Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poliiseille taputus päälaelle: pahoinpitelivät keskisormea näyttäneen miehen ja jättivät putkaan virumaan 11 tunniksi lonkka sijoiltaan

Vierailija
14.12.2017 |

Jutusta tuli pelkkiä sakkoja hovioikeudessa, aiemmin käräjäoikeus oli antanut poliiseille vapauttavan tuomion VAIKKA pahoinpitely on nauhalla (ks. video HS:n sivuilta).

Eniten ihmettelen, miksei poliiseille annettu kunnon tuomioita ja potkut työstään? Lainvalvojien rikoksille pitäisi olla nollatoleranssi, eihän meillä voi olla pukki kaalimaan vartijana!

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005489900.html

"ITÄ-SUOMEN hovioikeus tuomitsi torstaina kaksi kuopiolaispoliisia sakkoihin tapauksesta, jossa he olivat vieneet perusteettomasti miehen putkaan ja pahoinpidelleet häntä.

Poliisit saivat tuomion pahoinpitelystä, vapaudenriistosta ja virkavelvollisuuden rikkomisesta. Pohjois-Savon käräjäoikeus oli aiemmin vapauttanut poliisit syytteistä."

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisi kaataa asiakkaan maahan sillä seurauksella, että henkilön lonkka menee paikoiltaan. En tiedä, miten paljon voimaa ja vääriä liikkeitä tuohon tarvitaan, mutta kyllä kyseisen jepen olisi ollut syytä hillitä ja hallita itseään. Poliisit eivät myöskään noteeraa sitä, että asiakas ei pysty enää kaatamisen jälkeen kävelemään, vaikka kyllä käveli laitokselle hetkeä aikaisemmin. Kyllä tuo niin pahoinpitelyltä vaikuttaa, että viiden ja puolen tonnin kipurahat ei ole riittävät.

Järjestetäänkö poliiseille vihanhallintakursseja?

Pohjois-Savon käräjäoikeus hylkäsi syytteet. Pahoinpitelyn osalta syyte hylättiin tällä perusteella:

"Vaikka jälkikäteen videotallenteelta on havaittavissa, että (asianomistaja) ontuu häntä putkaan vietäessä, käräjäoikeus pitää mahdollisena, ettei -- ja -- ole tehtäväänsä suorittaessaan pystyneet havaitsemaan (asianomistajan) loukkaantumista. Myöskään todistaja -- ei ole havainnut tuolloin (asianomistajan) loukkaantumista. (Asianomistaja) ei ole valittanut tilanteessa kipua ja on tavanomaista, että henkilö vastarinnan murtamisen jälkeen heittäytyy passiiviseksi. Käräjäoikeus katsoo, että (asianomistajan) lonkkaluksaatio on johtunut tapaturmasta, jota ei ole voitu sen tapahtuessa heti havaita."

Käräjäoikeuden tuomion voi kuka tahansa tilata maksutta Pohjois-Savon käräjäoikeudesta omaan sähköpostiinsa ja hovioikeuden tuomion samalla tavalla Itä-Suomen hovioikeudesta.

Vierailija
62/77 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

One love_ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen sitten kai vähän julma ihminen, mutta mun mielestäni tuo video ei näyttänyt millään tavalla pahalta. 

Niin olet ja luultavasti myös psykopaatti, jos et oikeasti tajua muuttua paremmaksi ihmiseksi.

Tiedostat itse ongelman että olet liian julma ja hyväksyt sairaan väkivallan. Nyt on aika muuttua paremmaksi ihmiseksi.

Tee muutos jo tänään. <3 Tule paremmaksi ja sano ei väkivallalle.

Olen itse kokenut paljon väkivaltaa. Hakeutunut tahallaan tilanteisiin jossa voisin käyttää kamppailulajien erilaisia metodeja ja pari kertaa vääntänyt olkapään sijoiltaan hyökkääjältä. Parivuotta sitten tapasin ihmisen, joka onnistui valaisemaan minulle millainen peto olen. Siitä lähti muutos parempaan suuntaan ja nyt pelkkä hyökkääjän eliminointi kuvottaa minua. Väkivallan voi useimmiten estää yksinkertaisesti päättämällä asiasta. En lyö, en ota lukkoa, en potkaise.

Kävelen tilanteesta pois. Enkä edes aloita riitelemään missään tilanteessa.

Nyt kun muistelen tilannetta jossa otin vastaan lyönnin ja vastaiskuna väänsin olkapään sijoiltaan ja potkaisin takaa tulevaa kaveria karatepotkulla leukaan sillä seurauksella että leukaluu lähti sijoiltaan ja hyökkääjä menetti tasapainon ja sai pahan aivovaurion pään iskeytyessä asvalttiin, niin se kuvottaa minua.

Kaikki mennyt kuvottaa minua ja teen joka päivä töitä sen eteen että voin korvata machoilulla aiheuttamat vahingot näille ihmisille ja heidän perheelleen.

Ne painajaiset ja katumus ei poistu, mutta voin muuttaa tulevaisuutta olemalla erilainen.

Tee parannus jo tänään ja aloita rauha. Väkivalta ei ole ratkaisu mihinkään.

Et sinä mitään kamppailulajeja harrasta. Sen näkee jo kirjoituksestasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäministeri Ristikko antaa toistuvasti lausuntoja, joissa hän tähdentää sitä, että kaikenlainen vihapuhe on tuomittavaa. Olisiko nyt paikka kertoa tämä myös omille alaisilleen. Vai mihin kategoriaan menee poliisin sanomana asiakkaalleen "sä oot idiootti" tai asiakkaan seuralaisille "painukaa v*ttuun, jos ette halua putkaan" tilanteessa, jossa seuralainen kysyy kiinnioton syytä.

Vierailija
64/77 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisäministeri Ristikko antaa toistuvasti lausuntoja, joissa hän tähdentää sitä, että kaikenlainen vihapuhe on tuomittavaa. Olisiko nyt paikka kertoa tämä myös omille alaisilleen. Vai mihin kategoriaan menee poliisin sanomana asiakkaalleen "sä oot idiootti" tai asiakkaan seuralaisille "painukaa v*ttuun, jos ette halua putkaan" tilanteessa, jossa seuralainen kysyy kiinnioton syytä.

Viranomainen saa Suomessa tehdä mitä niitä huvittaa

Vierailija
65/77 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, siis Risikko.

Vierailija
66/77 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

One love_ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen sitten kai vähän julma ihminen, mutta mun mielestäni tuo video ei näyttänyt millään tavalla pahalta. 

Niin olet ja luultavasti myös psykopaatti, jos et oikeasti tajua muuttua paremmaksi ihmiseksi.

Tiedostat itse ongelman että olet liian julma ja hyväksyt sairaan väkivallan. Nyt on aika muuttua paremmaksi ihmiseksi.

Tee muutos jo tänään. <3 Tule paremmaksi ja sano ei väkivallalle.

Olen itse kokenut paljon väkivaltaa. Hakeutunut tahallaan tilanteisiin jossa voisin käyttää kamppailulajien erilaisia metodeja ja pari kertaa vääntänyt olkapään sijoiltaan hyökkääjältä. Parivuotta sitten tapasin ihmisen, joka onnistui valaisemaan minulle millainen peto olen. Siitä lähti muutos parempaan suuntaan ja nyt pelkkä hyökkääjän eliminointi kuvottaa minua. Väkivallan voi useimmiten estää yksinkertaisesti päättämällä asiasta. En lyö, en ota lukkoa, en potkaise.

Kävelen tilanteesta pois. Enkä edes aloita riitelemään missään tilanteessa.

Nyt kun muistelen tilannetta jossa otin vastaan lyönnin ja vastaiskuna väänsin olkapään sijoiltaan ja potkaisin takaa tulevaa kaveria karatepotkulla leukaan sillä seurauksella että leukaluu lähti sijoiltaan ja hyökkääjä menetti tasapainon ja sai pahan aivovaurion pään iskeytyessä asvalttiin, niin se kuvottaa minua.

Kaikki mennyt kuvottaa minua ja teen joka päivä töitä sen eteen että voin korvata machoilulla aiheuttamat vahingot näille ihmisille ja heidän perheelleen.

Ne painajaiset ja katumus ei poistu, mutta voin muuttaa tulevaisuutta olemalla erilainen.

Tee parannus jo tänään ja aloita rauha. Väkivalta ei ole ratkaisu mihinkään.

Et sinä mitään kamppailulajeja harrasta. Sen näkee jo kirjoituksestasi.

Ei tuollaiset enää harrasta. Näkeehän tuosta että on saavuttanut mestarin tason.

Ja sen verran pitää jutun mielenkiintoisena että ne harrastajatkin jää ihmettelemään, kuinka lihaksikkaasta tatuoidusta merimiehestä, jolla on lukuisia vyöarvoja American Karate-do, American Tae Kwon-Do:sta, Hapchidosta, jne. Mitä keksittekään. Mainitsin kaikki ärsyttävimmät ja vaikeimmat.

