Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas pelottaa, surettaa ja ahdistaa

11.04.2006 |

Mulla oli viime syksynä km ja nyt vihdoin on uskallettu -ehkä- näyttää vihreää valoa uudelle tulokkaalle. Kierto on lopuillaan ja ahdistaa ihan sikana: mitä jos olen raskaana? entä jos en? tulenko vielä raskaaksi? miten mahdollinen raskaus menee? jne. tiedätte varmaan tunteen. Ja jotenkin on paniikin omainen tunne, että pitäisi tosi pian raskautua, kun on niin ahdistavaa sekin, että meidän vauva olisi näihin aikoihin syntynyt. Jos nyt pian tulisi raskaaksi, voisi sitten edes myöhemmin ajatella, ettei meillä voisi olla molempia, enkelivauvaa ja tätä tulevaa lasta. Tai ainakin aiemmin mua on vastaava helpottanut (mulla siis aiemmin 1 km ja suht pian sen jälkeen onnistunut raskaus, josta suloinen lapsi)

Voi kunpa elämä taas hymyilisi!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että olet raskaana ja ajattele sillä tavalla, että sinun kohdallasi " epäonnistumisprosentti" on jo käytetty. Niin yritän ainakin itse ajatella. Minulla kaavinta oli vasta maanantaina ja olen ihan sekaisin vieläkin, mutta hirveä toive saada vauva takaisin mahaan eli siis uusi raskaus alulle, sitä entistä vauvaahan ei koskaan takaisin saa.

Vierailija
2/5 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin edellä kirjoittanut, voimia sinulle, kyllä se elämä alkaa vielä hymyilemään ja yritä ajatella positiivisesti on nemmän todennäköistä että kaikki menee tällä kertaa hyvin.

vauva2006

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tänään paistoi (edes) ulkona aurinko.

Vierailija
4/5 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan luonnollista käydä noita kaikkia asioita mielessään läpi. Jos uusi raskaus on toivottu ja sellainen nyt pian alkaa, yritä vaan jotenkin rauhoittua ja pyrkiä luottamaan siihen, että kaikki menee tällä kertaa hyvin. Itse ajattelin keskenmenon jälkeen, että nyt seuraavat kuusi lasta pitäisi saada syntymään tähän maailmaan keskenmenotta. Tilastollisestihan joka 7-10:s raskaus menee kesken, että olisinko osani jo saanut, ajattelin. Kannattaa myös esim. neuvolassa yrittää avoimesti puhua ahdistuksestaan, se saattaa helpottaa. Silloin vain, kun on itse siellä syvimmässä suossa, on hankala nähdä päivän paistavan, mutta itse uskon vakaasti, että kyllä se paistaa kaikille ajallaan.

Vierailija
5/5 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaaksi.. Mutta pidetään peukkuja, että meillä molemmilla (ja muillakin vauvaa toivovilla), tärppää pian ja vuoden kuluttua meillä omat nyytit sylissä!