Lastentarhanopettajat, miten pukeudutte töihin?
Miten te 30-35v lastentarhanopettajat pukeudutte töihin? Itse olen eskareilla ja välillä on vaikeaa löytää sopivan tyylisiä vaatteita töihin. Osa kauppojen vaatevalikoimasta on jo liian teiniä ja osa puolestaan suunnattu iäkkäämmille :( Marimekko, esprit yms tyyli on jo niin käytetty! (HM, KappAhl tms tyyli ei nappaa) Lapset pitävät, jos opettaja on pukeutunut iloisesti ja kauniisti, värit tuovat iloa elämään, mutta oma tyyli täytyisi myös säilyttää. Mitään verkkarityyliä en suostuisi käyttämään edes pienten puolella ollessa! Onko kenelläkään antaa mitään vaatemerkkivinkkiä tämän ikäiselle lto:lle?
Entä kiinnitättekö te vanhemmat ikinä mitään huomiota päiväkodin henkilöstön pukeutumiseen?
Keskustelua aiheesta toivoen: Eskariope 32v.
Kommentit (20)
Hemulikaapuihin. Se on se univormu, eikä mitään muuta kannata yrittää, koska muut näkevät lastenhoitajat aina hemulikaapuihin pukeutuvina. Ja niinhän ne ovatkin.
Lapsen päiväkodissa hoitajat pukeutuvat urheiluvaatteisiin eli juoksutrikoot ja joku toppi. Kaikilla.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen päiväkodissa hoitajat pukeutuvat urheiluvaatteisiin eli juoksutrikoot ja joku toppi. Kaikilla.
Eikö toppi ole kumarrellessa huono?
Tietenkin se marimekon taskuinen mekko ja saparot päähän. Se tyyli kirkuu kilometrin päähän, olen lastentarhanopettaja, not nice...
Vierailija kirjoitti:
Toppi? Mahtaa olla kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin se marimekon taskuinen mekko ja saparot päähän. Se tyyli kirkuu kilometrin päähän, olen lastentarhanopettaja, not nice...
No vaihda sitten ammattia.
No ei ainakaan samoihin vaatteisiin kuin lastenhoitajat. Joku luokkaero sentään pitää säilyttää, herraisä.
Noilla ei kyllä työstressi paina. Lasten juttuja päivät pitkät. Pissaa ja kakkaa ja maalaamista.
Joustavat vaatteet noilla näyttää olevan lapseni päiväkodissa. Jotain sellaista neuletta, softshell-tyyppistä, kangashousua jne. Ja sitä Marimekkoa. Pitkät hihat ja lahkeet, peittävää pikemminkin kuin paljastavaa. En minä kiinnitä huomiota ihmisten pukeutumiseen, ellei se ole erityisen erikoista tai tilanteeseen sopimatonta tai poikkeavaa.
Vierailija kirjoitti:
Noilla ei kyllä työstressi paina. Lasten juttuja päivät pitkät. Pissaa ja kakkaa ja maalaamista.
Voin kuvitella, että he ovat ihan poikki päivän päätteeksi. Lasten kanssa täytyy olla läsnä koko ajan, ei voi yhtään uppoutua omiin ajatuksiin. Ja sitten vielä se p-an haju siihen päälle.
No ehjiin ja siisteihin vaatteisiin,joista ei harmita jos joku maalitahra tm ei lähdekään.
Housut ehkä erikseen mietin kun tykkään oikeastaan matalavyötäröisistä että ei paina,mutta töissä ei ole kiva miettiä näkyykö liikaa jos kyykistelee(ja sitä tekee paljon). Paidoissa sama,tarpeeksi pitkä helma.
Ja liikkua pitää voida.
Eli siistit ja mukavat joissa ei tarvi miettiä vaatteita päivän aikana.
Ja työvaatteita pestään paljon..
Tyyliä en paljon mieti,sen verran että kokee itse että on ok. Kaavut ja iloiset kuviot ym lastenvaatteen näköiset ei. Minä olen se aikuinen töissä eikä se ole omaa tyyliä :)
Vastaan nyt vaikka olen alle kolmekymppinen:
Yleensä käytän joustavia farkkuja + neuletta tai neuletakkia. Neuletakin alle t-paita tai sellainen painijanselkätoppi, joka pysyy päällä eikä ole avonainen. Toisinaan käytän huppari/collegepaita + jumppatrikoot-yhdistelmää. En missään nimessä pukeutuisi Marimekkoon tai kirjaviin räikeisiin vaatteisiin, koska ne eivät ole tyyliäni.
Olen 34-vuotias ja vedän monesti myös jumppaa lapsille, koska liikubtapainotteinen päiväkoti. Päällä treenipöksyt, toppi joka pitää ja huppari/ kollari tai kollarit ja toppi, legginsit ja neule, joskus harvoin neulemekko tai joustavat farkut.
Vierailija kirjoitti:
Ole hyvä ja opiskele lastentarhanopettajaksi. Tule sitten sanomaan uudelleen tämä. :)
Gudrun Sjöden-kaapuihin tietysti!