Typerä kuukuppi
Ja typerä otsikko.
En saa millään kuukupin käyttöä onnistumaan. Käytössä on varmaan pienin mahdollinen kuppi mutta ei.
Joko se osuu kohdunnapukkaan ja aiheuttaa kipuja, tai sitten jos yritän jättää alemmas niin tuntuu koko ajan ja painaa rakkoa.
Onko mahdollista että emättimeni on vaan sellainen pätkä ettei sinne mahdu kuukuppi silleen kun on tarkoitus?
Toivottavasti jollakulla olisi samanlaisia kokemuksia ja olisivat saaneet asian ratkaistua. :)
Kommentit (22)
Kokeilitko lyhentää kupin asetinta saksilla? Itsellä sitä piti lyhentää ettei tunnu epämukavalta.
1,5 vuotta kuukupilla kirjoitti:
Kokeilitko lyhentää kupin asetinta saksilla? Itsellä sitä piti lyhentää ettei tunnu epämukavalta.
Joo, jätin siihen kyllä pienen tyngän. Voisin kokeilla leikata sen kokonaan pois, pitää vaan varoa ettei tule reikää. :D
Nro 1 vastaa, lyhensin sitä antennia mutta ei vaan sovi silti. Monet ystävät käyttävät aivan onnistuneesti, mutta itselle ei näytä käyvän.
Siinä alhaalla ihan emättimen suuaukolla sen kupin alareunan kuuluisi olla. Itsellänikin aavistuksen painaa vitsaputkea/rakkoa kupin yläosa kun se on näin, mutta mulla on menkkojen aikana kaikin puolin muutenkin niin paskamainen olo että eipä tuo jatkuva pissatuksen tunne juuri haittaa :D
Minun oli otettava atenni kokonaan pois. Kupin ollessa ihan uusi sen käyttö oli hankalampaa. Uomasin tämän, kun jouduin ostamaan toisenkin kupin. Kai sekin sitten pehmenee käytössä tai jotain... Uusi, kova kuppi oli hankala aluksi.
Myös menkkojen ekana päivänä kuppi on joskus hankala, paikat ovat jotenkin eri malliset silloin... Kun ekan päivän yli pääsee, niin kuppi asettuu täysin huomaamattomaksi. Joskus kaupassa tuli epävarma olo, että muistinko laittaa kupin takaisin... En tuntenut sitä, vaikka miten yritin supistella lihaksia, enkä voinut siinä kassajonossa sormellakaan kokeilla. Eli se tosiaan osaa olla huomaamaton, kun se on oikein paikoillaan.
joo, mulla ihan sama ongelma... OTL
nimim. odotetaan molemmat jotakuta jolla parempi käsitys sen käytöstä :D
Vierailija kirjoitti:
Siinä alhaalla ihan emättimen suuaukolla sen kupin alareunan kuuluisi olla. Itsellänikin aavistuksen painaa vitsaputkea/rakkoa kupin yläosa kun se on näin, mutta mulla on menkkojen aikana kaikin puolin muutenkin niin paskamainen olo että eipä tuo jatkuva pissatuksen tunne juuri haittaa :D
Minulla pissatuksen tunne tulee vain, jos kuppi on liikaa eteenpäin kallellaan. Kun sen asentoa muuttaa kallistamalla sitä pikkuisen taaksepäin, tuo ikävä tunne menee ohi.
Mä käytin kuppia vuosia ilman ongelmia mutta nyt on nolo ongelma: olen lihonut niin paljon että en enää ylety alapäähäni tarpeeksi hyvin että voisin asettaa kupin tai poistaa sen. Mahaläski estää :(
Se ei vain sovi kaikille. Mulla on pienempää ja isompaa, antennilla ja ilman, mutta käyttö ei ole mukavaa. Sen lisäksi että kuppi tuntuu, asennossa kuin asennossa, ja vuotaa ohi, niin sen paikoilleen laitto ja pois otto ärsyttää alakertaa. Naiset vain eivät ole tehty kaikki samasta muotista! Älä huoli, siirry vain käyttämään muita tuotteita! Niin minäkin tein muutaman vuoden kokeilujaksojen jälkeen :)
Niin, joo, ja itsekin sain kuvan silloin vuosia sitten, että sopii kyllä kaikille, ja että sitä oppii kaikki käyttämään, ja että jos tuntuu ettei sovi, niin käyttäjässä on vika, siinä ettei osaa käyttää. Jos silloin olisi rehellisesti jossain kerrottu kokemuksista että kaikille se ei vain sovi, niin en ehkä olisi tuhlannut miseen kapsitukseen niin paljon aikaa , rahaa ja hermoja :D
Mulla on ongelmana se, etten saa sitä paikoilleen niin, ettei se vuotaisi. Kaikki mahdolliset nettivinkit kokeiltu ja silti on ihan onnenkauppaa, tuleeko ohivuotoja vai ei. Kahta erilaista kuppia kokeillut lukemattomia kertoja ja nyt on ollut pakko luovuttaa, kun en jaksa sitä epävarmuutta.
