psykofyysinen fysioterapia?
Olisiko jollain kokemusta psykofyysisestä fysioterapiasta, esim. asiakkaana/potilaana tai itse fysioterapeuttina? Millaista tuo on, mitä siinä käytännössä tehdään? MIllaisille asiakkaille sopii? Paljonko maksaa/kerta? Luin tuosta netistä ja mietin, hyötyisinkö itse siitä. Itse maksava asiakas olisin, ja kallistahan se varmaan on, mutta voi olla parhaimmassa tapauksessa sen arvoista. Olen kyllä siis lukenut ko. aiheesta, mutta on eri asia kuulla ihmisten omia kokemuksia. Kiitos jos viitsit vastata!
Kommentit (5)
Ja vielä: en tiedä hinnoista koska käyn kelan maksusitoumuksella! T 1
Kiitti vastauksesta! Kuulostaa mielenkiintoiselta, toivottavasti saat tuosta apua :) Ootko sis tuossa kahdestaan fysioterapeutin kanssa vai onko teitä joku ryhmä?
Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan, koen että minuun se auttoi, mutta tosin lisäsin myös liikuntaa samaan aikaan (kevyttä kävelyä), niin tiedä sitten mikä on ollut molempien oikea vaikutus. Tuskin sillä on nyt väliäkään, että kumpi oli loppujen lopuksi parempi, koska keho ja mieli voi nyt hyvin!
Tämä artikkeli tuli vastaan: https://mielipalvelut.fi/artikkelit/psykofyysinen-fysioterapia-kohti-ko…
Tiinalta saisi aikoja alkaen 98€ -->
Onko muilla tietoa yleisestä hintatasosta?
Itse sairastan anoreksiaa ja me tehdään siellä esim rentoutusharjotuksia, jutellaan, nyt kun olen paremmassa kunnossa niin ”liikutaan” (esim pitää kävellä/tanssia salissa tietyn tunteen mukaisesti, esim pelko-> liikut pelokkaasti tai esim ahdistus tai rohkeus), harjoitteita missä realisoidaan kehon kokoa (esim minun täytyy piirtää omat ääriviivani isolle paperille ja sitten lopuksi menen itse siihen ja fysioterapeutti piirtää oikeat ääriviivat. Sitten jutellaan siitä että miten oma mieli voi vääristää kehon kokoa niin paljon isommaksi. Ja sitten esim naruharjoitus, eli on naru ja minun täytyy tehdä sillä sen kokoinen ympyrä, miltä minusta tuntuu että vaikka reiden/vyötärön mitta on ja lopuksi katsotaan toisella narulla oikea koko ja verrataan niitä. Tässä oli jotain, sisältö riippuu ihan siitä että mistä syystä olet menossa ja myös tietty siitä että missä se on ja kuka sitä vetää.