Oletteko saavuttaneet spagaatin ja takakiertopotkun molemmin jaloin keskellä yötä sängystä kiskaistuna? Ne pitäisi jokaisella pidempään harrastaneella mennä.

Tärkein oli että muutoksen mahdollisuus on. Harjoittelu loppuu kun taitoja ei enää tarvita.

Vierailija
67/77 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen sitten kai vähän julma ihminen, mutta mun mielestäni tuo video ei näyttänyt millään tavalla pahalta. Siinä laitettiin maihin tyyppi, joka käyttäytyi asiattomasti. Valitettavasti jalka jäi pahaan asentoon alle ja lonkka otti osumaa. Se riski siinä on, kun lähtee käsirysyyn virkavallan kanssa. 

En tiedä tästä kyseisestä tapauksesta tai pidätetystä, mutta meillä on todella paljon henkilöitä, jotka pitävät virkavaltaa pilkkanaan. Heitä saa jatkuvasti tuoda putkaan, koska ovat vaaraksi muille. Ymmärrän ihan täysin, että joskus virkavallallakin menee hermot, ja maihin laitetaan jo ennen kuin pidätetty yrittää lyödä, potkia tai sylkeä päälle. 

Tietysti jos yhdellä ja samalla poliisilla on usein tapana käyttää liioiteltua voimaa, pitää katsoa, onko kyseinen henkilö enää sopiva tehtäväänsä. 

Vaimonhakkaajapoliisit ym. ovat tietysti oma lajinsa, heitä pitäisi kohdella tasavertaisesti tavallisen tallaajan kanssa. 

Miksi siwan myyjät tai ärrän myyjät ei väännä judotaidoillaan vittuilevilta asiakkailta raajoja katki?

Ehkä siksi että ei niin tehdä kanssa ihmisille. Monessa duunissa saa kokea paljon kovempaa leuan louskutusta, kuin poliisi kokee. Poliisi lähinnä kutsutaan hakemaan nämä kaljavarkaat tai häiriköt pois ärrän tiloista.

Poliisi saa vieläpä parempaa palkkaa ja on sellaisessa asemassa ettei toivoisi verorahoilla tuollaista raajojen katkomista tapahtuvan.

Käytännössähän veronmaksajat ovat ulkoistaneet poliisille sen että poliisi valvoo että veronmaksaja noudattaa lakia ja suojelee veronmaksajaa ongelmilta.

Tässähän ei tapahtunut sellaista mitenkään.

Me maksamme siitä että meitä opastetaan noudattamaan lakia ja että meillä olisi turvallista olla. Mitähän nuo poliisit kuvittelee olevansa?

Näytti enemmän rosvojen toiminnalta.

mikäs pelle sinä olet? Luuletko tosiaan, että poliisit kuskaavat pelkästään juoppoja ja häiriköitä? Kerro myös minulle, missä ammatissa kuulee enemmän haistatteluja ja vittuilua kuin poliisin ja vartijan?? Itselläni kokemusta asiasta yli 20 vuoden ajalta ja kyllä kúule lähes päivittäistä on kuulla "asiakkaan" vittuilua ja pään aukomista.

Vierailija
68/77 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen sitten kai vähän julma ihminen, mutta mun mielestäni tuo video ei näyttänyt millään tavalla pahalta. Siinä laitettiin maihin tyyppi, joka käyttäytyi asiattomasti. Valitettavasti jalka jäi pahaan asentoon alle ja lonkka otti osumaa. Se riski siinä on, kun lähtee käsirysyyn virkavallan kanssa. 

En tiedä tästä kyseisestä tapauksesta tai pidätetystä, mutta meillä on todella paljon henkilöitä, jotka pitävät virkavaltaa pilkkanaan. Heitä saa jatkuvasti tuoda putkaan, koska ovat vaaraksi muille. Ymmärrän ihan täysin, että joskus virkavallallakin menee hermot, ja maihin laitetaan jo ennen kuin pidätetty yrittää lyödä, potkia tai sylkeä päälle. 

Tietysti jos yhdellä ja samalla poliisilla on usein tapana käyttää liioiteltua voimaa, pitää katsoa, onko kyseinen henkilö enää sopiva tehtäväänsä. 

Vaimonhakkaajapoliisit ym. ovat tietysti oma lajinsa, heitä pitäisi kohdella tasavertaisesti tavallisen tallaajan kanssa. 

