Farkkukokohämmennys
Tietääkö joku täällä farkkujen kokoluokituksista? Olen viimeksi ostanut housuja noin vuosi sitten, jolloin olin noin kokoa 42. Nyt viime vuoden aikana olen lihonut jonkin verran, (arviolta noin 8kg), ja mahdun vanhoihin n. kokoa 44-46 oleviin housuihini, mutta uusia etsiessäni Lindexiltä ei edes jotkut 56-kokoisiksi merkityt istuneet kunnolla. En varmasti ole lihonut kymmentä kokoa, sillä suurin osa vanhoista vaatteistani menee kuitenkin päälle, vaikka istuvatkin huonommin, eli mitä ihmeen kokoluokitusta tuolla käytetään? Vai olenko tosiaan voinut paisua kymmenen koon verran alle vuodessa? :D Apua?
Kommentit (4)
Vaatekauppojen sivuilla on yleensä mittataulukot. Ota omat mitat ja katso sieltä oikea koko. Eri merkkien koot vaihtelee monesti tosi paljon, joten pelkkien kokojen perusteella voi olla vaikea päätellä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Sun kilot on vaan kerääntynyt lantion seudulle ja entiset vaatteesi ovat vaan venyneet stretchi farkuiksi.
Ylimääräistä on kyllä tullut lantiolle ja alavatsaan, mutta esim Stockalla koot 44-46 olivat ok tai vähän piukat. Tietenkin omat vaatteet venyy käytössä, mutta jos jo uutena menee toisessa kaupassa about sama koko, tai yhtä kokoa isompi, niin millä tuo kymmenen koon ero voi selittyä, ellei sitten eri kokoluokituksella?
Ap
Kokoluokitushan se syy onkin. Eri firmoilla on täysin erilaiset koot, vertaa vaikka Nansoa ja Onlya.
Sun kilot on vaan kerääntynyt lantion seudulle ja entiset vaatteesi ovat vaan venyneet stretchi farkuiksi.