Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen ihminen inhoaa joulua?

Vierailija
13.12.2017 |

Minkälainen ihminen mielestänne inhoaa joulua? Kaikesta ei tarvitse tykätä, mutta siitä inhoon on vielä matkaa.. Kokemuksia ja mielipiteitä olisi kiva kuulla.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josta on jo työelämässä tai muussa elämässä kaikki mehut puristettu ulos, eikä jaksa enää joulupuristusta sen päälle. Joulua rakastavat menevät yleensä vanhempiensa luo valmiiseen joulupöytään miehineen ja lapsineen tunnelmoimaan.

Vierailija
2/19 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en inhoa, mutta olisin mieluiten sen suhteen välinpitämätön. Inhoan joulun materialistista osuutta ja sukulaisten kanssa pakkohengaamista. Olen ihan tavallinen 43v diplomi-insinöörinainen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletettavasti anoppi vihaa, koska aloittaa ryyppäämisen joskus jo viikkoa ennen joulua, siinä menee samassa sumussa aatto, joulupäivä. Usein alkaa tajuta jotain maiilmamenostaTapanina sekä olettaa, että on aatto ja pitäsi lähteä viemään haudoille kynttilöitä.

Vierailija
4/19 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En inhoa mutta en kyllä tykkääkään, kuten ensimmäinen vastaaja sanoi, työelämä ja muu vie jaksamista. Lisäksi meillä koko joulu on minun harteillani ja se rassaa vuodesta toiseen. Olen yrittänyt nätisti sanoa äidilleni jo vuosia sitten että tämän kaavan mukaiset joulun vietot saavat riittää mutta ei mennyt perille. Rumasti en halua sanoa.

Meille tulevat jouluksi vanhempani ja poikamiesveljeni, minä sitten kokkaan, tarjoilen ja tiskaan. Ja maksan myös. Äiti antaa muutaman kympin (!) rahaa ruokaostoksia varten, lopun maksan minä. Tänä vuonna olen lisäksi töissä koko joulunalusviikon aattoaamuun asti.

Mielelläni menisin joskus itse valmiiseen joulupöytään olematta itse aivan puhki. Nyt odotan lähinnä sitä hetkeä kun myöhään aattoiltana kaikki ovat lähteneet koteihinsa.

Vierailija
5/19 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En inhoa mutta en kyllä tykkääkään, kuten ensimmäinen vastaaja sanoi, työelämä ja muu vie jaksamista. Lisäksi meillä koko joulu on minun harteillani ja se rassaa vuodesta toiseen. Olen yrittänyt nätisti sanoa äidilleni jo vuosia sitten että tämän kaavan mukaiset joulun vietot saavat riittää mutta ei mennyt perille. Rumasti en halua sanoa.

Meille tulevat jouluksi vanhempani ja poikamiesveljeni, minä sitten kokkaan, tarjoilen ja tiskaan. Ja maksan myös. Äiti antaa muutaman kympin (!) rahaa ruokaostoksia varten, lopun maksan minä. Tänä vuonna olen lisäksi töissä koko joulunalusviikon aattoaamuun asti.

Mielelläni menisin joskus itse valmiiseen joulupöytään olematta itse aivan puhki. Nyt odotan lähinnä sitä hetkeä kun myöhään aattoiltana kaikki ovat lähteneet koteihinsa.

Opettele sanomaan EI!

Vierailija
6/19 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En inhoa mutten ole yhtään jouluihminen. En halua tavan vuoksi lisää tavaraa ja tuntuu tyhmältä sitä muillekaan ostaa, mutta ostan koska muut sitä arvostaa. Joulutunnelman kanssa on ollut aina vähän niin ja näin, ei se meillä mikään huippujuhlallinen päivä ole ikinä ollut mutta stressin aihe sitä enemmän kylläkin. Stressi alkaa noin kuukautta ennen. Muistuttaa ikävistä asioista kuten yksinäisyydestä, henkisestä etäisyydestä tai ulkopuolisuuden tunteesta. Aiheuttaa aina pettymyksiä (lahjat menee pieleen, ruoka ei maistu jne), kireyttä ja törmäyksiä (miks tehdään näin ja tähän aikaa päivästä tms). Ja sitten tämän kruunaa se että näin on vaan pakko tehdä. En voi sietää mitään pakkopullaa, mutta kun ne muut...

Vierailija
7/19 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen jolla on ollut huono lapsuus ja suhtautuu "perhejuhlaonnelaan" negatiivisesti.

Vierailija
8/19 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää joulusta ,en sitten yhtään. Ei ole ikinä ylimäärästä rahaa ja sitten pitäisi vielä lahjoja ostella ja jouluruokia laittaa jne. Hyi olkoon, parasta joulussa on kun se on ohi!! Ja sitten vaan kevättä/kesää odottamaan, se on ihmisen parasta aikaa! Talvi ja Joulu perseestä!!!

Vierailija
9/19 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ihminen, joka on henkisesti ja fyysisesti täysin uupunut. Masentuneisuuteen taipuvainen introvertti. Loppuunajettu sielu.

Vierailija
10/19 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko pyytää venhempiasi ja veljeäsi avuksi kokkaamaan tai tehkää niin, että äiti tuo laatikot, veli jälkiruoan ja joululeivät tms. 

Vierailija
11/19 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhosin aikanaan, kun olin tavaratalossa töissä. Joulua kun tehtiin jo monta kuukautta ennen. Jätin monet joulut viettämättäkin kokonaan, kun olin itsekseni. 

Vierailija
12/19 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen ihminen joka ei saa viettää rauhallista ja onnellista joulua yksin tai kumppanin kanssa vaan on pakotettu osallistumaan perhehelvettijouluun vuodesta toiseen. Joka ikinen saamarin joulu on sitä samaa riitelyä, tukahdutettuja toiveita, mykkäkoulua, raivareita, passiivisagressiivisuutta jne jotka varmaan kumpuaa jostain vuosien takaa. Jos pidän hauskaa siskon kanssa niin ottaa äiti nokkiinsa että ohitetaan hänet kylmästi, jos en halua juoda viinia niin äiti ottaa nokkiinsa kun syyllistän häntä juomisesta jne...

Ihan järkyttävä vuoden (!) kestävä syyllistys alkoi jo tammikuussa kun ilmoitin etten tänä vuonna vietä joulua lainkaan. Kuulemma vain tunnekylmä psykopaatti jättää äidin yksin kylmissään pimeyteen jouluaattona. Niinpä... Sen sijaan siis pitäisi järjestää kaikki ne saamarin jouluruuat, katella äitin ryyppäämistä ja raivoamista sekä stressata itsensä hengiltä.

Ehkä vielä joku vuosi saan viettää sen omanlaiseni joulun...

Vierailija
13/19 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni ei inhoa joulua, mutta ei ole liioin jouluihmisiäkään. Viime jouluna hänelle oli aivan sama miten joulu vietettiin, joten päätyi jäämään yksin kotiin katsomaan telkkaria ja juomaan olutta kun minä olin perheeni luona. Minulle ihan ok, en halua pakottaa jos ei tykkää jostakin.

Tuo asenne jouluun juontaa ilmeisesti lapsuudesta, ei ole koskaan ollut erityisen läheinen vanhempiensa kanssa, isällä alkoholiongelmaa ja sanonut mulle, ettei koskaan halunnut viettää jouluja kotona. Ihan ymmärrettävää.

Vierailija
14/19 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä suostut tuohon???Oletko koko porukasta ainoa kädellinen aivoilla ajatteleva olento??? Ei kai oikeasti aikuinen työssäkäyvä ihminen suostu tuollaiseen hyväksikäyttöön?Vai oletko kuitenkin salaa tyytyväinen kun saat taas loppuvuoden kulkea painava marttyyrikruunu päässä??

Vierailija
15/19 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sellainen, jonka lapsuuden joulut on olleet ikäviä. Alkoholismia yms. perheessä. Tullut huonoja kokemuksia. Tai sitten niitä sukujouluja, joissa joku aina on marttyyri.

Minä rakastan joulua, enkä todellakaan mene mihinkään valmiiseen joulupöytään tai edes kylään mihinkään. Eikä meille tule jouluna ketään. Ollaan oman perheen kesken ja nautitaan kaikesta ihanasta hyggeilystä. Silloin on vaan pakko rakastaa joulua.

Vierailija
16/19 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

51-vuotias sinkku, eli olen nähnyt 50 joulua ja kuullut joululaulut tuhansia kertoja. Minulla on hyvä muisti, erityisesti sävel- sekä makumuisti. Tiedän täsmälleen miltä vihreä kuula maistuu, enkä halua sitä syödä. Tiedän täsmälleen miten nissepolkka menee, enkä halua sitä kuulla. Tiedän täsmälleen miten läski veljeni vaimo on, enkä halua häntä nähdä. Minulla ei ole varaa ostaa lahjoja, enkä ole 30 vuoteen saanut joululahjaa, josta olisin pitänyt. Vain isäni on elossa ja sitten ne veljet.

Vierailija
17/19 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikkihäiriöiset ja sos.fob kärsivät.

Vierailija
18/19 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on onneton, ei halua viettää joulua. Aivan yksinkertaista.

Vierailija
19/19 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin inhota joulua tällä viikolla.3 viimeisintä joulua niin ikäviä uutisia rakkaimmista ja läheisistä..ja tämä 4...terminaali vaiheessa olevaa leukemiaa sairastava pikkusiskoni odottaa milloin olo menee niin vaikeaksi että joutuu saattohoitoon lähtemään..pelkään jo katsoa säätiedotusta,joka lumisateen mukana tullut aina vaan huonompia uutisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan