Pyöräilijä, jos keli on yhtä huono kuin tänään
niin miksi kuitenkin lähdet pyörällä liikkeelle? Varmasti olet huomannut, että tällaisen myräkän jälkeen menee tovi ennen kuin pyörätiet on aurattu. Fiksu ratkaisu ei ole osoittaa mieltään ajamalla autotiellä kuolemaa uhmaten, vaan jättää se pyörä suosiolla kotiin. Kyllä taas hirvitti tänään kun katseli pyöräilijöiden menoa sohjoisella ajotiellä autojen joukossa!
Kommentit (20)
Lähden, koska töissä pitää käydä myös huonolla ajokelillä. Autoa minulla ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Lähden, koska töissä pitää käydä myös huonolla ajokelillä. Autoa minulla ei ole.
Töissä pitää käydä, juu, mutta ajotielle ei silti ole asiaa jos pyörätie kulkee vieressä. Vaikka pyörätietä ei ole aurattu, niin sinne ajotielle ei silti ole asiaa. Tuolla sohjossa helposti kaksipyöräisen kanssa kaatuu, auto ei välttämättä ehdikään jarruttaa/väistää ja sitten sinne työpaikalle ei olekaan enää menemistä. Sitä päätyy hyvällä tuurilla sairaalaan, ja hieman huonommalla hautuumaalle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi autoilijat sitten lähtevät liikenteeseen? Eikö julkinen liikenne olisi parempi vaihtoehto?
Joskus voi olla näinkin, mutta autoilija joka ajaa ajotiellä ajaa siellä missä pitääkin. Pyöräilijä joka ajaa ajotiellä pyörätien sijaan, ajaa väärässä paikassa.
Vierailija kirjoitti:
eli pitää kävellä autojen seassa?
Vain jos on itsemurha mielessä.
Näin eilen, kun noin 9-vuotias poika kaatui pyöräillään autotiellä. Onneksi ei ollut autoa heti perässä, sillä lapsi kaatui keskelle tietä. Oli pelottavaa nähtävää!
Täällä ainakin pyörätiet ovat paremmin hoidettu kuin jotkut autotiet. Pyörätiet ovat yleensä aurattu kolmeen kertaan siihen mennessä kun autotiellä kulkee ensimmäinen aura. Suosittelen siis laiskoille autoilijoillekin pyöräilyä. Nastarenkaat vain alle ja takapuolta pienentämään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähden, koska töissä pitää käydä myös huonolla ajokelillä. Autoa minulla ei ole.
Töissä pitää käydä, juu, mutta ajotielle ei silti ole asiaa jos pyörätie kulkee vieressä. Vaikka pyörätietä ei ole aurattu, niin sinne ajotielle ei silti ole asiaa. Tuolla sohjossa helposti kaksipyöräisen kanssa kaatuu, auto ei välttämättä ehdikään jarruttaa/väistää ja sitten sinne työpaikalle ei olekaan enää menemistä. Sitä päätyy hyvällä tuurilla sairaalaan, ja hieman huonommalla hautuumaalle.
Pyöräilijä voi käyttää myös ajorataa, mikäli pyörätiellä on este, joka ei mahdollista siellä ajamista.
Autoilijana sinun tulee sovittaa ajonopeus olosuhteisiin ja pystyä pysäyttämään auto tien näkyvällä osalla. Aja siis riittävän hiljaa, jotta kykenet väistämään pyöräilijöitä.
Mitä järkeä on lähteä pyörällä liikenteeseen jos tietää ettei sillä pyörällä voi ajaa turvallisesti pyörätiellä. Itse otan ainakin siinä tapauksessa käyttöön suunnitelman b (julkiset) kuten olen myös lapsilleni opettanut. En todellakaan luota siihen, että ratin takana istuu aina ihminen joka osaa sovittaa nopeutensa niin että pyöräilijänä voisin ajella turvallisesti autojen joukossa. En ole myöskään luonteeltani niin k...pää, että ehdottomasti haluaisin kerätä taakseni kilometrin pituisen jonon ruuhka-aikaan, kun kukaan ei pääse ohittamaan minua madellessani tien tukkeena pyörälläni sohjossa.
Minulla on turvaistuin pyörässä. :DD
En muutenkaan pidä tapanani ajella jalkakäytävillä niin kuin 90% pyöräilijöistä tekee.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on lähteä pyörällä liikenteeseen jos tietää ettei sillä pyörällä voi ajaa turvallisesti pyörätiellä. Itse otan ainakin siinä tapauksessa käyttöön suunnitelman b (julkiset) kuten olen myös lapsilleni opettanut. En todellakaan luota siihen, että ratin takana istuu aina ihminen joka osaa sovittaa nopeutensa niin että pyöräilijänä voisin ajella turvallisesti autojen joukossa. En ole myöskään luonteeltani niin k...pää, että ehdottomasti haluaisin kerätä taakseni kilometrin pituisen jonon ruuhka-aikaan, kun kukaan ei pääse ohittamaan minua madellessani tien tukkeena pyörälläni sohjossa.
Se on sinun valintasi. Minun kohdallani tuollainen tuplaisi matka-ajan, joten pyrin välttämään julkisia viimeiseen asti. Siinä ei ole mitään kusipäistä, että ajaa liikenteessä liikennesääntöjen mukaisesti. Pyöräilijät ovat liikenteessä siirtymässä paikasta A paikkaan B eivätkä tukkimassa liikennettä. Ihan niinkuin autoilijatkin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on lähteä pyörällä liikenteeseen jos tietää ettei sillä pyörällä voi ajaa turvallisesti pyörätiellä. Itse otan ainakin siinä tapauksessa käyttöön suunnitelman b (julkiset) kuten olen myös lapsilleni opettanut. En todellakaan luota siihen, että ratin takana istuu aina ihminen joka osaa sovittaa nopeutensa niin että pyöräilijänä voisin ajella turvallisesti autojen joukossa. En ole myöskään luonteeltani niin k...pää, että ehdottomasti haluaisin kerätä taakseni kilometrin pituisen jonon ruuhka-aikaan, kun kukaan ei pääse ohittamaan minua madellessani tien tukkeena pyörälläni sohjossa.
Teillä päin on ilmeisesti aika kapeat ajoradat jos niille ei pyöräilijää mahdu.
Jos puhutaan oikeista onnettomuusriskeistä eikä vain kuvitelluista, niin isoin riski tavallisella taajaman kadulla pyöräilyssä ovat risteysonnettomuudet. Niiden suhteen taas keskiverrosta yhdistetystä jalkakäytävästä ja pyörätiestä ei ole kuin haittaa, koska ne sotkevat risteysjärjestelyt.
Yhdistetyt jalkakäytävät ja pyörätiet on etupäässä rakennettu estämään pyöräilijöiden ja autojen peräänajoja, jotka ovat taajamissa harvinainen onnettomuustyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on lähteä pyörällä liikenteeseen jos tietää ettei sillä pyörällä voi ajaa turvallisesti pyörätiellä. Itse otan ainakin siinä tapauksessa käyttöön suunnitelman b (julkiset) kuten olen myös lapsilleni opettanut. En todellakaan luota siihen, että ratin takana istuu aina ihminen joka osaa sovittaa nopeutensa niin että pyöräilijänä voisin ajella turvallisesti autojen joukossa. En ole myöskään luonteeltani niin k...pää, että ehdottomasti haluaisin kerätä taakseni kilometrin pituisen jonon ruuhka-aikaan, kun kukaan ei pääse ohittamaan minua madellessani tien tukkeena pyörälläni sohjossa.
Teillä päin on ilmeisesti aika kapeat ajoradat jos niille ei pyöräilijää mahdu.
Valitettavasti näin on. Työmatkan tekijöitä riittää normaalistikin molempiin suuntiin ruuhkaksi asti, ja kun siellä on vielä seassa pyöräilijöitä, ei auto pääse vastaantulijoiden vuoksi ohittamaan pyöräilijöitä. Sitten autojono matelee kymmenen kilometrin tuntivaudilla. Vaikka ei itse tarvitse ratin takana manata, niin työmatkaan pitää linja-autollakin varata enemmän aikaa jotta sinne töihin ehtii ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on lähteä pyörällä liikenteeseen jos tietää ettei sillä pyörällä voi ajaa turvallisesti pyörätiellä. Itse otan ainakin siinä tapauksessa käyttöön suunnitelman b (julkiset) kuten olen myös lapsilleni opettanut. En todellakaan luota siihen, että ratin takana istuu aina ihminen joka osaa sovittaa nopeutensa niin että pyöräilijänä voisin ajella turvallisesti autojen joukossa. En ole myöskään luonteeltani niin k...pää, että ehdottomasti haluaisin kerätä taakseni kilometrin pituisen jonon ruuhka-aikaan, kun kukaan ei pääse ohittamaan minua madellessani tien tukkeena pyörälläni sohjossa.
Teillä päin on ilmeisesti aika kapeat ajoradat jos niille ei pyöräilijää mahdu.
Valitettavasti näin on. Työmatkan tekijöitä riittää normaalistikin molempiin suuntiin ruuhkaksi asti, ja kun siellä on vielä seassa pyöräilijöitä, ei auto pääse vastaantulijoiden vuoksi ohittamaan pyöräilijöitä. Sitten autojono matelee kymmenen kilometrin tuntivaudilla. Vaikka ei itse tarvitse ratin takana manata, niin työmatkaan pitää linja-autollakin varata enemmän aikaa jotta sinne töihin ehtii ajoissa.
Aikamoisia kuspäitä ne autoilijat, kun lähtevät sillä lailla tukkimaan liikenneväyliä.
Ai että mua naurattaa katsella lämpimästä autosta pyöräilijöitä räntäsateessa, tuiskussa ja loskan keskellä. Onneksi ei tarvitse pienentää ahteriaan moisella tavalla :DD
No oon välillä vähän tyhmä, enkä tajua ajoissa sääolosuhteita. Aamulla herätessä verhot kiinni ja sitten kun kiireellä lähden yliopistolle, tulee lumimyräkkä ikävänä yllätyksenä. Siinä vaiheessa ei enää ehdi kävellen, vaan pakko hypätä fillarin selkään uhmaamaan kuolemaa. On käynyt usein, enkä silti opi ennakoimaan. :D Kiroillen ja kiukkuisena mankeloin sitten hangessa, paras alku päivälle.
Mäenpiittaakeliolosuhteistavaanajankesättalvetpyörälläniihanmissähuvittaailamnkypärääjanilkatpaljainakoskamäoonniinkovanaamaettätalvieivoimuarajoittaaettästiedätte!
Miksi autoilijat sitten lähtevät liikenteeseen? Eikö julkinen liikenne olisi parempi vaihtoehto?