Miksei kouluissa kuunnella vanhempien palautetta?
Lapseni aloitti a-ranskan edellisessä koulussa ja melko pian kävi ilmi, että se opetus ei etene yhtikäs mihinkään. Kävin kutosen talvella yläkoulun rehtorin luona puhumassa siitä. Sanoin ettei uskalla jatkaa yläkouluun, jos siihen opetukseen ei saada parannusta.
Oma lapseni vaihtpi pois ko koulusta sitten, mm tämän huonon tason takia.
Nyt kuulin että viimein ysillä siitä opesta oli hankkiuduttu eroon mutta että lapseni entiset luokkakaverit eivät olleet edes lähteneet perinteiselle ranskan reissulle, koska eivät osanneet ranskaa. Vuosia tahkottu. Saldo noin nolla.
Ihmettelen että miksi lähtäkohtaisesti ollaan kuuntelematta ja sitten käy näin.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
hyviä ranskanopettajia on luultavasti vaikea löytää kun ei löydetä ruotsinopettajiakaan joka saisi edes 3 oppilasta luokasta oppimaan ruotsia :D
Me ollaan siis Helsingissä. Täällä on kyllä päteviä opettajia pilvin pimein.
Tuo opetus eteni niin surkeasti että kasilla kertasivat edelleen sanaa Bonjour. Uudelleen ja uudelleen.
Ap
Minusta siinä ongelma oli se että vanhemmalta tulevaa viestiä ei lähtökohtaisesti otettu todesta.
Ap
Tismalleen sama tunne. Jauhetaan kauniisti ”yhteistyöstä” mutta mihinkään ei silti pysty vaikuttamaan. Kaikkein vähiten epäkohtiin. Huonot opettajat tosin ”syödään ulos” yhteisöstä, mutta se vie aikaa. Juuri helposti noin, että muutama vuosikurssi menettää oman opetuksensa.
hyviä ranskanopettajia on luultavasti vaikea löytää kun ei löydetä ruotsinopettajiakaan joka saisi edes 3 oppilasta luokasta oppimaan ruotsia :D