Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pääkaupungissa, jossa kaikki tiet asfalttia, yleisin auto on citymaasturi?

Vierailija
15.12.2017 |

En tajua.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun pitää ajaa taloutensa ahtaalle ottamalla iso autovelka jotta pärjää kilpailussa naapureiden ja muun sosioekonomisen viitekehyksensä kesken. Sääliksi käy. Talous kun kohta poksahtaa niin siinä on monessa perheessä itku ja hammasten kiristely päällä.

Vierailija
2/14 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on.

Ja citymaasturia ei hankita maasto-ominaisuuksien takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko koskaan pääkaupunkiseudulla talviaikaan katsonut, missä kunnossa tiet ja etenkin pysäköintipaikat ovat? Toisin kuin maaseudulla, jossa tiet saadaan helposti aurattua siistiksi, pääkaupunkiseudulla liikenteen vilkkaus ja pysäköityjen autojen paljous aiheuttaa sen, että tiet ovat kuhmuraisia, niillä on valleja, tien reunoissa on pysäköityjen autojen ympärille kertyy korkeat kinokset jne. Pienemmät lähiöiden tiet kuuluvat myös aurausluokkaan Ö, jolloin vaikka päätiet olisikin saatu aurattua, saattaa kotoa lähtiessä/kotiin ajaessa olla tilanne, ettei kolmeen päivään ole aurautoja lähiteillä käynyt, vaikka lunta on tullut kuinka paljon - siinähän sitten jäät ocataviallasi pohjasta kiinni ja soittelet töihin, etten nyt ihan vielä kerkiäkään aamupalaveriin.

Eli täällä, jos missä, sitä maavaraa ja nelivetoa tarvitsee, jos haluaa päästä paikasta toiseen talvella ja haluaa vielä saada autonsa pysäköityä tai päivän jälkeen pysäköintipaikaltaan vielä pois. Tuohon kun vielä lisää, että toisin kuin pohjoisempana, täällä talvikeli ei ole sitä kivaa pakkaslunta, joka ei oikeasti tuo haastetta ajoon, vaan välillä lunta, välillä loskaa, sitten jäätynyttä loskaa, sitten vettä, sitten jäätä, sitten lunta..., niin edelleenkin täällä nimenomaan sitä nelivetoa ja maavaraa tarvitsee.

Ja ihan mahdoton ajatus ei ole sekään, että pääkaupunkiseudun asukkaalla 1) on mökki, joka on kinttupolkukuntoisen tien päässä, 2) harrastuksena esim. metsästys, 3) tarve vetää esim. painavaa peräkärryä tai traileria, 4) tarve nostaa ja laskea venettä... Eli aivojakin saa käyttää, ennen kuin tulee kyselemään tyhmiä.

Vierailija
4/14 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut citymaasturin autoa vaihtaessani ,koska ne ovat hieman tai enemmänkin korkeampia kuin muut.Ihan autoon nousemisen ja poistumisen takia. Ajan myös muualla kuin näillä hyvin (?) hoidetuilla kaduilla mm.kelirikon,sateen ym.runtelemilla sorateillä.

En ostanut vaan päädyin normifarmariin tavaratilan takia mitä citymaastureissa ei ole.Rahat eivät riittäneet johonkin V90 tai X6:n joissa tilaa ehkä olisi.

Vierailija
5/14 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä kuin jalassa vaelluskengät brogue/työläisbootsit?

Vierailija
6/14 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trailereita ei juurikaan noilla citymaastureilla vedellä, ein niissä riitä teho siihen. Niistä on hyvä valahtaa myös ulos jos on vanhus. Muuten komppaan tuota talvella helsingissä on kuin kapitalismissakin kommenttia(julkisten/yhteisten asioiden hoito retuperällä)...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cityvihreyteen kuuluu bensasyöpöt autot ja kaukomatkat. Maailma pelastetaan verottamalla maaseudulla asuvia.

Vierailija
8/14 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä on parempi istuma-asento ja autoon on helppo mennä ja poistua sieltä.

Miksi auton edes pitäisi olla kauhean matala? Muutenhan suurin osa city-maastureita onkin lähinnä korkeampia henkilöautoja.

Nissanhan teki Qashqaista matalamman mallin, tunnetaan nimellä Pulsar ja näyttää perus-farmarilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko koskaan pääkaupunkiseudulla talviaikaan katsonut, missä kunnossa tiet ja etenkin pysäköintipaikat ovat? Toisin kuin maaseudulla, jossa tiet saadaan helposti aurattua siistiksi, pääkaupunkiseudulla liikenteen vilkkaus ja pysäköityjen autojen paljous aiheuttaa sen, että tiet ovat kuhmuraisia, niillä on valleja, tien reunoissa on pysäköityjen autojen ympärille kertyy korkeat kinokset jne. Pienemmät lähiöiden tiet kuuluvat myös aurausluokkaan Ö, jolloin vaikka päätiet olisikin saatu aurattua, saattaa kotoa lähtiessä/kotiin ajaessa olla tilanne, ettei kolmeen päivään ole aurautoja lähiteillä käynyt, vaikka lunta on tullut kuinka paljon - siinähän sitten jäät ocataviallasi pohjasta kiinni ja soittelet töihin, etten nyt ihan vielä kerkiäkään aamupalaveriin.

Eli täällä, jos missä, sitä maavaraa ja nelivetoa tarvitsee, jos haluaa päästä paikasta toiseen talvella ja haluaa vielä saada autonsa pysäköityä tai päivän jälkeen pysäköintipaikaltaan vielä pois. Tuohon kun vielä lisää, että toisin kuin pohjoisempana, täällä talvikeli ei ole sitä kivaa pakkaslunta, joka ei oikeasti tuo haastetta ajoon, vaan välillä lunta, välillä loskaa, sitten jäätynyttä loskaa, sitten vettä, sitten jäätä, sitten lunta..., niin edelleenkin täällä nimenomaan sitä nelivetoa ja maavaraa tarvitsee.

Ja ihan mahdoton ajatus ei ole sekään, että pääkaupunkiseudun asukkaalla 1) on mökki, joka on kinttupolkukuntoisen tien päässä, 2) harrastuksena esim. metsästys, 3) tarve vetää esim. painavaa peräkärryä tai traileria, 4) tarve nostaa ja laskea venettä... Eli aivojakin saa käyttää, ennen kuin tulee kyselemään tyhmiä.

Tämä.

Meidän normaalia asuinkatua kerrostaloalueella ei aurattu pari vuotta sitten talvella kwrtaakaan ennen huhtikuuta. Helsingissä on niin monta katia ja vihervasemmistolainen enemmistö päättäjissä, että asuntokatujen aurausta on vähennetty ja siirrytty auraamaan pyöräteitä.

Vierailija
10/14 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska isomman luokan (farmari)autot ovat melkein kadonneet. Niiden tilalle on tulleet "maasturit", jotka ilmeisesti myyvät paremmin kuin scorpiot, xm:t ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuo korkeus minullakin. Näkee paremmin, helpompi nousta autoon ja pois.

Lisäksi vielä automaattivaihteet, näpsää.

Vierailija
12/14 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ainakin sanoi hankkivansa maasturin, jos ja kun meille lapsia tulee. On paljon helpompaa laittaa lapsi autoon ja ottaa pois. Ei tarvitse kyyristellä. Ja onhan siinä paljon muitakin plussia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niissä on parempi istuma-asento ja autoon on helppo mennä ja poistua sieltä.

Miksi auton edes pitäisi olla kauhean matala? Muutenhan suurin osa city-maastureita onkin lähinnä korkeampia henkilöautoja.

Nissanhan teki Qashqaista matalamman mallin, tunnetaan nimellä Pulsar ja näyttää perus-farmarilta.

Eli sama auto saadaan myytyä kahtena, toisena niistä vieläpä korkeammalla hinnalla?

Vierailija
14/14 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuo korkeus minullakin. Näkee paremmin, helpompi nousta autoon ja pois.

Lisäksi vielä automaattivaihteet, näpsää.

Korkeasta autosta tosiaan näkee paremmin, ja kulkeminen autoon helpompaa kuin vaikka henkilöautoihin, siksi minäkin ajan pakettiautolla. Perässätulijoita vaan harmittaa kun näkyvyys eteen on käytännössä nolla, silti roikutaan puskurissa kiinni myös maantiellä.

Ei kai citymaastureissa automaattisesti ole automaattivaihteita, tai nelivetoa (kuten yhdestä kommentoinnista sai käsityksen) : )