Luontaistuotteet - hyviä ja huonoja kokemuksia?
Käytätkö jotain luontaistuotetta jonkin sortin vaivaan tai muuten vain elämänlaadun parantamiseksi? Olisi mielenkiintoista kuulla lukijoiden kokemuksista hyvässä ja huonossa. Itse juon kamomillateetä (pitäisi kuulemma rauhoittaa mieltä, kun kärsin lievästä ahdistuneisuudesta enkä haluaisi syödä lääkkeitä). Olen miettinyt myös muita luontaistuotteita, mutta haluaisin kuulla ensin muiden kokemuksia.
Kommentit (18)
age is just a number kirjoitti:
Käytän: probiootteja (maitohappobakteereja) yleisen vastustuskyvyn parantamiseen ja kalsium/magnesium -sekoitusta keholle - nämä siis luonteistuotteita, jotka ostan luonteistuotekaupasta. Syön myös päivittäin monivitamiinin.
Sen lisäksi lähes päivittäiseen ruokavalioon kuuluu raaka valkosipuli, inkivääri ja kurkuma (luonnon antibiootit). Kamomillateetä rauhoittumiseen ja piparminttuteetä vatsavaivoihin. Virtsatiehyen tulehdukseen puolukka- tai karpalomehua. Jos vilustun, teen kuumaa juomaa sitruunasta, hunajasta ja tuoreesta inkivääriraastesta, ja flunssa menee nopeammin ohi.
En ole käynyt lääkärissä yli kahteenkymmeneen vuoteen, paitsi gynekologilla normitarkastuksissa, e-pillereitten takia ja kerran silmätulehduksen takia. Olen nelikymppinen.
Ohhoh! Aikamoinen teräsnainen olet! :) Oletan, että uskot luontaistuotteiden vaikuttaneen asiaan?
Vaikean elämäntilanteen ja stressin ja fyysisen ja henkisen suorituskyvyn laskettua olen käyttänyt vaikka mitä tuotteita ja saanut monesta myös apua. Olen tiputtanut niitä pois, joista en koe olevan mitään hyötyä.
Olen ostanut rinnakkaisista tuotteista laadukkaimmaksi kuvittelemani version. En luota siihen, että kaikki toimisivat yhtä hyvin. Esimerkiksi Q10 ja ubikinoni ei auttanut mitään, vaadittiin riittävä annos unikinolia.
Käytän paniikkihäiriöön ja ahdistuneisuuteen kauranversouutetta, E-EPA-kalaöljykapseleita, vahvoja D-vitamiinikapseleita sekä noiden lisäksi ajottain Deprimin-sahramitabletteja kun on mieli maassa. Niitä käytettiin masennukseen jo satoja vuosia sitten itämaisessa lääketieteessä. Välillä ruusunjuuriuutetabletteja jos kaipaan lisäenergiaa ja ennen jännittäviä tilanteita otan L-Teaniinia.
Kahden vuoden ajan olen käyttänyt näitä, ja olen ollut tyytyväinen.
Migreenin estoon käytän Q10:iä ja magnesiumsitraattia.
Minun elimistö reagoi herkästi lääkeainekemikaaleihin, joten siksi oli haettava vaihtoehtoisia tuotteita luontaistuotekaupasta. Asiantuntijan avulla.
Vierailija kirjoitti:
Vaikean elämäntilanteen ja stressin ja fyysisen ja henkisen suorituskyvyn laskettua olen käyttänyt vaikka mitä tuotteita ja saanut monesta myös apua. Olen tiputtanut niitä pois, joista en koe olevan mitään hyötyä.
Olen ostanut rinnakkaisista tuotteista laadukkaimmaksi kuvittelemani version. En luota siihen, että kaikki toimisivat yhtä hyvin. Esimerkiksi Q10 ja ubikinoni ei auttanut mitään, vaadittiin riittävä annos unikinolia.
minun pitää ottaa Q10-ubikinonia vähintään 200mg annoksina että auttaa.
Kurkuma on todella tehoaine. Vaikutus moninkertaistuu, kun sen nauttii pippurin kanssa.
Hibiscus teetä juon korkeaan verenpaineeseen, on myös lääkkeet siihen.
Karnosiinia, C-vitamiinia, Ubikinonia, d-vitskuja, magnesiumia, sinkkiä ja kalaöljyä kaamosmasennukseen.
E-Epa kalaöljy,karnosiini,vahva B-vit, lievään ahdistukseen ruusunjuuriuutetta(toiminut parhaiten) tarvittaessa Valeriaanaa. Teenä Organic sleep easy.
Vierailija kirjoitti:
age is just a number kirjoitti:
Käytän: probiootteja (maitohappobakteereja) yleisen vastustuskyvyn parantamiseen ja kalsium/magnesium -sekoitusta keholle - nämä siis luonteistuotteita, jotka ostan luonteistuotekaupasta. Syön myös päivittäin monivitamiinin.
Sen lisäksi lähes päivittäiseen ruokavalioon kuuluu raaka valkosipuli, inkivääri ja kurkuma (luonnon antibiootit). Kamomillateetä rauhoittumiseen ja piparminttuteetä vatsavaivoihin. Virtsatiehyen tulehdukseen puolukka- tai karpalomehua. Jos vilustun, teen kuumaa juomaa sitruunasta, hunajasta ja tuoreesta inkivääriraastesta, ja flunssa menee nopeammin ohi.
En ole käynyt lääkärissä yli kahteenkymmeneen vuoteen, paitsi gynekologilla normitarkastuksissa, e-pillereitten takia ja kerran silmätulehduksen takia. Olen nelikymppinen.
Ohhoh! Aikamoinen teräsnainen olet! :) Oletan, että uskot luontaistuotteiden vaikuttaneen asiaan?
Jep, näin uskon :) Toki liikunta ja terveellinen ruokavalio myös :)
Vierailija kirjoitti:
Kurkuma on todella tehoaine. Vaikutus moninkertaistuu, kun sen nauttii pippurin kanssa.
Muistan lukeneeni jostain että jos henkilö kärsii migreenikohtauksista tai saa helposti päänsärkyä, niin silloin kurkumaa pitäisi välttää. Eräs ystäväni saa kurkumasta hengenahdistusta, hänellä on lievähkö astma.
Kannattaa käydä mittauttamassa vajeet esimerkiksi homeopaatilla, jonka jälkeen tehdään suunnitelma. Minulla oli raudan, B12, B6, kalsium ja D-vitamiinin pitoisuudet melko alhaalla elimistössä, ja kun otin nuo em. käyttöön niin olo parani ja virkistyi parin viikon sisällä. Auttoi ahdistuneisuushäiriöönkin. Sain myös homeopaattiset aineet jatkuviin allergiaoireisiini jotka aiheuttivat mm. kroonista poskiontelotulehduksia, ja ne auttoivat. Aiemmin lääkeaineet kuivattivat vaan limakalvojani ja helpottivat oireita aina hetkeksi kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
En käytä. Voi maksa sanoa poks.
Et taida olla kovin perehtynyt aiheeseen, kun huudat tuota samaa virttä joka ikiseen luontaistuoteketjuun? Ainoastaan tiettyjen yrttivalmisteiden yliannostamisen kanssa tulee olla varovainen jos on ollut korkeita maksa-arvoja ennestään.
Voihan ihmisen hermosto vaurioitua pysyvästi masennus/mielialalääkkeistäkin, mutta silti lääkärit määrää niitä myrkkyjä kaikkeen mahdolliseen kuten jopa selkäoireisiin.
Ne mitkä minulla toimivat
-Tiikeribalsami lihaskipuihin. Perskindol auttaa myös, mutta lasketanko luontaistuotteeksi?
-Valkoinen tiikeribalsami tai piparminttuöljy ohimoille jos sitkeä ohimopäänsärky joka ei lääkkeillä meinaa lähteä. Vaikutus kestää vaan 20-30min, mutta jos muu ei auta niin on sekin jo jotain...
-Piikkimaato (jos tämäkään on oikeastaan luontaistuote...) myös selän lihasjumeihin
-Jos meinaa tulla nuha, juon tulsiteetä ja terästän sitä carmolis- ja echinacea-tipoilla. An tiedä auttaako oikeasti vai onko ihan plseboa, mutta ainakaan ei ole ollut nuhaa nyt pariin vuoteen :)
Käytän MSM-jauhetta, tyrnimehua (kylmäpuristettua ja sokeroimatonta) ja tyrnirouhetta ja inkivääriä ja hapankaalia. Nuo on sellaiset, joiden nimeen vannon. MSM-jauhe pitää ihon, hiukset ja kynnet hyvässä kunnossa, ihon takia aloin syömäänkin ja parin kuukauden päästä huomasin ihan selkeän vaikutuksen, ei tule enää juurikaan finnejä ja muutenkim iho on kuulaampi ja hehkuvampi. Tyrni myös hyväksi iholle. Tuon hapankaalin aloitin maitohappobakteereiden takia, päivittäin syön sitä. Aiemmin mulla oli flunssa ainakin neljä kertaa vuodessa. Nyt olen syönyt tuota reilun vuoden enkä ole kertaakaan ollut kipeänä, ei ole edes meinannut tulla flunssaa. Tämä on mulle siis oikeasti ihme, aiemmin keräsin kaikki mahdolliset flunssat. Inkivääri myös on hyväksi vastustuskyvylle.
Mihin Kurkuman ja pippurin (ilmeisesti mustapippuri? yhdistelma vaikuttaa?? Ja mikä on annostuksen määrä?
Jos astrologi sanoo että olet tulevaisuudessa terve jos et käytä mitään luontaistuotetta mutta homeopaatti sanoo että pitää käyttää tai sairastuu, mitä teet?
Pää räjähtää kun ei tiedä mitäisi tehdä, vastauksia pliis!
t. CosmospeaceloverXinuXanu82