Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmas lapsi vai ei... tuskaisa päätös

Vierailija
14.12.2017 |

tai no ei nyt sentään tuskaisa :D Mutta onko joku muu kipuillut tämän päätöksen kanssa? Haluamme sen kolmannen, mutta pelottaa miten riittää aika, rahat, voimat jne... ihan normaaleja pohdintoja siis.

Meillä lapset nyt pian 3v ja 5v. Alunperin annoin itselleni aikarajan (itselleni, koska mies oli valmis kolmanteen jo kaksi vuotta sitten.... ) että aloitetaan yritys nyt joulukuussa, niin vauva syntyisi aikaisintaan esikoisen eskarin alkuun (mikä olisi täydellinen ajoitus), mutta kuitenkin toivottavasti ennen koulunalkua... Nyt kun aika on käsillä en uskallakkaan!! Annoin itselleni lisäaikaa, vauva voisi olla tervetullut vasta kun esikoinen menee kouluun. Toisaalta koen että se on myös takaraja, koska en halua lapsille sen isompia ikäeroja ja nyt on aika panostaa joko perheeseen tai sitten työelämään, en halua liikaa sekoittaa niitä.
Käyn nyt töissä ja minulla on hyvät mahikset vakipaikkaan nykyisessä työssäni lähitulevaisuudessa. Mutta jos pyrin siihen, en enää haluaisi jäädä hoitovapaille moneksi vuodeksi. Jos taas saamme vauvan, haluan ehdottomasti olla pitkään kotona, enkä halua silloin olla (vakituisessa) työsuhteessa ja kokea siitä huonoa omaatuntoa.

Että niin... jos jollain on samantapainen elämäntilanne käsillä tai olet käynyt juuri läpi, niin kiinnostaisi vaihtaa ajatuksia.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti mielummin kaksi kuin kolme lasta. 5-henkinen perhe on epäkätevä monessa asiassa. Autossa on ahdasta, monet perhepaketit myydään mallilla 2 aikuista + 2 lasta jne.

Vierailija
22/28 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä olette? Eikö iltatähti nelikymppisenä olisi hyvä vaihtoehto? Ehtisit tehdä uraakin tuossa välissä ja nelikymppisenä kaipaa jo pysähdystä. Meillä mieskin oli halukas pitämään vanhempainvapaan päälle nelikymppisenä. Miksi muuten haluat eskarin alkuun tehdä vauvan, eikö ekaluokkalainen tarvitsisi äitiä kotona enemmän? Minun mielestäni jos väsyttää ja arkailuttaa niin voitte ihan hyvin siirtää aikeitanne vuoden eteenpäin, asia selkiää siihen mennessä itsestään.

Iltatähti on kyllä ehdoton ei ainakin nyt katsottuna. Joko nyt lähivuosina se kolmas tai sitten ei koskaan. Ollaan 30v.

Eskarin alkuun olisi hyvä siinä mielessä että voisin olla kotona sitten sekä eskariajan että ekanluokan. Ja vielä vähän lisääkin , kun jäisin kotihoidontuelle vauvan kanssa.

ap

ELI AIKA JAETTAISIIN ESKARILAPSEN JA VAUVAN KANSSA. Sulla ei jäisi aikaa panostaa teidän keskimmäisen lapseen! MILLAINEN IHMINEN OIKEIN OLET?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kolme lasta.Nuorin nyt 2-vee ja ihan kivasti on menny.Muut lapset koulussa ja vanhin tyttö hoitaa kivasti jo pienintä. Vauva-ajasta nautin kovasti ja oli kiva kun isommat sai olla lomilla kotona eikä tarvinnu miettiä mihin laittaa hoitoon jne. Sain vakipaikan juuri kun olin tullu raskaaksi.Ei ollu suunnitelmissa kolmas mutta elämä yllättää. Kiva olla kotona, kun koulukkaat tulee koulusta.

Mutta nuorin koulukas onkin sitten ihan suosiolla yksin kotona... Näinhän meille iltatähdille aina käy. Äiti ei oikein enää jaksakaan kiinnostua ja sisarukset lentäneet pesästä.

Vierailija
24/28 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään epäröit niin suosittelen odottamaan muutama vuosi ja miettiä asiaa uudelleen kunhan lapset on kasvaneet vähän isommiksi. Itselleni riitti kaksi. Ihan riittäväsi hommaa niistäkin.

Vierailija
25/28 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kolme lasta.Nuorin nyt 2-vee ja ihan kivasti on menny.Muut lapset koulussa ja vanhin tyttö hoitaa kivasti jo pienintä. Vauva-ajasta nautin kovasti ja oli kiva kun isommat sai olla lomilla kotona eikä tarvinnu miettiä mihin laittaa hoitoon jne. Sain vakipaikan juuri kun olin tullu raskaaksi.Ei ollu suunnitelmissa kolmas mutta elämä yllättää. Kiva olla kotona, kun koulukkaat tulee koulusta.

Mutta nuorin koulukas onkin sitten ihan suosiolla yksin kotona... Näinhän meille iltatähdille aina käy. Äiti ei oikein enää jaksakaan kiinnostua ja sisarukset lentäneet pesästä.

No onhan siellä ne isommat sisarukset. Ei heillä nyt niin isoa ikäeroa tainnut olla että isommat lentäisi pesästä jo 5 vuoden päästä...

Ekan kanssa se aina on hankalin.

Vierailija
26/28 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdoton ei kolmannelle, kaikki menee vituiksi sen jälkeen. 

Vierailija
27/28 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan samanikäiset lapset kun sulla ap. Mulla kans toive ollut kolmannesta, mutta tosiaan nyt alkanu mietityttää et jaksammeko/pystymmekö/raha-asiat...

Paljonko sulla ikää? Itse olen 33 ja tuon ajan esikoisen syntymästä saakka kotona ollut... (ei vakituista työpaikkaa)

Olen 30v. Tai täytin juuri, ehkä siksi kriiseilen koska tästä eteenpäin se hedelmällisyyskin vain laskee kuin lehmänhäntä 😂 Itse olin 5 vuotta kotona ja sitten palasin työelämään. Ei vakipaikkaa, mutta olen hoitoalalla niin kyllähän näitä töitä riittää.... sijaisuuksissakin on kuitenkin omat hyvät puolensa; voin paljon paremmin vaikuttaa itse siihen milloin haluan tehdä töitä ja kuinka paljon.

Ap

Sama täällä:D hoitoalan sijaisuuksia olen aloittelemassa...

Sitä miettii et onko tämä semmoinen asia joka alkaa harmittaa jossain vaiheessa jos ei kolmatta yritä. Toisaalta kaikki alkaa olla niin helppoa nyt ja kuten joku totesi tuntuu kaikki kätevämmältä kahden lapsen kanssa, autoonkin mahdutaan hyvin.

Tosiaan epäreilua kun naiset joutuu miettimään ikää ja hedelmällisyyttä.

Vierailija
28/28 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ehkäisyt pois ja katso mitä tapahtuu. Et tule katumaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän