montako tähtien sotaa olisi riittänyt (taiteen kannalta asiaa katsoen) ekat 3? ekat 6? jopa vain 1 tai 2?
taloudellisesti toki tehkööt niin monta kuin haluavat
ps. elokuvaa ei peliä
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Ekat 3 (episodit IV-VI). En kyllä voi parhaalla tahdollanikaan nähdä episodeja II ja III hyvinä, saati sarjan parhaina...! Eihän ne niin kamalia olleet kuin I mutta silti.
Rogue leader sen sijaan oli varsin hyvä.
Episodi VII oli tavallaan ihana katsoa mutta samalla ahdisti ja nolotti kun kaikki oli niin kopioitua alkuperäisistä.
Mutta ekat 3 olisivat riittäneet. Lucas olisi voinut tehdä jotain uutta sen sijaan että lämmitteli vanhaa, jos olisi ajatellut taiteellista/viihteellistä laatua. Rahaahan tässä oli hirveästi tehtävissä, joten sinänsä ymmärrän.
Rogue Onea tarkoitat? Rogue Leader on peli.
Ekat kolme.
Turhia ovat kaikki muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassu kysymys. Ei sille mikä taiteen näkökulmasta riittää voi antaa määrävastausta. Sillähän logiikalla pitkä hyvä elokuva on parempi kuin lyhyempi hyvä elokuva, eikä tuossa ole mitään järkeä.
Mitkään Tähtien sota -elokuvista ei ole kovin ihmeellinen taiteen näkökulmasta. Prequelit varsinkaan. Ei niitä ole taiteeksi tarkoitettukaan, vaan viihteeksihän ne aiottukin. Ja hyvää viihdettä ovatkin. Olkoonkin että uusimmat näyttävät toistavan kolmen vanhimman tarinaa.
Täsmälleen samaa mieltä.
Taiteesta tuossa ei ole kyse, mutta hyvistä scifi-leffoista, ja saagan jatkamisesta. Mun puolestani saavat jatkaa vielä pitkään, ei sarjallisuus ole leffoissa pahasta. Toimivat yksinäänkin.
Taide on muutenkin semmoinen asia että se on katsojan mielipide mikä on mitäkin. Tähtien sota elokuvista vanhemmat on mun mielestä parempia kuin uudemmat. Ihan uusinta en vielä ole katsonut mutta toivon sen olevan kehujen arvoinen.
Vaikka olen enemmän kirjamiehiä niin en dissaa hyviä tarinoita elokuvinakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassu kysymys. Ei sille mikä taiteen näkökulmasta riittää voi antaa määrävastausta. Sillähän logiikalla pitkä hyvä elokuva on parempi kuin lyhyempi hyvä elokuva, eikä tuossa ole mitään järkeä.
Mitkään Tähtien sota -elokuvista ei ole kovin ihmeellinen taiteen näkökulmasta. Prequelit varsinkaan. Ei niitä ole taiteeksi tarkoitettukaan, vaan viihteeksihän ne aiottukin. Ja hyvää viihdettä ovatkin. Olkoonkin että uusimmat näyttävät toistavan kolmen vanhimman tarinaa.
Täsmälleen samaa mieltä.
Taiteesta tuossa ei ole kyse, mutta hyvistä scifi-leffoista, ja saagan jatkamisesta. Mun puolestani saavat jatkaa vielä pitkään, ei sarjallisuus ole leffoissa pahasta. Toimivat yksinäänkin.
Taide on muutenkin semmoinen asia että se on katsojan mielipide mikä on mitäkin. Tähtien sota elokuvista vanhemmat on mun mielestä parempia kuin uudemmat. Ihan uusinta en vielä ole katsonut mutta toivon sen olevan kehujen arvoinen.
Vaikka olen enemmän kirjamiehiä niin en dissaa hyviä tarinoita elokuvinakaan.
Se on hyvä, ei ole kaukana episodi v:sta 👍
Jotenkin vaan olivat saaneet Death Starin tähänkin mukaan... 😏
Taas lisää muualta luettua höpöä, jota et osaa edes pukea ymmärrettäväksi omin sanoin. Anakinhan oli ihan täysin Palpatinen vallassa prequeleissa, kun hänet käännytettiin. Mikä ihmeen messiashahmo? Anakin oli lupaava jedi, joka petti ystävänsä. Miksi romanssissa ei ollut päätä, eikä häntää? Mitä ihmettä hait tuolla viimeisellä kommentilla? Sitäkö, kun hän lapsena sanoi, että kukaan ei voi tappaa jediä?