Mistä tietää käyttääkö kaveri huumeita?
Hei! Olen lukion tokalla ja epäilen että kaverini käyttää huumeita, totta puhuen huumeista en paljon tiedä enkä niiden sivuvaikutuksista. Voi olla että olen vaan paranoidi koska kaveri on aina ollut ns kiltti ja perjännyt hyvin koulussa, ei ihan kympin oppilas mutta aina on saanut hyviä arvosanoja vaikkei paljon opiskellut. Hänen arvosanansa on laskenut kesäloman jälkeen rajusti, sillä on aina kylmä, joskus aamuisin sillä on ns. punaiset silmät mutta toisin voisi olla ihan vaan masentunut. Huumeiden käyttöä epäilin ekaa kertaa kun mainitsi että lempi elokuvansa on Trainspotting, joo aika heikko todiste mutten ikinä olisi uskonut. Olemme 6 hengen kaveriryhmässä emmekä ole parhaita kavereita vaikka siis ihan todella hyvin tullaan toimeenkin. Mainitsin asian muille mutta heidän mielestään on vaan masentunut joten puhuimme koulupsykologille ja käy nyt säännöllisesti psykologilla. Asuu yksin btw, vanhemmansa myös epäilevät masennusta mutta minä silti uskon että jotain vakavampaa on menossa. Kerran tunnilla huomasin että sillä on jotain pakkoliikkeitä mitä sillä ei ennen ollut, sekä vuotava nenä, näytti todella väsyneeltä. On laihtunutkin 5kg mutta anoreksiaa en epäile kun aina syö ainakin kaksinkertaisesti kun me muut eikä kädessään ole mitään bulimian merkkejä, muutenkin ei ole ikinä maininnut laihduttamisesta jne. On halunnut jopa lihoa pari kiloa. Olisiko syytä huolestua vai olenko vain paranoidi? Mistä tietää että joku käyttää huumeita?
Kommentit (50)
Hei! Puhutaan tässä whatsapp-ryhmässä asioista mitä muut on huomanneet ja tässä pari
- usein pahoinvointinen ja joskus oksenteleekin koulussa
- löysimme vyön pöydällään muttei ikinä käytä vyötä
- pari lusikoista oli palanut, hänen mukaan käytti ne kemian tutkimuksiin
- näyttää siltä että sitä kutisee myös todella usein
Vai onko tää kaikki vaan ylireagointia?
Vierailija kirjoitti:
Hei! Puhutaan tässä whatsapp-ryhmässä asioista mitä muut on huomanneet ja tässä pari
- näyttää siltä että sitä kutisee myös todella useinVai onko tää kaikki vaan ylireagointia?
mitä tarkoitat noilla lusikoilla? Siis missä oli lusikoita? Kotona? Koulussa?
Vierailija kirjoitti:
Okei palanut lusikka on kyllä todella huono merkki, voitteko soittaa vanhempiin?
Jaa että jenkeissä on oltu, ja nyt palellaan ja pidetään pitkähihaisia, valehteleminenkin tietysti kun niinhän ne kaikki. Tjoo, kerro nyt sitten vielä niistä kaverin pupilleista.
Tekisin sinuna kiireellisesti lastensuojeluilmoituksen, jossa kertoisin kaikki nuo samat asiat. Ohjautuu sitä kautta testeihin ja tarvittaessa hoitoon. Pelkkä vanhemmille soittaminen ei välttämättä vie asiaa eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- näyttää siltä että sitä kutisee myös todella useinVai onko tää kaikki vaan ylireagointia?
mitä tarkoitat noilla lusikoilla? Siis missä oli lusikoita? Kotona? Koulussa?
Kotona! Ostamme joka sunnuntai jäätelöä ja syömme jonkun kodissa, kun söimme hänen kodissa hän oli unohtanut ottaa lusikan itselleen ja oli mennyt vessaan, kaverini meni hakemaan sille lusikan ja huomasi että pari lusikoista oli palanut, emme ottaneet asiaa tosissaan mutta nyt alkoi mietyttää, kun tekstasin kaveria niin väitti että oli käyttänyt kemian tutkimukseen.
Samanlaisia oireita minulle tuli ahdistuksesta. Käytin pitkähihaisia ja vapisin silmät punaisina väsymyksestä sekavana.
Vierailija kirjoitti:
Tekisin sinuna kiireellisesti lastensuojeluilmoituksen, jossa kertoisin kaikki nuo samat asiat. Ohjautuu sitä kautta testeihin ja tarvittaessa hoitoon. Pelkkä vanhemmille soittaminen ei välttämättä vie asiaa eteenpäin.
Lasun voi kuitata:"Minä vaan olen väsynyt ja kylmissäni en mitään huumeita käytä" ja se on siinä.
Vierailija kirjoitti:
Samanlaisia oireita minulle tuli ahdistuksesta. Käytin pitkähihaisia ja vapisin silmät punaisina väsymyksestä sekavana.
Ja lisään vielä, että pupiilit oli laatat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasun voi kuitata:"Minä vaan olen väsynyt ja kylmissäni en mitään huumeita käytä" ja se on siinä.
Jos on syytä epäillä huumeidenkäytöstä, niin eiköhän laiteta huumetesteihin.
Aluksi pidin ylireagoimisena mutta kyllä toi poltettu lusikka kuulostaa pahalta yhdistettynä vaihtovuodeen jenkeissä, kertokaa opolle? Hän voisi ehkä saada jonkun huumetestin järjestettyä.
Kunhän liiottelette, varmaan vaa jotai masennusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei syyksi epäillä ihan riitä, että pitää trainspottingista, laihtuu ja palelee. Ei ne sossut ole mitään selvännäkijöitä.
Onkohan ap sama joka taannoin löysi verisiä neuloja...
https://www.vauva.fi/keskustelu/3011319/veriset-neulat-wcn-roskiksessa-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei syyksi epäillä ihan riitä, että pitää trainspottingista, laihtuu ja palelee. Ei ne sossut ole mitään selvännäkijöitä.
No mutta entäs ne palaneet lusikat?
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ap sama joka taannoin löysi verisiä neuloja...
https://www.vauva.fi/keskustelu/3011319/veriset-neulat-wcn-roskiksessa-…
Ei ole, haluaisin itsekin että kysessä olis vaan jonkun neljäkymppisen tädin provoilut vauva palstalla mutta ihan oikeasti olen huolissani. Mietin että kun suurin osa palstan lukijoista on aikuisia niin saisin jonkinlaista neuvoa.
Ahdistus ja masennus?