Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihduttajien/keventäjien mättöherkut

Vierailija
13.12.2017 |

Oliskos teillä jakaa vinkkejä terveellisempiin herkkuihin, niihin hetkiin kun dieetti on jo hyvällä mallilla mutta iskee aivan järkyttävät mättöhimot? Niitähän ei nimittäin pähkinöitä popsimalla taltuteta.

Meillä tuli tuossa viikonloppuna tällainen hetki ja ehdotin että dippaillaan kasviksia ja tehdään kevyempänä versiona dippikastike turkkilaiseen jugurttiin kermaviilin sijasta. Tehtiin ja oli hyvää, ja rupesin siinä napostellessa sitten tutkimaan turkkijugurtin ja kermaviilin ravintoarvoja.. eihän niissä ollut juuri mitään eroa. Ilmankos olikin niin hyvää. :D

Nyt olis kiva kuulla teidän vinkkejä kevyempiin pitsoihin, hampurilaisiin, yms. Kiitos. :)

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) dieetti ei ole hyvällä mallilla, jos jossain vaiheessa iskee järkyttävät mättöhimot

2) pähkinät ovat terveellisiä, mutta niissä on paljon rasvaa (vaikkakin hyvää sellaista, rasvaa kuitenkin) ja paljon energiaa. Niitä jos mätät, lihot vähintään yhtä tehokkaasti kuin suklaata saman määrän mättämällä. Karkkia saat mättää enemmän kuin pähkinöitä lihoaksesi saman verran.

3) kyllä, todellakin myös turkkilaisessa jogurtissa on niin paljon rasvaa, ettei se ole sen parempi vaihtoehto energian kannalta kuin kermaviili. 

4) kuuntele vähän vähemmän netin mukatietäviä, milloin mitäkin ruoka-ainetta hehkuttavia tai mollaavia keskustelupalstalaisia, bloggareita ja guruja, ja ota selvää oikeiden asiantuntijoiden ohjeiden osoitteista (mm. pöperöproffa: http://patrikborg.blogspot.fi/, Reijo Laatikainen: http://www.pronutritionist.net/, Anette Palssa: http://www.anettepalssa.fi/, Kirsi Pietiläinen https://keventajat.fi/kirsi-pietilainen/)

5) lopeta laihduttaminen ja ala opetella loppuelämän kestävää terveellistä syömistä ja liikkumista. Kuuri loppuu aikanaan ja kilot palaavat, kun laihdutus on tehty keinoin, joita ei pysytytä jatkamaan ikuisesti. Pois siis kuuriajattelu ja pienillä kaloreilla/super kevyellä ruokavaliolla laihduttaminen, tiettyjen ruokien kieltäminen ja kevytversioiden ja korvikkeiden kehittely, ja tilalle terveellinen loppuelämän syöminen, johon mahtuvat ne oikeatkin herkut kohtuullisessa määrin ja silloin tällöin.

Vierailija
2/17 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihan samaa mieltä sun kans!

Ei tässä sen kummempi dieetti ole nyt menossa kun kunhan mukana tsemppaan miestä jolla jäi mm. pikkujoulukaudesta vähän ylimääräistä, ns. loppukiri että päästään taas arkeen kiinni. Lapsijuttuja, uusia työkuvioita, aikataulullisesti paljon sellaista takana mikä on johtanut epäsäännölliseen ruokarytmiin ja paljoon ulkona syömiseen.

Mutta sepä se, kun ollaan kuitenkin ihan normaalien ruokatottumusten päälle herkuttelijoita, että joskus tekee mieli viikon päätteksi jotain pientä bonusta. Ja nyt kun yritetään olla vähän tiukempina johtuen lähimenneisyyden poikkeavuuksista, niin olis kiva onnistua tekemään ne "bonukset" eli "mätöt" kevyempinä versioina!

Vinkit olis edelleen kivoja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ihan samaa mieltä sun kans!

Ei tässä sen kummempi dieetti ole nyt menossa kun kunhan mukana tsemppaan miestä jolla jäi mm. pikkujoulukaudesta vähän ylimääräistä, ns. loppukiri että päästään taas arkeen kiinni. Lapsijuttuja, uusia työkuvioita, aikataulullisesti paljon sellaista takana mikä on johtanut epäsäännölliseen ruokarytmiin ja paljoon ulkona syömiseen.

