Olen niin pohjalla sosiaalisessa mielessä, että tämän alemmas ei pääse
Miten mun pitäisi muuttaa itseäni? Musta ei pidä suunnilleen kukaan ja voimat ovat todella loppu. Kaikki näyttää vain menevän huonompaan suuntaan koko ajan. En jaksa enää edes hymyillä...oon vain aivan uupunut ja loppu. Hyvänä puolena en jaksa olla enää edes ihastunut, mikä aiemmin tuotti valtavasti tuskaa ja ahdistusta, kun tunne ei ollut molemminpuolinen. Nyt tuntuu siltä, että olen vain turta, surullinen, väsynyt, loppu. Haluaisin vain nukkua ja unohtaa kaiken.
Kommentit (31)
Älä elä muiden kautta.Ala liikkua ja syödä terveellisesti,laita itsesi kuntoon ja mieti sitten muita vasta.
Luontoon ulkoilemaan, se parantaa mielialaa. Se on tutkittu juttu. Halit! Sä olet ihan yhtä hyvä ja arvokas kuin kuka tahansa muukin!
Elä vähän rennommin. Tee juttuja joista pidät. Yksinkin voi tehdä monenmoista. Onko sulla lemmikkiä?
Vierailija kirjoitti:
Luontoon ulkoilemaan, se parantaa mielialaa. Se on tutkittu juttu. Halit! Sä olet ihan yhtä hyvä ja arvokas kuin kuka tahansa muukin!
Kaikki ihmiset eivät todellakaan ole yhtä arvokkaita.
Tsemppiä! Ehkä huominen ei ole parempi, mutta ensi vuosi tms.
Olen aivan helvetin yksinäinen. Tähän oikeasti kuolee.
Koita pitää itsestäsi huolta. Itseinho kasvaa, jos ei voi esimerkiksi fyysisestikään hyvin. Ulkoile ainakin muutama tunti päivässä ja koita syödä terveellisesti. Kirjoja lukemalla ja elokuvia katsomalla voi irtautua tavallaan omasta elämästä edes hetkeksi.
Narsistisen ihmisen voi tunnistaa keskustelun aikana.
Narsisti uskoutuu ihmisille poikkeuksellisen nopeasti.
Hän kaivaa esiin muiden ihmisten heikkouksia tai puhuu vain itsestään.
Ihmiset, joilla on narsistisia piirteitä, ovat taitavia luomaan "naamioita" sen mukaan, kenen kanssa he keskustelevat.
Jokainen keskustelukumppani tarjoaa narsistille mahdollisuuden testata "naamiotaan", alistaa ja hallita.
Narsistin voi tunnistaa keskustelun aikana.
Se, miten narsisti toimii, riippuu täysin kontekstista. Toimintatavat sopivat myös psykopaattisia piirteitä omaavan ihmiseen.
Sosiaalisen elämän puuttumista ei korvaa se että syö terveellisesti, harrastaa liikuntaa ja viettää aikaa luonnossa.
2. Hän toistaa näitä "salassa pidettäviä" tarinoitaan
Hän saattaa toistaa tarinaansa kamalasta vaimosta tai mielettömästä työprojektista lähes sanatarkasti aina kun näette. Jokaisella on välillä tapana toistaa samoja asioita, joten huomiota on kiinnitettävä toistettavien asioiden luonteeseen.
Miksi? Etenkin ihmiset, joilla on psykopaattisia piirteitä, käyttävät tiettyä käsikirjoitusta, jota he toistavat eri ihmisten seurassa. Koska narsistien ja psykopaattien mielestä ihmiset ovat vaihdettavissa, heidän voi olla vaikea muistaa, mitä he ovat sanoneet ja kenelle.
Narsistit ja psykopaatit haluavat pitää ihmiset varpaillaan: se vahvistaa heidän valta-asemaansa.
Mäkin olen. Kaikki epäonnistuu.