Mistä tietää käyttääkö kaveri huumeita?
Hei! Olen lukion tokalla ja epäilen että kaverini käyttää huumeita, totta puhuen huumeista en paljon tiedä enkä niiden sivuvaikutuksista. Voi olla että olen vaan paranoidi koska kaveri on aina ollut ns kiltti ja perjännyt hyvin koulussa, ei ihan kympin oppilas mutta aina on saanut hyviä arvosanoja vaikkei paljon opiskellut. Hänen arvosanansa on laskenut kesäloman jälkeen rajusti, sillä on aina kylmä, joskus aamuisin sillä on ns. punaiset silmät mutta toisin voisi olla ihan vaan masentunut. Huumeiden käyttöä epäilin ekaa kertaa kun mainitsi että lempi elokuvansa on Trainspotting, joo aika heikko todiste mutten ikinä olisi uskonut. Olemme 6 hengen kaveriryhmässä emmekä ole parhaita kavereita vaikka siis ihan todella hyvin tullaan toimeenkin. Mainitsin asian muille mutta heidän mielestään on vaan masentunut joten puhuimme koulupsykologille ja käy nyt säännöllisesti psykologilla. Asuu yksin btw, vanhemmansa myös epäilevät masennusta mutta minä silti uskon että jotain vakavampaa on menossa. Kerran tunnilla huomasin että sillä on jotain pakkoliikkeitä mitä sillä ei ennen ollut, sekä vuotava nenä, näytti todella väsyneeltä. On laihtunutkin 5kg mutta anoreksiaa en epäile kun aina syö ainakin kaksinkertaisesti kun me muut eikä kädessään ole mitään bulimian merkkejä, muutenkin ei ole ikinä maininnut laihduttamisesta jne. On halunnut jopa lihoa pari kiloa. Olisiko syytä huolestua vai olenko vain paranoidi? Mistä tietää että joku käyttää huumeita?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ap sama joka taannoin löysi verisiä neuloja...
https://www.vauva.fi/keskustelu/3011319/veriset-neulat-wcn-roskiksessa-…
Ei ole, haluaisin itsekin että kysessä olis vaan jonkun neljäkymppisen tädin provoilut vauva palstalla mutta ihan oikeasti olen huolissani. Mietin että kun suurin osa palstan lukijoista on aikuisia niin saisin jonkinlaista neuvoa.
Op siis, vastasin vahingossa quotiin
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ap sama joka taannoin löysi verisiä neuloja...
https://www.vauva.fi/keskustelu/3011319/veriset-neulat-wcn-roskiksessa-…
Älä nyt oo noin kyyninen, ne on kirkasotsaisia nuoria puhtaita jauhoja puss...
Kannattaa puhua just sille opolle
Pupillit?? Kyllä sen huomaisi jos hitaita käyttäisi
Mitäs jos ne silmät on punaiset oksentelusta?
Harvoin kai ihminen ajautuu suoraan yksikseen piikittelemään itseään kotiin, onko hänellä muita semmosia kavereita joiden kanssa olisi aloittanut huumeiden käytön?
Vierailija kirjoitti:
Pupillit?? Kyllä sen huomaisi jos hitaita käyttäisi
Hänellä on tummanruskeat silmät ja piti silmälaseja kunnes se vaihto ne värillisiin piilolinsseihin.
Vierailija kirjoitti:
Harvoin kai ihminen ajautuu suoraan yksikseen piikittelemään itseään kotiin, onko hänellä muita semmosia kavereita joiden kanssa olisi aloittanut huumeiden käytön?
Muista kavereista en osaa kertoa, hän on alkanut keksiä tekosyitä aina kun haluamme hengailla vapaa-ajalla, olisikohän mahdollista että tekee noin että hengailisi muiden kavereiden kanssa mistä me emme tiedä?
Jos niitä poliisi ei ole löytänyt niin ei jonkun toisen sana kelpaa.