Uskotko edes itse, mitä paskaa suollat? Ei ole dieetti ja pikkujoulukausi oli poikkeus jne. Tekosyitä löytyy aina. Huom aina. Siksi nro 2:n vinkit ovat ainoat toimivat.

Vierailija
4/17 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Vierailija
5/17 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/17 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keventäkää sokerin poisjättämisellä, älkää rasvaa vähentämällä.  Silloin se kevennys onnistuu eikä ylensyöntiä tule.

Vierailija
7/17 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sellaisia ei vaan oo sitten, kevyitä mättöjä. :D

Vierailija
8/17 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöly.

Vierailija
9/17 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko tuo otsikko on naurettava. Ei ihminen, joka laihtuu, mätä yhtään mitään. Herkuttelu ei kuulu tapoihin, paitsi joskus harvoin, luonnollisesti. Kaikki tapahtuu luonnollisesti ja jo tuo sanan mättö käyttö kertoo, että metsässä ollaan.

Vierailija
10/17 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta sepä se, kun ollaan kuitenkin ihan normaalien ruokatottumusten päälle herkuttelijoita, että joskus tekee mieli viikon päätteksi jotain pientä bonusta.

Mitäs jos tekisitte sen varsinaisen ruuan sen verran paremmaksi, että se olisi jo sitä bonusta? Viikon päätteeksi sisäfilepihvit, tryffelikastike ja uunikasviksia, lasillinen sitä kalliimpaa punaviiniä? Tai menette ulos syömään johonkin erikoiseen ravintolaan? Tehkää oikeasta ruuasta herkuttelua ja unohtakaa ne mätöt.

Vierailija
11/17 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Popcornit ovat kevyempiä kuin sipsit.

Entäs ruissipsit ja päälle jotain hyvää, kuten hummusta?

Kokeile tehdä itse juuressipsejä? Kevytkermaviili on tosiaan aika kevyttä, turkkilainen jogu paljon tuhdimpaa.

Vierailija
12/17 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on kyllä läskien puhetta. Muuttukaa, muuten ei tule mitään. Ei normaali ihminen ajattele noin.

Vierailija
13/17 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko tuo otsikko on naurettava. Ei ihminen, joka laihtuu, mätä yhtään mitään. Herkuttelu ei kuulu tapoihin, paitsi joskus harvoin, luonnollisesti. Kaikki tapahtuu luonnollisesti ja jo tuo sanan mättö käyttö kertoo, että metsässä ollaan.

Riippuu toki siitä minkä katsoo herkutteluksi. Mä syön joka ilta iltapaksi ison palan jotain hyvää juustoa ja kourallisen pähkinöitä. Paino tippuu tasaisesti. Kunhan vaan jättää ne hiilaripommit ruokavaliosta saa syödä uskomattoman hyvää ja täyttävää ruokaa. Ei tarvi kituuttaa :).

Vierailija
14/17 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai? Kyllä minä taas kaupassa töissä olevana olen huomannut, että herkuttelu kuuluu aika monen tapoihin ihan koosta riippumatta.

Mutta miksi ylipäätään tavoitella jotain kevyempiä herkkuja. Itse ainakin olen laihduttaessani syönyt ihan huoletta ihan norniherkkuja välittämättä onko kevyttä vai ei. Jos muuten on tasapaino syömisessä, ei se mättö(😂😉)päivä vaikuta yhtään mihinkään.

Vierailija
15/17 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on "mättöherkku"? 

Vierailija
16/17 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nautin juustolla, kaloreitahan siinä on reilusti, mutta koitan syödä vhh:lla, ja mielihalut pysyvät paremmin poissa, kun välillä vetää rasvaöverit.

Jään tosi helposti koukkuun sokeriin ja hiilarihöttöihin joten vältän näitä viimeiseen asti. Sipsit myös turvottavat aivan tajuttomasti.

Vierailija
17/17 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee hamppari täysjyväsämpylään ja laita väliin kohtuullisesti majoa.

Tee pizza täysjyvöjauhoihin ja unohda paksu juustoraastekerros joka kuorrutetaan vielä aurajuustolla. Hyvä tomaattikastike ja kohtuullinen määrä tuoretta mozzarellaa siivuina riittää. Ja täytteeksi esim. ilmakuivattua kinkkua, herkkusieniä, valkosipulia ja päälle runsaasti rucolaa ja basilikaa. Jätä salamit väliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän