Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää siivellä oleskelijat ryhmätöissä!

Vierailija
13.12.2017 |

Ne tyypit tietää kaikki, eivät osallistu mihinkään eivätkä tiedä aiheesta mitään.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmätyöskentely ei sovi hyvin kaikille. Tätä saa kun ujot introvertit pakotetaan työskentelemään vastoin luontoaan.

Vierailija
2/56 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ärsyttää "kaikkitietävät", jotka omivat koko homman itselleen, eivätkä hyväksy mitään, mitä muut tekevät. Sitten ruikuttavat siitä, kun "yksin täytyi tehdä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein kerran mun lapsen kanssa sen ryhmätehtävän. Sillä oli parina luokan laiskin ja rikkain tyttö. Mutta niin vaan sekin tyttö luisteli koulun läpi, ei tehnyt mitään ja oli tyhmä kuin saapas.

Vierailija
4/56 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että minä inhosin ryhmätöitä. Luulin, että työelämässä niistä pääsee eroon, mutta ei, jokaisessa halvatun kehittämispäivässä niitä on vieläkin.

Vierailija
5/56 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryhmätyöskentely ei sovi hyvin kaikille. Tätä saa kun ujot introvertit pakotetaan työskentelemään vastoin luontoaan.

En kyllä itse huomannut mitään siipeilyongelmaa introverttien kanssa. Pikemminkin yrittävät aina parhaansa ja ylikin. Itsekin olen introvertti, ja koen saavani enempi aikaan yksinäni, mutta ei ryhmätyö mikään mahdottomuus ole. Kannan korteni kekoon, vaikkakin suulaammat saavat mielellään isomman roolin esityksessä, mikäli haluavat loistaa siinä.

Siipeilijöitä ei mielestäni yhdistä mikään yhteinen temperamentti. Löytyy joka lähtöön. Joku voi olla "paljon puhetta, vähän tekoja"-tyyppi, joku taas on passiivinen "ei kiinnosta"-tyyppi. Usein on myös niitä, jotka priorisoivat ryhmätyön sinne jonnekin To do -listan viimeiseksi, eikä heillä ole aikaa tulla paikalle. Kirjoittavat kotonaan pienen kappaleen, joka sitten lopuksi liimataan muuhun työhön mukaan.

Vierailija
6/56 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä taas on niitä jotka valehtelevat työn itselleen vaikka tosiasiassa työn on tehnyt toinen. Ottavat kunnian siis.

Vierailija
7/56 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin peruskouluaikana juuri tuo siivellä oleilija, mutta syy ei johtunut siitä etteikö minua olisi kiinnostanut tai enkö olisi halunnut osallistua vaan yksinkertaisesti se, että ryhmissäni oli aina niitä päällepäsmäri - tyyppejä, jotka eivät antaneet suunvuoroa ja aina ”minäminäminä” - asenteella.

Ja jos jotain joskus sanoin ei mielipiteelläni ollut mitään vastaanottoa, mutta heidän mielipiteet oli aina niitä mitkä oli toteutettava. Niin kysyn vaan miten voi toimia tai haluta tehdä työtä tällaisten tyyppien kanssa??? Helpommalla pääsi kun antoi heidän tehdä mitä lystää...

Vierailija
8/56 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se on myös työelämässä, joten iso sääli kyvyttömiä kohtaan.

Vierailija
9/56 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei osallistu mihinkään, niin sitten sanotaan kyseiselle tyypille, että ettei laita hänen nimeään työhön, jos ei tee mitään. Miksi et tee niin, ap?

Vierailija
10/56 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän ärsyttää "kaikkitietävät", jotka omivat koko homman itselleen, eivätkä hyväksy mitään, mitä muut tekevät. Sitten ruikuttavat siitä, kun "yksin täytyi tehdä".

Ja ovat valmiita kaksi viikkoa ennen deadlineä.

Vierailija
11/56 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös miettiä, annatko heille mahdollisuuden osallistua. Vaikeaa on osallistua, jos päällepäsmärit ovat koko ajan äänessä.

Vierailija
12/56 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassakin työssä se tiimistä tekee joka osaa. Jatkuva siivellä roikkuja lähtee yt-neuvotteluissa.  

Vierailija
13/56 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
14/56 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa myös miettiä, annatko heille mahdollisuuden osallistua. Vaikeaa on osallistua, jos päällepäsmärit ovat koko ajan äänessä.

Tämä on kyllä niin totta.

Olinpa kerran ryhmässä, jossa meitä oli neljä. Yksi näistä oli sellainen marttyyri, että huh. Hän vaati aina itselleen hyväksyttäväksi muiden tekemät osiot ja kommentoi niitä erittäin ikävästikin. Ihan kuin hän olisi ollut joku auktoriteetti koko porukassa, se jolla on sananvalta yksin kaikkeen. Lisäksi vaati, että hän ahkerimpana saa tehdä kaikki kivoimmat jutut. Toisin sanoen napsi itse parhaat jutut ja nakitti muille ei niin mukavat tehtävät. Ilmeisesti emme kuitenkaan yltäneen hänen haluamaansa tulokseen, joten sitten hän alkoi ruikuttaa, miten hänet jätettiin tekemään yksin kaikki työ

Vierailija
15/56 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä niin totta.

Olinpa kerran ryhmässä, jossa meitä oli neljä. Yksi näistä oli sellainen marttyyri, että huh. Hän vaati aina itselleen hyväksyttäväksi muiden tekemät osiot ja kommentoi niitä erittäin ikävästikin. Ihan kuin hän olisi ollut joku auktoriteetti koko porukassa, se jolla on sananvalta yksin kaikkeen. Lisäksi vaati, että hän ahkerimpana saa tehdä kaikki kivoimmat jutut. Toisin sanoen napsi itse parhaat jutut ja nakitti muille ei niin mukavat tehtävät. Ilmeisesti emme kuitenkaan yltäneen hänen haluamaansa tulokseen, joten sitten hän alkoi ruikuttaa, miten hänet jätettiin tekemään yksin kaikki työ

Ja entäs sitten, kun kaikki ei mene täsmäälleen niin kuin he tahtovat.

Vierailija
16/56 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne ketkä "tekivät kaiken yksin" eivät todellisuudessa tehneet mitään muuta kuin marisseet muiden tekemisistä.

Vierailija
17/56 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ovat valmiita kaksi viikkoa ennen deadlineä.

Vielä ärsyttävämpää on aloittaminen viime tipassa. Mitään muutoksia ei ehdi enää tekemään. Ei ihme, ettei Suomessa monessa paikassa asiat enää toimi, kun asenne on tämä .

Vierailija
18/56 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan että olen sekä siipeilijä että introvertti.

Yleensä päädyn siipeilijäksi siten että innokkaat hölöttäjät tarttuvat toimeen ja sanelevat miten homman pitää edetä ennen kuin on edes selvitetty mistä työn aiheessa kysymys.

Tässä vaiheessa totean mielessäni, että ryhmätyön taso tulee alittamaan sen mitä yksin saisin aikaan ja ryhdyn siipeilemään.

Vierailija
19/56 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnustan että olen sekä siipeilijä että introvertti.

Yleensä päädyn siipeilijäksi siten että innokkaat hölöttäjät tarttuvat toimeen ja sanelevat miten homman pitää edetä ennen kuin on edes selvitetty mistä työn aiheessa kysymys.

Tässä vaiheessa totean mielessäni, että ryhmätyön taso tulee alittamaan sen mitä yksin saisin aikaan ja ryhdyn siipeilemään.

Minä ymmärrän!

Niin turhauttavaa, kun aihe olisi mielenkiintoinen, mutta sitten on niitä määräilijöitä, jotka hutiloivat hommaa vähän sinne suuntaan. Heille on pääasia, että tehdään nopsaan. Hällä väliä, meneekö ihan jopa ohi aiheen. Sitten ihmetellään, kun palautteessa lukeekin, että ette kirjoittaneet edes oikeasta aiheesta.

Vierailija
20/56 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Kun opiskelin lähihoitajaksi, oli siellä yksi tyttö johon jotenkuten tutustuin ja teimme kerran parityön yhdessä. Meillä oli selkä työnjako, minä teen oman osuuteni ja hän omansa. Käytin oikeasti hitosti aikaa ja vaivaa omaan osuuteeni, ja kun alamme kokoamaan työtä, hän vain korjailee osuuttani, pyyhkii kohtia pois ja lisäilee sinne mitä sattuu ihan omavaltaisesti. Mikään, mitä tein ei ollut hyvää ja riittävää, vain hänen mielipiteensä oli oikea. Ihan saatanan hankala tyyppi. Ei ihme, ettei ollut kavereita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi