Postin lähetyksenseuranta: ”Lähetys on auton kyydissä matkalla vastaanottajalle”
Viimeksi kun tilasin samaisesta paikasta paketin, sain Postilta vain lapun, että yritetty tavoittaa, mutten ollut kotona, vaikka olin koko päivän kotona. Nyt lähetyksen seurannassa lukee, että paketti on jo auton kyydissä (wow, postilla on siis autojakin käytössä?). Millä todennäköisyydellä saan paketin ovelle? Veikataan yhdessä!
Kommentit (14)
Meille jaetaan posti autolla (Helsinki, ei kaukana keskustasta)
Ap ei ole nähnyt ikinä postiautoa täälläpäin. Eikä varmasti tule tuomaan sitä pakettia tänäänkään. Kurvaa autolla lähimpään pukettipisteeseen.
Minulla oli sama, odotin postilaatikolla (meillä posti jaetaan ensin kadun toiselle puolelle ja noin 30 min myöhemmin tälle puolelle) ja kysyin pakettia. Postinjakaja totesi, että ei hänellä mitään pakettia ole matkassa. Ajattelin, että se tulee sitten erikseen. Päiväpostin välissä olikin lappunen, että minua on yritetty tavoittaa, mutta ei saatu kiinni, joten paketti on noudettavissa 30 km päästä (lähipostiin matkaa 8 km).
Teitä on yritetty tavoittaa -kortti voi tarkoittaa, että on yritetty soittaa, mutta kukaan ei vastaa. Mulle on aina soitettu ennen kotiinkuljetusta ja varmistettu, että perillä joku on siihen aikaan vastaanottamassa pakettia, ettei sitä turhaan liikuteltaisi pitkin kaupunkia.
Vierailija kirjoitti:
Meille jaetaan posti autolla (Helsinki, ei kaukana keskustasta)
Tätä samaa olin tulossa kirjoittamaan :)122
Kun mulla näkyy tuo netin lähetysseurannassa, yleensä saan tekstiviestin jossa kerrotaan että lähetys viivästyy 1-2 arkipäivällä. Yleensä tuon tekstarin saapumisesta lähimmän tunnin kuluessa postinkantaja soittaa saapuvansa noin puolen tunnin kuluessa tuomaan paketin, olenhan vastaanottamassa... Parilla ensimmäisellä kerralla en ollut kun luotin tekstariin, nyt tiedän jo paremmin.
Kieltämättä oon jäänyt miettimään mitä mulle ilmoitetaan jos pakaasi on oikeasti myöhässä?
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli sama, odotin postilaatikolla (meillä posti jaetaan ensin kadun toiselle puolelle ja noin 30 min myöhemmin tälle puolelle) ja kysyin pakettia. Postinjakaja totesi, että ei hänellä mitään pakettia ole matkassa. Ajattelin, että se tulee sitten erikseen. Päiväpostin välissä olikin lappunen, että minua on yritetty tavoittaa, mutta ei saatu kiinni, joten paketti on noudettavissa 30 km päästä (lähipostiin matkaa 8 km).
Minulla samantapainen kokemus eli odotan pakettia, olen postilaatikolla, mitään pakettia ei ole päiväjaossa mukana, mutta postin mukana on lappu, että yritetty tavoittaa. Meille posti tuodaan autolla, joten osaan jo seistä auton kulkureitillä, näyttää jakajalle sen lapun ja kysyä, että oikeastiko et tavoittanut minua, tässähän minä olen! Vastaus on se, että he eivät saa ottaa paketteja mukaan, vaikka kotiinkuljetus olisi maksettu. Tämä on ehdoton ohje! Voin tilata sille erikseen maksullisen kotiin toimituksen, jolloin se tuodaan erilliskuljetuksella sellaisena päivänä, kun samalla suunnalla sattuu olemaan jotain muutakin tuotavaa eli voi mennä 2 vko ennen kuin saan paketin.
Paketit ei tule kotiin asti, ne viedään sellaiseen automaattiin tai palvelupisteeseen, jonne on mahdollisimman hankala päästä, jotta tilaisin sen erillisen kotiinkuljetuksen jo kertaalleen maksetun lisäksi.
Sen yhden kerran, kun tilasin jotain Postin kotiinkuljetuksella (no, kyse oli isommasta ostoksesta eli sängystä), minulle soitti ensin ajojärjestelijä ja sopi toimitusajasta. Vasta sen jälkeen päivittyi toimituksen seuranta.
Ostin vuosi sitten jääkaappi-pakastimen kotiinkuljetettuna ja paikalleenasennettuna + vanhan koneen poisvienti. Posti oli toimittajana, toivat kyllä uuden, mutta vanhaa ei viety, koska sitä tilausta ei näkynyt heidän tiedoissaan. Soitin myyjälle, jossa luvattiin korjata asia. Odotin 4 vrk ja soitin, miten asia etenee. Ei hätää, uusi tilaus on tehty, vanha laite haetaan pois, kunhan ensin maksan palvelusta. Kerroin, että se on jo maksettu! Myyjä ja Posti pallottelivat asiaa vielä 6 vrk, sen jälkeen purin kaupan vedoten etämyyntiin ja siihen, että maksamani tuote oli viallinen.
Postista soitettiin seuraavana aamula klo 7:15, että he hakisivat laitteen nyt pois. Vastasin, että olen töissä, palataan asiaan klo 15 jälkeen. Sain melko raivoisan vastauksen, koska pitäähän minun ymmärtää, että heillä on aikataulunsa!
Seuraava statuspäivitys: paketti odottaa autossa, kun kuljettaja leikkaa nurmikkoa.
Täällä käynyt ihan sama. Olin kotona koko päivän muttei pakettia tai puhelua, seuraavana päivänä kortti "pakettia ei voitu toimittaa" tmv. Eli posti ei edes yrittänyt mutta rahasti silti lähettäjää. Ja sitten valittavat kun ei bisnes luista 🤔
Kyllä se paketti tulee, kun ehtii.