Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni on lihonut 50kg, eikä tee asialle mitään

Vierailija
13.12.2017 |

Olen erittäin huolissani mieheni välinpitämättömyydestä itseään ja terveyttään kohtaan. Rupesimme seurustelemaan miehen ollessa 16-vuotias luikku, joten parikymmentä kiloa ei olisi näkynyt missään, kun toinen kasvoi ja kuntoili silloin. Nyt lähivuosina kuitenkin paino vaan on noussut hurjaa tahtia, ihan tässä parin kuukauden sisällä on tullut mm. 10 kiloa.
Taustalla on hänellä aiempaa masennusta, ja mies ei jaksa ulkoilla edes lapsiemme kanssa pahemmin enää. Kaikki veriarvot esim. kilppariarvot jne kyllä olleet ok, nyt vasta alkaa näkyä kolesterolissa yms todella huonoja.
Syön itse kotona terveellistä ja kasvispitoista ruokaa, mutta mies lisäksi ostelee limsaa, sipsejä, patukoita yms. töihin ja iltaisin syö tv:tä katsoessa kaikkea. Lopetin itse jatkuvan herkuttelun, ja oma painoni putosi muutaman kilon (olen normaalipainon ylärajoilla).
Nyt mies tuli taas töistä kotiin grillin kautta... Nyrpisti naamaansa terveelliselle ruoalle, jota yritin tarjota, vaikka ennen on kelvannut. Pahoitin vähän mieleni, ja siitä taas mies loukkaantui. Tokaisin sitten, että kuole sitten kaikkiin sairauksiin... :( Lääkärit ja ravintoterapeutti jo myös huolissaan, itseä myös stressaa koko ajan. Ja myös miestä stressaa, hän yksi ilta itki (itkee todella harvoin muuten, eli oli iso asia hänelle), kun on paha olla itsensä kanssa. Ja aina välillä yrittää käydä lenkillä yms, mutta aina motivaatio loppuu lyhyeen.
Millähän sitä saisi toista vähän motivoitua, kun itsestä se pitäisi lähteä? :(

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille että mää käskin se aloittamaan laihdutus.

Vierailija
2/19 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lenkkeily auta mitään jos syö päin peetä. Ruoka on kaiken A ja O.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mahtaa olla se sun "terveellinen" ruoka?

Vierailija
4/19 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, aivan totta! Itsekään en ole hirveästi liikkunut, vaan muuttanut vain ruokavaliota.

Syömme siis itse paljon kasviksia, salaatteja, kalaa, kanaa, punaista lihaa ja riistaa, ihan siis normaalia ruokaa. Itse olen ylimääräiset hiilarit karsinut pois, koska ei sovi mahalle.

Ap

Vierailija
5/19 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman tukevampihan on oikein lutuisa - ja vaihtelua -  sängyssä ;)

Vierailija
6/19 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, aivan totta! Itsekään en ole hirveästi liikkunut, vaan muuttanut vain ruokavaliota.

Syömme siis itse paljon kasviksia, salaatteja, kalaa, kanaa, punaista lihaa ja riistaa, ihan siis normaalia ruokaa. Itse olen ylimääräiset hiilarit karsinut pois, koska ei sovi mahalle.

Ap

Entäs rasvat?

Vierailija
7/19 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä on ne "ylimääräiset" hiilarit? Ja mitä rasvaa syötte?

Vierailija
8/19 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Entäs rasvat?

Käytän itse aika paljon rasvaa omassa ruoassani, miehen ruoissa vähemmän, mutta rasvaa saa ihan liikaa kaikesta muusta.

Ap

Vierailija
9/19 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Entäs rasvat?

Käytän itse aika paljon rasvaa omassa ruoassani, miehen ruoissa vähemmän, mutta rasvaa saa ihan liikaa kaikesta muusta.

Ap

Miten niin liikaa ja mistä?

Vierailija
10/19 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Entäs rasvat?

Ap

Mutta sä syöt terveellisesti ja mies ei?

Vierailija
11/19 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä on ne "ylimääräiset" hiilarit? Ja mitä rasvaa syötte?

Minä siis itse korvaan makaronit jne. kasviksilla, leipää en ole syönyt muutenkaan. Mies mättää juurikin jotain makaronia ja kastikkeita, ja ottaa kaksi rehua viereen.

Itsehän syön melkein mitä vaan rasvoja, en käytä mitään margariinejä tai kevyttuoteita, mutta laitan omiin annoksiin vaan vähän enemmän rasvaa. Ja siis ihan voita, oliivi/kookosöljyä tulee käytettyä.

Vierailija
12/19 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Entäs rasvat?

Ap

Miten niin liikaa ja mistä?

Siis kaikista herkuista, rasvapaistetuista grilliruoista jne.

Vierailija
13/19 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakava keskustelun paikka. Teidän on yhdessä päätettävä, että roskaruuan syönti loppuu. Ruokaa vain ruoka-aikoina. Käytte sitten yhdessä vaikka iltakävelyillä. Miehesi selvästi tarvitsee nyt tukeasi tuohon hommaan.

Vierailija
14/19 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa miehelle joku hyvä suomenkielinen bodauslehti esim.  bodymag.  Näitä kauniita ja lihaksikkaista vartaloita kun katsoo ja saa oikeaoppisia treeni ja ruokavaliovinkkejä, niin alkaa se oma motivaatio kasvamaan..Jos taas ei salihommat kiinnosta, niin joku sellainen lajilehti, mistä on joskus ollut kiinnostunut kuten juoksija tms.

Vierailija
15/19 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

On tosiaan kasvispainotteista teillä nuo syömiset :) Etenkin sinä vielä vetelet ekstra rasvaa, ikäänkuin olisi tarvetta?

Vierailija
16/19 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

On tosiaan kasvispainotteista teillä nuo syömiset :) Etenkin sinä vielä vetelet ekstra rasvaa, ikäänkuin olisi tarvetta?

Miksi noita piti oikein erikseen lihavoida? Ikään kuin noita kaikkia vedettäisiin kaksin käsin samaan aikaan.

Vierailija
17/19 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olisi muuten omituisia kommentteja, mutta ainiin mammapalstalla ollaan :-)) Eli AP pyytää motivointivinkkejä miehelleen kuntoiluuun ja laihduttamiseen. Vastauksena tulee pääasiassa arvostelua AP:n syömisistä :-))

Vierailija
18/19 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen mielipide.. kirjoitti:

Täällä olisi muuten omituisia kommentteja, mutta ainiin mammapalstalla ollaan :-)) Eli AP pyytää motivointivinkkejä miehelleen kuntoiluuun ja laihduttamiseen. Vastauksena tulee pääasiassa arvostelua AP:n syömisistä :-))

Juu enemmän saa arvostelua, kuin neuvoja tällä palstalla.

Vierailija
19/19 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä auttaako tämä, mutta lasten kautta. Meillä mies alkoi aivan erillä tavalla kiinnittää terveyteen huomioita kun tuli lapsi. Halusi lisätä todennäköisyyttä, että on mahdollisimman pitkään tässä maailmassa lasten tukena, ja lapsille terveellisen syömisen ja kuntoilun opettamisen omalla esimerkillä näen tärkeäksi.

Mä sanoisin muutenkin, että yks muutos esim. Kahden viikon välein. Esim. Eka kiinnitetään huomioita, että juodaan tarpeeksi ja sit ku tää sujuu niin esim. Ruokarytmii. Sama liikunnassa esim. 4 30 mun kävelyä (tärkeää olis löytää oma laji) ja siit lisätään pikkuhiljaa.