Miksi siwan myyjät tai ärrän myyjät ei väännä judotaidoillaan vittuilevilta asiakkailta raajoja katki?

Ehkä siksi että ei niin tehdä kanssa ihmisille. Monessa duunissa saa kokea paljon kovempaa leuan louskutusta, kuin poliisi kokee. Poliisi lähinnä kutsutaan hakemaan nämä kaljavarkaat tai häiriköt pois ärrän tiloista.

Poliisi saa vieläpä parempaa palkkaa ja on sellaisessa asemassa ettei toivoisi verorahoilla tuollaista raajojen katkomista tapahtuvan.

Käytännössähän veronmaksajat ovat ulkoistaneet poliisille sen että poliisi valvoo että veronmaksaja noudattaa lakia ja suojelee veronmaksajaa ongelmilta.

Tässähän ei tapahtunut sellaista mitenkään.

Me maksamme siitä että meitä opastetaan noudattamaan lakia ja että meillä olisi turvallista olla. Mitähän nuo poliisit kuvittelee olevansa?

Näytti enemmän rosvojen toiminnalta.

mikäs pelle sinä olet? Luuletko tosiaan, että poliisit kuskaavat pelkästään juoppoja ja häiriköitä? Kerro myös minulle, missä ammatissa kuulee enemmän haistatteluja ja vittuilua kuin poliisin ja vartijan?? Itselläni kokemusta asiasta yli 20 vuoden ajalta ja kyllä kúule lähes päivittäistä on kuulla "asiakkaan" vittuilua ja pään aukomista.

Väittäisin että lähikaupan myyjät ja kioskien myyjät joutuvat kokemaan poliisia enemmän häiriötekijöitä. Heillä ei myöskään ole mitään kättäpidempää.

Päivittäisiä olutvarkaita ja päihdeongelmaisia näpistelemässä ja häiritsemässä kauppaa.

Toinen on sairaanhoitajat jotka joutuvat kokemaan seksuaalista lähentelyä ja lääppimistä päivittäin.

Poliisille siis maksetaan veronmaksajien pussista palvelusta. Poliisi ei ole mikään itsevaltias. Ei ainakaan pitäisi olla.

Poliisille maksetaan siitä että tämä valvoo että poliisin palkan maksajat valvovat lakia ja poliisin palkan maksajia myös suojellaan.

Tässä on kiteytetysti poliisin tehtävät. Hän palvelee veronmaksajia joilta saa leipänsä. Siksi odottaisinkin kunnioitusta sitä kättä kohtaan joka ruokkii heitä.

Tuo uutisoitu tapaus on niin törkeä että tyypit pitäisi laittaa istumaan vankilaan ja poistaa viralta.

Pitää myös muistaa että Jeesuskaan ei koskaan lyönyt takaisin. Siinä kiteytyy suuri viisaus. Suomi noudattaa Jeesuksen oppeja ei muhammedin. Jos haluat noudattaa käsikädestä ja silmä silmästä oppeja niin tervemenoa lähi-itään tai Venäjälle.

Vierailija
69/77 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole se kenelle kirjoitit, mutta opettaja tuli mieleen ammattina. Sellaisessa jossa joutuu joka päivä kuuntelemaan vittuilua ja myös käsiksi käydään. Isoimmat oppilaat voivat käydä käsiksi ja kosketella myös sopimattomasti naisopettajia.

Opettajat joutuvat kokemaan paljon kovempia tilanteita sillä mukana on myös kasvatuksellinen osuus ja tietynlainen järjestyksen valvonta.

Alaa myös voi vaihtaa jos itkettää ja ei jaksa. Työterveydestä saa apua, kun ei kestä. Minä vaihdoin alaa. Suosittelen sitä kaikille, jotka ei kestä ja illalla itkettää peilin äärellä.

Taustalla on useamman danin mustavyö ja suuret lihakset. Joten tiedän mistä puhun. Pelleksi nimittely on lähtökohtaisesti väärin. Se on ensimmäinen virheesi ja luulisi 20 vuoden kokemuksella tietävän tuollaiset perusasiat. Eli käytös kuntoon ensiksi. Ryhdistäydy hyvä ihminen!

Minulla on myös vartijan koulutus ja olen toiminut portsarina sekä järjestyksenvalvojana monissa tapahtumissa. Kaverit leikkisästi kutsuvat KAKEPORTSARIKSI. Siksi että hoidan hommia ravintolassa budohousut jalassa. Päällä on sitten rahvaanomaisesti farkkutakki ja otsapanta ja nahkaiset rannekkeet niiteillä hardrock tyylisesti. Pitkä tukka luonnollisesti ponnarilla ja houkutteena että siitä saa ottaa kiinni.

On paljon aloja joissa kohtaa enemmän ja kinkkisempiä vittuilutilanteita kuin poliisi tai vartija. Opettajan ammatti lienee kaikista pahin, koska vittuilijoina on lapset ja heidän vanhempansa.

Vierailija
70/77 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetus siis on että älä näytä keskisormea jos sinulla on vastassasi ylivoima. Toinen opetus on että älä pahoinpitele ihmisiä kameravalvotuilla alueilla.

Vierailija
71/77 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä alkaa jo poliisin näkeminenkin pelottaa, jos sormimerkistä putkaan ja pahoipitelyt päälle. Vielä jätetään kitumaan, voin vaan kuvitella, mitkä tuskat on ollut puolivuorokautta. Seuraavaksi kai sitten heitetään koppiin, jos on vaikka vääränvärinen pipo/printti paidassa tai muuten vaan pärstä ei miellytä. Poliisin pitäisi olla suojelija, luotettava. Toivottavasti nämä tasapainottomat sadistit ovat vain poikkeustapaus. Kauhistuttavan paljon vaan kuulee ja joutuu lukemaan näitä juttuja. Ja putkakuolemat ovat karua todellisuutta. Ei valvota vointia, joku oli saanut aivoinfarktin ja oli pidetty humalaisena. Sairaalassa olisi luultavasti heti tunnistettu oireet. Surullista ja järkyttävää. Ja tuolle käräjäoikeuden päätökselle ei voi kun pyöritellä päätään. Aika korruptoitunutta😯

Vierailija
72/77 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIKSI KAIKKI POLIISIT OVAT KALJUJA?

Koska natsi on aina natsi.

Vierailija
73/77 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko nämä ne samat poliisit jotka tappoivat sen alkoholistimiehen asuntoonsa ja selvisivät ilman seuraamuksia?

Ei, varmaan niitä poliiseja joiden takia kymmeniä ihmisiä kuolee vuosittain putkaan hämärissä olosuhteissa.

Suurin osa joko aineisiin tai sitten pitkään jatkuneen surkean elämäntavan aiheuttamiin ongelmiin, jotkut äkilliseen sairauskohtaukseen tai johonkin vammaan jota ei ole huomattu tuotaessa.

Tiettävästi poliisi ei ole tappanut suomessa putkaan ketään.

Sairaanhoitajat ovat tappaneet paljon enemmän potilaita todistettavastikin. 

Vierailija
74/77 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutusta tuli pelkkiä sakkoja hovioikeudessa, aiemmin käräjäoikeus oli antanut poliiseille vapauttavan tuomion VAIKKA pahoinpitely on nauhalla (ks. video HS:n sivuilta).

Eniten ihmettelen, miksei poliiseille annettu kunnon tuomioita ja potkut työstään? Lainvalvojien rikoksille pitäisi olla nollatoleranssi, eihän meillä voi olla pukki kaalimaan vartijana!

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005489900.html

"ITÄ-SUOMEN hovioikeus tuomitsi torstaina kaksi kuopiolaispoliisia sakkoihin tapauksesta, jossa he olivat vieneet perusteettomasti miehen putkaan ja pahoinpidelleet häntä.

Poliisit saivat tuomion pahoinpitelystä, vapaudenriistosta ja virkavelvollisuuden rikkomisesta. Pohjois-Savon käräjäoikeus oli aiemmin vapauttanut poliisit syytteistä."

Tämä ITÄ-SUOMEN hovioikeus on muutenkin pelkkä vITSI.

Vierailija
75/77 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö noiden poliisien pitäisi menettää työnsä oikeudessa valehtelun vuoksi? Ei käy minun järkeen, että lainvalvoja halventaa oikeutta valehtelemalla silmät ja korvat täyteen kun video näyttää toista.

Syytetty saa valehdella, todistaja ei.

Vierailija
76/77 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natsien kätyrit kytät, siat heittäytyivät jälleen väkivaltaisiksi. Miehen olisi saanut aisoihin kevyemminkin kuin roiskaisemalla heppu kivikovalle putkan betonilattialle. Tuo jalka ei välttämättä parane koskaan.

Vierailija
77/77 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tämä se missä hesalaista vähän koulutettiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän