Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viinipullon avaaminen ilman korkkiruuvia

Vierailija
14.12.2017 |

Apua. Miten saada korkki auki ilman että murusia menee pulloon jos ei ole korkkiruuvia.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avasin mökillä niin, että ruuvasin ruuvin korkkiin ja kun se oli tarpeeksi syvällä, vedin ruuvista pihdeillä. Korkki tuli nätisti mukana. Ihan itse punaviininhimoissani keksin :)

Vierailija
2/21 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veitsellä tai saksilla. Ei sua pikkukännissä ne muruset enää kiinnosta:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita pullo paksupohjaiseen kenkään, esim. maiharibuutsiin, ja lyö sit kengän pohjaa seinään. korkki hivuttautuu ylöspäin sen verran että saat kohta nykäistyä sen pois.

Vierailija
4/21 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miekalla katkaiset pullon kaulan.

Vierailija
5/21 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painat korkin sisälle pulloon.

Vierailija
6/21 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

laita pullo paksupohjaiseen kenkään, esim. maiharibuutsiin, ja lyö sit kengän pohjaa seinään. korkki hivuttautuu ylöspäin sen verran että saat kohta nykäistyä sen pois.

Tätä täytyy joskus kokeilla :)

Vierailija
7/21 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tossa ei oo maiharia vaan lenkkari, mut noin se menee :)

Vierailija
8/21 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avasin mökillä niin, että ruuvasin ruuvin korkkiin ja kun se oli tarpeeksi syvällä, vedin ruuvista pihdeillä. Korkki tuli nätisti mukana. Ihan itse punaviininhimoissani keksin :)

Kiitos sain auki! Aluksi tuntui ettei lähde millään mutta sitten kun tarpeeksi kovaa sain vedettyä niin plopsahti korkki ulos :)

Vierailija
9/21 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poraa sähköporalla korkkiin esim. 5 mm pari reikää. Poranterä nostaa murut pois. Kaada viiniä lasiin ja juo.  Esim. haarukalla vivuten voit nyt myös poistaa korkin helpommin.

Vierailija
10/21 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmitä sytkärillä pullon kaulaa. Korkki tulee sitten nätisti ulos.

Vierailija
11/21 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku oikeasti vuonna 2017 vielä niin vanhanaikainen, että juo jotain viiniä...???

Vierailija
12/21 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos sain auki! Aluksi tuntui ettei lähde millään mutta sitten kun tarpeeksi kovaa sain vedettyä niin plopsahti korkki ulos :)

Mukava kuulla, että olin avuksi! Oltiinhan tässä kyllä tärkeällä asialla ;)

Vierailija
13/21 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen myös ruuvia. Jätä kantaa sen verran, että saat vasaralla vedettyä korkin ruuveineen pois, aivan kuin naulan laudasta.

Vierailija
14/21 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku oikeasti vuonna 2017 vielä niin vanhanaikainen, että juo jotain viiniä...???

Mitäs nyt pitäisi juoda, jos ei haluaisi olla vanhanaikainen? Jos viini on kelvannut ihmiskunnalle tuhannet vuodet niin kyllä se saa kelvata jatkossakin.

Vierailija
15/21 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksien terävällä siivellä pyörähtää komeasti ulos. Tatsilaji.

Vierailija
16/21 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miekalla katkaiset pullon kaulan.

Onnistuu myös voiveitsellä.

Vierailija
17/21 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt diplomi-insinöörin avaavan viinipullon hakkaamalla pullon pohjaa kengällä. Lyöntien vaikutuksesta korkki hivuttautui ylöspäin sen verran, että sen sai vedettyä pois. 

Vierailija
18/21 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita pakastimeen 90 minuutiksi, ravista hetki ja koputtele kunnes korkki tulee esille. Nosta korkki pois haarukalla.

Vierailija
19/21 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mä oon kokeillut puuhun naputtamalla. Kestää aika kauan mutta toimii. Ja loiskahti himpun.

Vierailija
20/21 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt diplomi-insinöörin avaavan viinipullon hakkaamalla pullon pohjaa kengällä. Lyöntien vaikutuksesta korkki hivuttautui ylöspäin sen verran, että sen sai vedettyä pois. 

Itsehän näin opistoinsinöörin tekevän samaa mutta pullo ehti mennä pohjasta rikki ennenkuin korkki tuli ulos. On niissä opinnoissa vaan eroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan