Kuinka reilua että vakituinen henkilökunta
saa työnantajalta uudet työkengät (turvakengät) mutta sijaiset ei? Ei edes pitkäaikaiset sijaiset..
Kommentit (9)
Vähän kiinni siitä, onko ne turvakengät pakolliset vai ei. Ja onko tarjolla turvakenkiä kaikille, vain yksi sai ihan uudet.
No, en saanut minäkään vaikka olen kaupungin vakituinen työntekijä kuten kenkien saajatkin. Mutta kun en ole yksikön "oma" vakituinen vaan siellä 1-3v.
Kuulostaa todella kurjalta. Reilu esimies kustantaisi vaikka omasta pussistaan turvakengät, jos siis muuten vain yksi.pitkäaikainen sijainen joutuisi maksamaan ne itse.
Vierailija kirjoitti:
Vähän kiinni siitä, onko ne turvakengät pakolliset vai ei. Ja onko tarjolla turvakenkiä kaikille, vain yksi sai ihan uudet.
On pakolliset koska ulkotyö kyseessä. Tämä kierrettiin sillä että kengät on mukamas "yhteiset", eli jos vakituinen työntekijä jättää työnsä niin kengät jätetään työnantajalle....
Epäreilua. Mä oon kanssa joskus törmännyt tähän ilmiöön, sillä eroituksella, että esimiehiä paneskelevat ja muuten vain hyvissä väleissä (vapaa-ajalla) olevat sijaiset saivat tietenkin myös kengät...
Vierailija kirjoitti:
No, en saanut minäkään vaikka olen kaupungin vakituinen työntekijä kuten kenkien saajatkin. Mutta kun en ole yksikön "oma" vakituinen vaan siellä 1-3v.
Mahtaako olla sama kaupunki kyseessä....
ap
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa todella kurjalta. Reilu esimies kustantaisi vaikka omasta pussistaan turvakengät, jos siis muuten vain yksi.pitkäaikainen sijainen joutuisi maksamaan ne itse.
Reilu esimies tai ei, harvalla on varaa alkaa leikkimään hyväntekijää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reilu esimies tai ei, harvalla on varaa alkaa leikkimään hyväntekijää...
Ei esimiehen niitä tarvitse maksaa, mutta työnantajan kyllä pitäisi. Ja kun kyseessä on työvaruste/turvavaruste, ei ole kyse hyväntekeväisyydestä vaan välttämättömistä työvälineistä. Miksi työntekijän pitää harjoittaa sitä hyväntekeväisyyttä ja maksaa itse työvarusteensa - muutenkin tosi pienestä palkasta?
ap
Tuntuu varmaan kurjalta.