Tajuavatko lapsenne kotitöiden määrää?
Meillä varsinkin isompi (13 v) lapsi valittaa että on epäreilua kun vain hänen aina pitää tehdä kotitöitä. Tuntuu olevan jopa ihan tosissaan. Pitäisikö laittaa oikein listalle mitä kukakin tekee, niin näkyisi että se hänen tiskikoneen tyhjentämisensä pari kertaa viikossa on vain rikka rokassa.
Kommentit (6)
Siitä pitäisi kertoa lapsille, jotta lapset tajuaisivat olla hankkimatta lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Tajusitko itse lapsena paljonko äitisi tekee kotitöitä?
Luultavasti, koska silloin tyttöjen piti oikeasti tehdä valtaosa kotitöistä. Lisäksi vaatimustaso oli erilainen. Meillä ei esim. syöty arkena lämmintä ruokaa ja pyykkiä pestiin vain harvoin (viikonloppuisin). Lattiat pestiin jouluksi ja juhannukseksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti, koska silloin tyttöjen piti oikeasti tehdä valtaosa kotitöistä. Lisäksi vaatimustaso oli erilainen. Meillä ei esim. syöty arkena lämmintä ruokaa ja pyykkiä pestiin vain harvoin (viikonloppuisin). Lattiat pestiin jouluksi ja juhannukseksi.
Ap
Meillä syötiin jokapäivä lämminruoka, yhdessä syötiin myös iltapala. Matot tampattiin viikottain ja lattiat pestiin viikottain, ei vain jouluksi ja juhannukseksi :)
Mutta asiaan, en minä nuorena ymmärtänyt, kuinka paljon niitä kotitöitä olikaan, eikä myöskään mun teinit sitä tajunneet kotona vielä asuessaan. Sun teini rutisee ihan vaan ikänsä velvoittamana, ei se niin tyhmä ole. Eikä hyödytä mitään, että laadit jonkun listan...
Minä ainakin vedin miksiainaminä -kilarit joka kerta, kun äiti kehtasi pyytää viemään roskat tai imuroimaan eteisen. Marttyyrihuokailun saattelemana tein kyllä, mutta tuntui epäreilulta. Äiti joskus luetteli, mitä kaikkea hän on päivän mittaan tehnyt. Ei mitään merkitystä. Pyörittelin silmiäni. Sellaista se on.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin vedin miksiainaminä -kilarit joka kerta, kun äiti kehtasi pyytää viemään roskat tai imuroimaan eteisen. Marttyyrihuokailun saattelemana tein kyllä, mutta tuntui epäreilulta. Äiti joskus luetteli, mitä kaikkea hän on päivän mittaan tehnyt. Ei mitään merkitystä. Pyörittelin silmiäni. Sellaista se on.
Ajattelitko tuolloin oikeasti, että äitisi tekee vähemmän kotitöitä kuin sinä?
Meillä nimittäin poika valittaa että hän joutuu tekemään eniten, kun keräilee omia kamojaan huoneeseensa ja vie roskapussin kerran kuussa.