Aah, sappikipua odotellessa valkohomejuustoa ja omenaa... ^_^
Kommentit (11)
On varmaan hoitoja. Ultraääntä ei mulle jostain syystä ehdotettu, vaan lääkäri puhu leikkauksesta. Siihen totesin, että eipä vielä tartte.
(Söin koko juuston.)
ap
Noihin on sappirakon poisto hoitona. Itsellä ruokavalio ja tarvittaessa Litalgin. Miksi ap syöt väärin, syö mitä sappesi kestää. Kuka haluaa ehdoin tahdoin sappikipukohtauksen???
Ap, kai sinulla on Litalginia tarvittaessa, pitäisi olla aina sanoi gastroenterologi. Ruokavalio on tärkeä.
Olen laihtunut sappipotilaan dieetillä 14 kg, vatsa on lähtenyt, jotain hyvääkin.
Ultraääntä ei käytetä, koska sappikivet tulevat uudelleen. Sappitiehyissä olevia kiviä,voidaan murskata.
En kestä omenaa yhtään. Lasi omenamehua tai pala omenaa aiheuttaa sappikohtauksen. Kerran olen käynyt terveyskeskuksessa vaivan takia. Hoidan vaivaa ruokavaliolla. Joskus vaiva kuitenkin yllättää ja otan buranaa.
Sama juttu, ei omenaa. Suosittelen hakemaan kunnon lääkityksen. Litalgin auttaa.
Leikkaus auttaa. Tähystysleikkaus oli kyllä niin vaivaton ja kivuton, onneksi menin.
Sappikiviä kyllä murskataan ultraäänellä mutta se tehdään sappirakon poistoleikkauksessa. Jos on isoja sappikiviä, ei sappirakkoa saada muuten poistettua tähystysleikkausella. Pelkkä murskaus ei kannattaisi, koka sora voisi tukkia sappitiehyet + todennäköisesti syntyisi uusia kiviä.
Tässä tuli mulle paljon uutta tietoa. Suvussa on ollut sappikiviä.
Eikö noihin ole mitään ultraäänihoitoja millä niitä sappikiviä murskataan?
Noi juustot on kyllä hyviä.