Pätkä emätin, vahva kohdunnapukka tai sen muotoiset rakenteet muuten, että ei sovi. Miten pitkä kuukuppi on? Jos kohdunsuu olisikin sellaisessa kohti, että kupin saisi suoraan sen alle ikäänkuin napukan reunaa kiertäen (napukka on sellainen rengasmainen, jopa noin sormen paksuinen lihas ja keskellä sitä kanava, josta vuoto tulee) , mutta voihan napukka olla vaikka kallistueena jompaan kumpaan seinämään, jolloin tila emättimessä lyhenee, normalia tämäkin. Kohdunnapukan lihakset voivat olla myös isot emättimen suuntaan ja viedä tilaa kupilta. Kaikille ei sovi. Ja täytyyhän emättimelle jäädä tilaa myös venyä ja lyhetä, liikkua!
Eikö gyne voisi sovittaa oikean kokoista ja muotoista kuppia ja kertoa suoraan, jos mikään kuppi ei todennäköisesti ole sopiva?
auts kirjoitti:
Joo, jätin siihen kyllä pienen tyngän. Voisin kokeilla leikata sen kokonaan pois, pitää vaan varoa ettei tule reikää. :D
Miten sen saa sit vedettyä ulos jos ei ole sitä vartta mistä ottaa kiinni?
Kiitos kaikille vastauksista ja pohdinnasta! Tässä pientä tilapäivitystä:
Jätin kupin paikoilleen, vähän liian alas. Istuessa se ei kumma kyllä juurikaan tunnu silloin. Ajatuksena oli kokeilla jos se jotenkin löytäisi oman paikkansa kun vähän rentoudun. No, en tiedä mutta ei se nyt ainakaan yhtään niin ikävästi tunnu vaikka nousisin ylös ja liikuskelisin... Leikkasin vielä tapin kokonaan irti niin ei tunnu sekään.
Tuntuu vähän siltä että omalla kohdalla en vaan tajunnut että se pitää oikeasti asettaa tosi alas. Lisäksi mulla on noi paikat vaan tosi pienet ja kohtukin on kallistunut jotenkin niin että napukka sojottaa vähän oudosti. En aio luovuttaa vielä, ihmisten ilmoille en kuitenkaan lähde tämän kanssa ennen kuin olen mahdollisesti onnistunut täysin sen käytössä. :D
Ja oon muuten just kuukautisten ekana päivänä kokeillut kummallakin kerralla. Toivottavasti olisi parin päivän päästä vähän helpompaa... Voisin varmaan myös keitellä sitä vähän enemmän jos pehmenisi vielä.
en vaan osaa kirjoitti:
Mulla on ongelmana se, etten saa sitä paikoilleen niin, ettei se vuotaisi. Kaikki mahdolliset nettivinkit kokeiltu ja silti on ihan onnenkauppaa, tuleeko ohivuotoja vai ei. Kahta erilaista kuppia kokeillut lukemattomia kertoja ja nyt on ollut pakko luovuttaa, kun en jaksa sitä epävarmuutta.
Vuotaa koko ajan, vaikka ei olisi täynnäkään? Mulla vuotaa, kun tulee täyteen. Öisin pitää kerran tyhjentää.
Tosin kohtapa vuodot loppuu kokonaan. Etunsa siinäkin, vaikka tähän aikaan kuuluu sitten paljon muuta ei niin mukavaa...
Vaan itselleen sopivimmat tuotteet kannattaa valita, kun meillä nyt on mistä valita. Nämä on näitä nykyelämän ihanuuksia.
Vierailija kirjoitti:
auts kirjoitti:
Miten sen saa sit vedettyä ulos jos ei ole sitä vartta mistä ottaa kiinni?
Oho sori, missasin tämän kommentin kokonaan.
Kuppi on tarkoitus poistaa ujuttamalla sormi kupin ja emättimen seinämän väliin ja painamalla. Silloin se "irrottaa otteensa" ja sen voi liu'uttaa seinämää pitkin ulos. Tai näin ainakin itse teen.
Erehdyin kerran vetämään antennista ja kuppi tarrasi vaan tiukempaan kiinni.
Vierailija kirjoitti:
en vaan osaa kirjoitti:
Vuotaa koko ajan, vaikka ei olisi täynnäkään? Mulla vuotaa, kun tulee täyteen. Öisin pitää kerran tyhjentää.
Tosin kohtapa vuodot loppuu kokonaan. Etunsa siinäkin, vaikka tähän aikaan kuuluu sitten paljon muuta ei niin mukavaa...
Vaan itselleen sopivimmat tuotteet kannattaa valita, kun meillä nyt on mistä valita. Nämä on näitä nykyelämän ihanuuksia.
Ei se tietenkään koko aikaa vuoda, tai mitenkään valtoimenaan, mutta aina pitäisi olla pikkuhousunsuoja varmistuksena ja niitä inhoan käyttää. Uskon kyllä, että mun kohdalla kyse on ihan vaan siitä etten ole yrityksistä huolimatta oppinut kuppia käyttämään, mutta onneksi on muitakin vaihtoehtoja.
Täällä sama! Ei vaan onnistu. Otin pienimmän koon, vaikka synnyttäneille suositellaan sitä isompaa, mutta jos se ei satu niin vuotaa ohi. Olisin halunnut, että se toimii.