Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kasvatusperiaatteet miehen kanssa: yhteneväiset vai eriävät?

Vierailija
11.04.2006 |

Minua häiritsee jonkin verran, etten aina saa miehen tukea kasvatustavalleni, toisin sanoen mieheni on lepsu..

Olen kyllä huomannut, että tämä on miehillä yleistä, etenkin jos mies tekee pitkää työpäivää rooli lapsen kanssa jää leikkimisen ja kaveeraamisen tasolle. Minua tällainen tilanne ei kuitenkaan juurikaan huvita, vaikka ystäväni suhtautuvat rennommin.

Ehkä eniten huolettaa se, että mieheni on curling-perheestä ja itsekin selkeästi pelkää tuottaa pettymystä, ottaa vastuuta tilanteista ja päättää asioita. Niinpä kaksivuotiaalta kysytään asioita turhan paljon ja lapsi saa itse päättää ja kuten arvaatte toisinaan tilanteet ovat mahdottomia.

Asiasta on keskusteltu ja tilanne ei ole aivan mahdoton, mutta jotenkin vain kaipaan ryhdikkyyttä enemmän. Olisi kiva joskus itse olla se löysempi osapuoli tai että jos johonkin konfliktitilanteeseen saisi miehen avun, mutta ehkä sitten yritän päästä liian helpolla..

Miten teillä muilla sujuu kasvatus miehen kanssa??

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kanssa pystyy käymään syvällisiä keskusteluja kasvatuksesta, siis muutenkin kuin vain miettimään " mitä siinä ja siinä tilanteessa tehtäisiin" . Olemme käyneet läpi myös paljon omien vanhempiemme kasvatustyylejä, sitä kuinka meidät on kasvatettu. Ja meillä myös mies lukee kasvatusalan kirjallisuutta, mikä minusta on ihanaa, vaikkei lapsia toki pelkällä kirjatiedolla kasvatetakaan...

Vierailija
2/4 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin eriää. Mies on sitä mieltä että jos joku lyö niin lyö takaisin vaan tarpeeksi ettei tule uudelleen lyömään. Muutenkin tuntuu toivovan koviksen mainetta pojallemme joka on hurjan herkkä ja älykäs. Minä taas puhun sen puolesta, että vain niiden tarvitsee käyttää nyrkkejä jotka eivät osaa käyttää päätään. Mitenköhän poika selviää kun tulee näin eriäviä viestejä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän sieltä välttämättä kaikkea opi, mutta paljon hyviä esimerkkejä on tarjolla jos osaa ja haluaa kriittisestikin lukea. Kaikkea ei ole pakko niellä kokonaan. Toisaalta nykyään kasvatukselle on tarjolla niin vähän tukea, ettei lukemisesta voi olla haittaakaan

Vierailija
4/4 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hyvin samanlaiset taustat ja meidän vanhemmillamme on ollut hyvin samanlaiset kasvatusperiaatteet, eli meidän on ollut hyvin helppo löytää yhteinen sävel tuon meidän ainokaisen kasvattamiseen.

Pojalla on selvät rajat ja aina syli mihin kiivetä. Välillä mies on mielestäni hieman liian tiukka pojalle, mutta kai me olemme jossain onnistuneet, kun poika tulee joka aamu halimaan ja sanoo, että äiti sää oot kiltti.