Kuinka pysytte pystyssä jäisillä kävelyteillä?
Kommentit (40)
Mä tykkään ajaa pyörällä jossa on nastarenkaat alla koska olen huomannut että pyörällä kaatuu korkeintaan kerran talvessa auraamattomalla tiellä kun taas kävellen kaatuu liukkaalla useamman kerran vuodessa.
Valitsemalla kengät kelin mukaan.
Hyvemmällä tasapainolla, lyhyemmillä askelilla. Harjoitelkaa tasapainoa, ei vaadi kuin yhdellä jalalla seisomista alkeellisimmillaan, toisen jalkapohjan voi nostaa vaikka maassa olevan jalan nilkkaan kiinni. Se on samalla vähän niin kuin joogaa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä joku icebug myyjä yrittää saada teidät ostamaan kenkiä!
Entä sitten? Rahan pitää kiertää ja jos vastineeksi säästyy katkenneilta luilta niin kaikki voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ostin kuomat viime talvena, niissä on yllättävän pitävä pohja!
Mulla oli tänään Kuomat jalassa eikä ollut ongelmia. On mulla kyllä Icebugitkin.
Muista rentous ja polvet hieman koukussa jäisellä pinnalla kävellessä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä joku icebug myyjä yrittää saada teidät ostamaan kenkiä! Älkää menkö halpaan
Paranoidi löysi ketjun :D
Vierailija kirjoitti:
Icebugeilla.
Minulla meni icebugeista jalkapöytä niin tolkuttoman kipeäksi, ettei kärsinyt kävellä pariin viikkoon. Ei ilmeisesti sopinut jalalleni jostain syystä tai kenkäpari oli epäkelpo.
Kyllä kiinteistön omistaja on vastuussa loukkaantumisesta, jos katsotaan, että kulkuväylä on huonosti hoidettu, esim. laiminlyöty hiekoittaminen.
Meillä tuli taloyhtiölle kunnon lasku, kun yksi ulkopuolinen ihminen kaatui pahasti ja arvioitiin leikkausten jälkeen osatyökykyiseksi.
En tiedä tarkemmin, mitä taloyhtiön vakuutukset korvasivat. Paljon jäi kuitenkin osakkeenomistajienkin kontolle.
Silloin tietysti jää korvauksitta, jos lähtee liukastelemaan tieten tahtoen alueille, joissa ei ole kunnossapitoa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kiinteistön omistaja on vastuussa loukkaantumisesta, jos katsotaan, että kulkuväylä on huonosti hoidettu, esim. laiminlyöty hiekoittaminen.
Meillä tuli taloyhtiölle kunnon lasku, kun yksi ulkopuolinen ihminen kaatui pahasti ja arvioitiin leikkausten jälkeen osatyökykyiseksi.
En tiedä tarkemmin, mitä taloyhtiön vakuutukset korvasivat. Paljon jäi kuitenkin osakkeenomistajienkin kontolle.
Silloin tietysti jää korvauksitta, jos lähtee liukastelemaan tieten tahtoen alueille, joissa ei ole kunnossapitoa.
Minkä aikaa tapauksesta on? Äskettäin uutisoitiin tapauksesta jossa liukastunut jätettiin korvauksetta koska ei ollut nastakenkiä.
En ole kaatunut sitten lapsuuden.
Minulla on telinevoimistelutausta Suomen mittapuulla huipulta.
Kai se sitten vaikuttaa vieläkin, koska olen jo yli 60-vuotias. Tuntuu, että vähän joka toisella tutulla on kerran talvessa jokin paikka paketissa. Liukuesteitä en käytä. Tunnustelen aina pinnan kyllä liukumalla eri vauhdilla testaten pidon.
Nåttää tämän ikäiseltä varmaan tosi hullulta, mutta mieluummin se kuin kyynärsauvat :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä aikaa tapauksesta on? Äskettäin uutisoitiin tapauksesta jossa liukastunut jätettiin korvauksetta koska ei ollut nastakenkiä.
Olisiko kolmisen vuotta? Ei kovin kauan sitten kuitenkaan.
Mutta tuohan on uskomatonta, jos koko kansa velvoitetaan käyttämään nastakenkiä?
Onko linkata juttua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kolmisen vuotta? Ei kovin kauan sitten kuitenkaan.
Mutta tuohan on uskomatonta, jos koko kansa velvoitetaan käyttämään nastakenkiä?
Onko linkata juttua?
Kuka sit korvaa KUN käytät nastakenkiä ja kaadut sen takia metroasemalla, kaupassa tai muussa julkisessa tilassa?
Pitääkö ruveta vaihtamaan kenkiä joka välissä ettet vaan kaadu kun oli VÄÄRÄT kengät jalassa?
On se nyt saatana kumma että vieritetään vastuu jalankulkijalle kun kaupunki ei osaa hoitaa katuja.
Ei todellakaan tarvitse olla nastakenkiä, jotta saisi korvauksia.
Kirjoittaja on tajunnut jotenkin väärin, jos tällainen käsitys on jostain oikeuden päätöksestä syntynyt.
Varmaan edellytetään jollain tavoin sään mukaista varustusta. Eli jos 20 cm:n avokkaissa lähtee tieten tahtoen kompuroimaan tosi liukkailla keleillä, niin ehkä saa sitten syyttää vain itseään.
No mä vaan pysyn. Hyvä tasapaino. Ajelen myös pyörällä ihan sujuvasti.
Miksi muuten nykyään katuja aurataan ja hiekoitetaan niin surkeasti? Vielä kymmenen-viisitoista vuotta sitten tilanne oli ihan toinen. Silloin käytin vielä korkokenkiä, ja jopa niillä oli ihan ongelmatonta kulkea talvisia katuja, kun oli aurattu ja hiekoitettu hyvin. Nykyään ei tahdo pärjätä edes tukevilla talvikengillä.
Vierailija kirjoitti:
En ole kaatunut sitten lapsuuden.
Minulla on telinevoimistelutausta Suomen mittapuulla huipulta.
Kai se sitten vaikuttaa vieläkin, koska olen jo yli 60-vuotias. Tuntuu, että vähän joka toisella tutulla on kerran talvessa jokin paikka paketissa. Liukuesteitä en käytä. Tunnustelen aina pinnan kyllä liukumalla eri vauhdilla testaten pidon.
Nåttää tämän ikäiseltä varmaan tosi hullulta, mutta mieluummin se kuin kyynärsauvat :)
Joo, kylläpä siitä hevosella ja renkaissa kieppumisessa ja nauhojen kanssa permannolla tanssimisesta onkin jäällä hyötyä :D Tsiisus mikä dorka!
Ostin Prismasta 70 eurolla jotkut halvemmat versiot, hyvin toimii. "Oikeat" Icebugit maksoivat tuplasti sen verran. Näyttävät sellaisilta perus talvilenkkareilta. Rouskis rouskis kuuluu vain kun kävelee :)[/quote]
Muutaman päivän käytön jälkeen oli tällaisista halvemmista nastat jo niin kuluneet että palautin kauppaan ja ostin Icebugit. Näillä kävellyt nyt 3 talvea ja hyvät ovat. Kannattaa tarkkailla vähän sitä kengänpohjaa ja nastojen kuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Ostin Prismasta 70 eurolla jotkut halvemmat versiot, hyvin toimii. "Oikeat" Icebugit maksoivat tuplasti sen verran. Näyttävät sellaisilta perus talvilenkkareilta. Rouskis rouskis kuuluu vain kun kävelee :)
Muutaman päivän käytön jälkeen oli tällaisista halvemmista nastat jo niin kuluneet että palautin kauppaan ja ostin Icebugit. Näillä kävellyt nyt 3 talvea ja hyvät ovat. Kannattaa tarkkailla vähän sitä kengänpohjaa ja nastojen kuntoa.
Ei minulla ole nastat menneet miksikään. Ehkä sinulle sattuivat jotkut maanantaikappaleet?
Täällä joku icebug myyjä yrittää saada teidät ostamaan kenkiä! Älkää menkö halpaan