Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskauden keskeytyskö?

helpppp
14.12.2017 |

Olen 22 vuotias. Ja tein raskaustestin maanantaina joka näytti positiivista. En tiedä mitä tehdä koska lapsi on ei toivottu(ehkäisy petti). Olen miettinyt aborttia lapsen isän kanssa koska olemme seurustelleet vasta 3kuukautta lisäksi kummallakaan ei ole koulutusta, minulla koulut kesken ja pitäisi valmistua ensivuoden lopussa. Siis ei olisi hirveästi lapselle tarjottavaa olimme puhuneet että lapsi olisi ajankohtainen vasta 5-7vuoden päästä. Olen ihan hukassa ja tarvitsisin neuvoja mitä tehdä vaikka tiedän että päätös on lopulta minun. Tukiverkostoa minulla ei oikeastaan ole sukulaisista tms. ja taloudelinen tilanteemme ei ole kovin hyvä,mutta tiedän että suomessa saa siihenkin apua. Olen itkenyt kaksi päivää ja pelkään että jos päädyn aborttiin mikä tällä hetkellä vaikuttaisi paremmalta vaihtoehdolta kuin lapsen pitäminen näin epävakaassa tilanteessa niin katuisin sitä myöhemmin. Olen aina ajatellut etten ikinä tekisi aborttia koska en pystyisi mutta nyt tilanne on pistänyt miettiämään asiaa erikannalta. Lapsen isä ei suostu edes ajattelemaan lapsen pitämistä tässä kohtaa tai ei ymmärrä kantaani että edes harkitsen asiaa joten jäisin varmaan yksin lapsen kanssa lopulta. Mitä te tekisitte tässä tilanteessa pitäisittekö lapsen?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee abortti. Jokaisella lapsella on oikeus syntyä toivottuna. Jos sinä et oikeasti halua lasta eikä myöskään lapsen isä ei todellakaan ole muuta vaihtoehtoa kuin abortti. Jos pidät lapsen teidän kaikkien elämä menee pilalle. Kenen etu se on? Voi olla että kadut aborttia mutta yhtä peruuttamaton päätös on lapsen pitäminen ja jos sitä kadut niin miten voisit rakastaa lastasi ja jaksaisit rankkaa arkea köyhyyden keskellä mahdollisesti vielä yksinhuoltajana? Vanhemmuus on ihanaa silloin kun se on oikea aikaista, sinulle aika ei selvästi ole nyt oikea.

Vierailija
22/31 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti, kouluttamattomuus ja suhdetta ei takana kauaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitähän ei voi kukaan päättää sun puolesta. Tee vaikka lista paperille plussista ja miinuksista ja ajattele rauhassa. Sulla on kuitenki viikolle 20 asti aikaa.

Ei kuule ole viikoille 20 aikaa. aikaa on 12 viikkoa! viikko 20 koskee vammaisia ja epämuodostuneita sikiöitä tai jos uhkaa äidin henkeä.

Vierailija
24/31 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekisin abortin, mutta tämä on niitä päätöksiä elämässä joita kukaan muu ei voi eikä saa tehdä sinun puolestasi (ainakaan Suomessa, onneksi). Sen verran tosin pakko sanoa, että se ei pidä paikkaansa, että aborttia kadutaan mutta lapsia ei. Vaikka lasten hankkimisen katuminen on edelleen iso tabu, kyllä se on ihan oikea ilmiö. On vaarallista ajatella, että kannattaa jatkaa raskautta vain siksi koska sitä lasta sitten automaattisesti rakastaa kun se syntyy, vaikkei sitä nyt haluaisikaan. Tämä voi olla osittain totta, mutta lapsi kyllä todellakin aistii kun ei ole toivottu. Ja siis, vahingossa alkunsa saanut lapsi voi hyvin olla erittäin toivottu ja rakastettu, tarkoitan vain että valitettavasti se äidinrakkaus ei ole niin ehdoton ja absoluuttinen asia kuin helposti annetaan ymmärtää. Tärkeintä on kuunnella itseään ja omaa intuitiotaan.

Vierailija
25/31 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee abortti äläkä sen jälkeen hanki koskaan lapsia. Älä pilaa elämääsi.

Vierailija
26/31 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hanki lisää lapsia  tähän maailmaan.

Vierailija
27/31 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet niin tai näin, ole tyytyväinen päätökseesi. Jälkeenpäin asiaa on turha enää murehtia. Älä anna muiden painostaa vaan valinta on täysin sinun. Elämä on ylä- ja alamäkeä. Voimia nyt tähän hetkeen!

Vierailija
28/31 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee abortti. Jokaisella lapsella on oikeus syntyä toivottuna. Jos sinä et oikeasti halua lasta eikä myöskään lapsen isä ei todellakaan ole muuta vaihtoehtoa kuin abortti. Jos pidät lapsen teidän kaikkien elämä menee pilalle. Kenen etu se on? Voi olla että kadut aborttia mutta yhtä peruuttamaton päätös on lapsen pitäminen ja jos sitä kadut niin miten voisit rakastaa lastasi ja jaksaisit rankkaa arkea köyhyyden keskellä mahdollisesti vielä yksinhuoltajana? Vanhemmuus on ihanaa silloin kun se on oikea aikaista, sinulle aika ei selvästi ole nyt oikea.

Vaikka lapsi olisi kuinka toivottu,voi äiti masentua ja vihata elämäänsä. Vastaavasti taas vahinkolapsi voi tuottaa valtavasti iloa. Eihän se vahinkokaan mikään ei-toivottu enää siinä vaiheessa ole,jos raskautta jatketaan?

Oli niin tai näin,sun täytyy ap tehdä päätös ihan itse. Muut ei voi tietää millaista sinun ja lapsen elämästä tulisi. Muut ei kanna vastuuta sinun päätöksestäsi.

Se kannattaa pitää mielessä, että sitä Oikeaa Hetkeä ei välttämättä tule koskaan. Voi myös olla ettet koskaan enää saa lapsia. Oletko valmis siihen? Jos olet,keskeytys voi olla hyvä vaihtoehto.

Vierailija
29/31 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Abortti, kouluttamattomuus ja suhdetta ei takana kauaa.

No ap.lla oli koulua jäljellä vuosi. Kerkeää opiskella lähes loppuun ennen lapsen syntymää ja lapsen synnyttyä loput. Tadaa,ap on koulutettu. Se koulutus vaan ei takaa mitään ja perheellisetkin ihmiset joutuvat nykyään opiskelemaan usein monta ammattia tai vaihtamaan alaa.

Vierailija
30/31 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, helpottaa miettimistä kun saa ihmisiltä erilaisia näkökantoja, mitä ajatella. Soitin terveysasemalle ja menen maanantaina sinne puhumaan ja viikonloppu siis aikaa ajatella. Tiedän että päätös on loppupeleissä minun ja yritän nyt saada asiaan ratkaisun. Kiitos tosi paljon kaikista tsempeistä yritän jaksaa.

Ap

Vierailija
31/31 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut täysin sananlaisessa tilanteessa, saman ikäisenä. Miehen kanssa tosin yhdessä pidempään, raskaus tuli järkytyksenä ja mies vaati aborttia kaikin keinoin. Lopulta menin terveyskeskukseen sillä halusin keskustella tilasteesta; tulin ulos aborttilapun kanssa. Lopulta asiasta kertominen äidilleni sai ymmärtämään mitä itse haluan ja totesin että jos mies pakottaa aborttiin niin mielummin eroan hänestä ja kasvatan lapsen yksin kuin teen vasten omaa tahtoani, sen pelossa että mies jättää. Lopulta kerroin tehneeni päätökseni miehelle ja pidin lapsen, mieskin jäi ja nähtyään tyttäremme ensimmäisen kerran hän itki, pyysi anteeksi ja kiitti etten kuunnellut häntä, nyt meillä on kaksi lasta joita hän rakastaa enemmän kuin koskaan, on kertonut ettei ollut tuolloin valmis ja pelkäsi tulevaa liikaa.

Ohjeeni on että tee niin kuin sydämesi sanoo, mies ei ole arvoisesi, jos pakottaa sinut johonkin mitä et itse halua.