Joko on joulun pyhien juomat hankittu?
Muistutuksena kaikille että joulun aikaan on paljon pyhiä ja alko kiinni monta päivää!
Itse olin tietysti kaukaa viisas ja kävin viime lauantaina tallinnassa päivä reissulla. Mukaan tarttui olutta, lonkeroa ja väkeviä sen verran kuin farmari autoon mahtui :) Ei sitä juomaa silti tuhotonta määrää kyytiin mahtunut koska muija ja lapset halusivat mukaan. Nuorempi istuu vielä turvaistuimessa ja se vie melko paljon tilaa. Silti tässä nytkin jo muijan kanssa tissuttelen olutta ja lonkeroa eikä silti ole pelkoa että ennen ensi vuotta loppuisi!
Mukavaa joulun aikaa kaikille palstalaisille!
Kommentit (35)
En ole ostanut, mutta 90 litraa kiljua on käymässä. Riittää uudeksivuodeksikin.
Punkkua ja rommia on kaapissa, ei meillä oikein muuta kulu. Pukkua otetaan ruuan kanssa. Pitää vielä hakea pari pulloa cokista ja sitruunoita, saadaan tehdä kuubalibrejä. Sitte ollaan valmiita joulunviettoon.
Itsellänikin on Tallinnan risteily tiedossa ensi viikolla. Mennään tosiaan parin kaverin kanssa ja ollaan pari yötä niin saadaan samalla joulukausikin oikein mukavasti avattua :)! Kaverin firman puolesta saadaan paku lainaan niin ei tule tavaratilastakaan ongelmaa. Vaimo ei hirveästi tykännyt tästä meidän reissusta, varsinkin kun joutuu olemaan itekseen meidän 1 ja 3 vuotiaiden kanssa kotona, mutta kyllä se siitä leppyi kuin lupasin tuoda hänellekin muutaman tonkan punaviiniä sekä pari litraa hänen herkkuaan, captain Morgania. Eiköhän sitä näillä eväillä saada oikein mukava joulu perheen kanssa vietettyä!
No juuri pari viikkoa sitten kävin anopin kanssa Tallinnan reissulla ja ostettiin samalla juomia jouluksi ja siitä eteenpäinkin.
Ei ole, alkoholittomat viinit on vielä kaupassa, tai oikeastaan alkossa kun sieltä saa parempaa.
Onkohan vähäsokerista/sokeritonta glögiä olemassa, jos on niin sitä kans vois ostaa.
Mä toivon että noi jotka mainitsee lapset, samassa päivityksessä tollasen juomamäärän kanssa, on provoja.
Ja siis oon sitä mieltä että lasten seurassa ei tarvitse olla nollatoleranssi..mutta näkyvä humala on ehdoton ei
Lapset ja alkoholi harvoin sopii yhteen. Mutta poikkeuksiakin on. Mä Otan, vaimo ei. On Absolutisti. Otan kotona, eikä muita, (vieraita) ole. En huuda, öykkäröi, enkä pidä muutakaan meteliä.
Huomenna, jos jumala suo - on joulujuomien armorikas ostopäivä. Hankin silloin pakillisen Coca Colaa.
Vierailija kirjoitti:
Antakaa lapsille raitis joulu
Ei huolta, alaikäisille ei tarjota.
Vierailija kirjoitti:
Meidän joulumme ei ole mikään wt-väen ryyppyjuhla.
Ei meidänkään. Alkoholia voi käyttää sivistyneesti, vaikka se olisikin - kauhistus sentään - ostettu Tallinnasta.
6
Täytyy muistaa ostaa pullo konjakkia, se tulee lahjaksi ja lahjansaajan taloudessa ei asu lapsia.
Juuri viime viikonloppuna miehen kanssa ostettiin pullo glögiä, kun koskaan ennen ei ole ollut. Meille ei ole mikään ongelma tosin odottaa että lapset nukkuvat, näin meillä menetellään aina, jos jotakin otetaan.
Eipä ole vielä kaikkia, ehtii kyllä. Viskiä on jo, joitain erikoisoluita vielä messiin.
No ei olla hankittu. Aikaa on vielä vaikka kuinka käydä Alkossa ja jos viinat loppuu kesken, virolaisilta saa aina ostettua pullon tai pari. Tai sitten baariin, aattona nyt ainakin.
Jaa. En osta alkoholia, mutta kotikalja ja glögi ja appelsiinimehu on vielä hankkimatta. (Maito on jokapäiväistä, joten sitä ostan muutenkin.)