Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun haukutte lastenne kummeja, miettikää myös omaa asennoitumistanne!

Vierailija
13.12.2017 |

Tässä joulun lähestyessä olen mietiskellyt suhdetta kummilapseeni. Vuoden mittaan olen taas muistaakseni kolme tai neljä kertaa ehdottanut, että kummilapsi voisi tulla yökylään - ei ole tarvetta vahtimiselle, katsotaan joku toinen kerta. Ihan kuin yökyläily olisi vain sitä että lapselle tarvitaan hoitaja? Kesällä ehdotin retkeä niin huvipuistoon kuin kotieläintilalle - ei sovi, ei ole aikaa. Synttäreiden aikaan ehdotin, että käytäisiin lapsen kanssa kahdestaan ostoksilla hankkimassa hänelle juuri mieleinen lahja - ei tarvitse, hanki tämä. Lapsi on nyt jo eskarilainen, eli ei varmasti ole liian pieni olemaan erossa äidistä. Lapsi on myös aina innoissaan kun menen kylään, ei vierasta ollenkaan ja uskon että yhteinen tekeminen voisi olla kivaa. Taas tuli äidiltä tekstarilla joululahjatoive. Kaipa minä sitten jättäydyn suosiolla lahja-automaatiksi, etten enää pahoita mieltäni jatkuvalla torjutuksi tulemisella :(

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tämä vuodatuskin oikeastaan lähti, että olin jo suunnitellut kutsuvani kummilapsen luokseni leipomaan pipareita, mutta sitten kun tuli tuo lahjatoiveviesti, niin en enää viitsinyt edes mainita asiasta.

ap

Vierailija
2/4 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kummilapselle lahjaksi kirjeitä, joissa lukee "mennään kummin kanssa ostoksille", "kummille yökylään" jne. Lahja-automaattina olo ei palvele ketään muuta kuin kummilapsen vanhemman rahapussia -se ei ole kummiuden tarkoitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänhän pitää olla monta kummia yhdellä lapsella ja sitten lähetetään lista kummeille mitä pitää ostaa syntymäpäivinä ja jouluina sekä pääsiäisenä. Lahjatoiveet eivät ole mitään halpoja ja kun ostaa kaikki listan mukaan niin puhutaan sadoista euroista. Muuten ei olla kiinnostuttu tapaamaan kummeja saatikka kutsumaan kylään mutta lahjat kyllä kelpaa. Kannattaa miettiä haluaako etälahja-automaatiksi moniksi vuosiksi.

Vierailija
4/4 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa omimasta toisten lasta niin ei tule mielipahaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi