No mmmat, mitäs te toivotte joulupukilta? Joutuvatko miespolot ryöstämään pankin jottei vaimo ole naama nurinpäin aattona?
Itse toivon vain samaa jota pyysin jo viime vuonna, eli torkkupeittoa merenneidon pyrstöllä sekä marmelaadikuulia.
Kommentit (51)
Lahjani on jo ostettu toiveeni mukaan ja se maksoi 17 e. Olen erittäin tyytyväinen.
Toivoin lahjakorttia 50 e erääseen nettikauppaan. Toivoin samaa viime ja toissajouluna, mutta mies unohti ja osti sitten toissajouluna alusasusetin, joka oli kyllä kalliimpi ja viime jouluna yöpaidan ja suklaata. Mies toivoo joka joulu konjakkipullon ja sen myös aina saa, on helppo ostaa!
Kai se on ryöstänyt jo. En ehdi toivoa mitään kun se kantaa jatkuvasti jotain tavaraa minulle. Eilen tuli vaatteita ja viime viikolla kirja.
Valitsin kirjan nettikaupasta ja mies maksoi. Jouluna voi sitten lukea mieleistä kirjaa.
Me on sovittu, ettei osteta joululahjoja toisillemme. Ehkä vähän ankeeta, mutta toisaalta helpottaa kun on vähemmän miettimistä.
Uuden iPhone 8-puhelimen, golfkengät ja joogavideon. (Keskimmäisen varmistin jo ostamalla itse :))
Joulupukki saa tuoda mitä parhaaksi katsoo tai on katsomatta ja lupaan ilahtua jopa uudesta vatkaimesta, kun vanhasta on isoin vaihde jäänyt pois. Joululahjatyytyväisyyden takasin ostamalla itselleni vintagemerkkilaukun, jota olen jo pitkään miettinyt ja odottanut sopivaa tilaisuutta ja nyt se sitten tuli.
Minäkin tykkään vihreistä kuulista ja ostin itse joulupukin konttiin pari huopaa olkkarin soffalla köllöttelyyn.
Sovittiin jo aikoja sitten ettei osteta joululahjoja toisillemme, vaan sen sijaan lähdemme tammikuussa lämpimään. Eli periaatteessa ostetaan sittenkin lahjat eli toistemme lentoliput :D
Ylipäätään ollaan materian suhteen aika minimalisteja, synttärit, joulut ja vuosipäivät yms. menee aikalailla aina niin että lahjat on kokemuksia eikä tavaroita.
Lahjakortti alusvaateliikkeeseen. Tarvitsisin uudet urheiluliivit, mutta en jostain syystä raaski käyttää rahaa itseeni vaikka olen käyttänyt todennäköisesti suuremman summan miehen lahjaan. Olen kyllä ahkerasti vihjaillut uusista liiveistä, se ikäänkuin kuuluu tähän kuvioon :D Eli ei tarvitse ryöstää pankkia.
Lahjakortti kasvohoitoon tms, tuoksu ja jokin yllätyslahja. Summa yhteensä noin 100€. Olen itse käyttänyt saman verran miehen kolmeen lahjaan. Ja tämä yhdessä sovittu. Eli kaksi toivetta toteutetaan ja lisäksi vielä yksi yllätys.
Toivottavasti en saa mitään. Sovittiin miehen kanssa, ettei osteta toisillemme lahjaa, koska rahatilanne on niin huono. Ostetaan vain lapsille.
Osti jo uuden läppärin kun vanha rupesi olemaan tiensä päässä.
Todennäköisesti ostaa vielä jotain pientä, koska tietää että olen muuten ainut joka ei saa jouluna lahjoja.
En toki odota enää mitään, tuo läppäri oli sen verran arvokas.
En ole toivonut/pyytänyt mitään, mutta mies tykkää ostaa lahjoja, joten eiköhän sieltä jotain ole tulossa. Hän osaa ostaa ajatuksella hankittuja, edullisia lahjoja, joten veikkaisin ainakin yhtä kirjaa + keräilemääni tavaraa kirppikseltä hankittuna. Hajuvesiä tai koruja en käytä eikä hän ostaisi minulle vaatteita tai sisustustavaroita. Yhden lahjan tiedänkin jo, koska siitä vihjasin syksyllä (seinäkalenteri).
Eli ei tarvitse ryöstää pankkia.
Itse olen paljon huonompi keksimään lahjoja hänelle ja mielelläni ottaisinkin vastaan vinkkejä, mitä ostaa aikuiselle (50+) miehelle.
En ole toivonut mitään. Elämä on jo nyt täydellistä, en tarvitse mitään.
Exän kanssa toivoin aina selvää joulua. Enää ei tarvitse sitäkään toivoa kun nykyinen kumppani ei juurikaan juo. Ihanaa rauhallista joulua.
Annoin miehelle luvan olla ostamatta mitään, sillä tiedän, että inhoaa lahjojen keksimistä. Minä kokkaan hänelle ns.pikkujouluillallisen tässä vähän ennen joulua (joulunpyhiä emme tänä vuonna pysty viettämään yhdessä) ja hän vastavuoroisesti on luvannut tehdä minulle toiveruokiani joku toinen viikko.
Ainoa toive on etten saisi suklaata. Mies on tähänkin asti onnistunut ostamaan mieluisat lahjat ja uskon että onnistuu siinä jatkossakin.
Mies on velkajärjestelyssä, joten ylimääräistä rahaa ei juuri jää. En ole toivonut yhtään mitään, en ole toivonut moneen vuoteen miehen velkojen vuoksi. Mies kuitenkin on aina jotain ostanut, tuntee kai syyllisyyttä jos ei osta. En minä oikeasti tarttisi, mutta kai miehelle sitten tulee parempi mieli kun saa ostettua jotain.
Vihreitä kuulia olisi paras olla aattona pari rasiaa. Olen sanonut miehelle jo pari kertaa, että ne pitää ostaa ajoissa, kun niitä ei enää joulun alla löydy kaupoista.
Kun halaisi ja sanoisi tykkäävänsä, olisi tarpeeksi lahjaa minulle.
Sanoin, että tilaa mulle mun toivelistalta yhdestä nettikaupasta mitä vaan. Löytyy kympistä sataseen. Tai sitten jonkun hieronnan tms. Mieheni tietää etten tahdo ylimääräistä tarpeetonta krääsää.
Arvostan korulahjoja, mutta lahjanantaja saattaa pettyä, koska mä en muista käyttää niitä. Aina päätän, että nyt ja sitten kuukauden päästä huomaan, että päätös piti ehkä kaks päivää.