Melkein kukaan ei pidä joulutortuista. Miksi niitä silti tehdään ja ostetaan?
Kaikki pääsisivät helpommalla, kun ne jätettäisiin ostamatta ja tekemättä. Pakosta jotkut vain ottavat yhden, ja sehän on tuhlausta. Yhteinen outo joulukohteliaisuus tämä joulutorttuongelma. Päteekö myös rosolliin...
Kommentit (29)
Minä tykkään. Pistän omena-kaneli marmeladia täytteeksi.
Tykkään. Mutta vain kotitekoisista (taikina myös). Kaupasta saatavat ovat ala-arvoisia.
En tiedä ketään, joka ei tykkäisi tortuista. Meillä kaikki tykkää. Kotona me ei leivota lehteviä torttuja.
Mä pidän joulutortuista mutta vain itsetehdystä kerma-voitaikinasta valmistetuista. Samalla taikinalla voi tehdä pasteijat vaikka millä täytteellä. Ihana mureneva eikä yhtään lehtevä. Ja puolikuu tietty, ei missään tapauksessa tähtitorttu!
Lämpimät joulutortut ovat hyviä. Kylmät eivät maistu minusta miltään.
Mä tykkään siitä lehtitaikinasta, mutta en tykkää luumuhillosta. Jos siis pöydässä on luumuhillotorttuja, niin en ota, mutta jos niissä on jotain muuta hilloa niin otan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapset syövät joulutortut parissa päivässä. Pitävät niistä todella paljon.
Meillä meni alle 15 minuutissa estelyistä huolimatta.
Mä taas inhoan muita hilloja siinä sisällä kuin luumuhilloa. Liian makeita monesti, luumuhillo just sopivan hapan.
Söin eilen pellillisen torttuja! Niin hyviä :)