Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako pahoja tapahtumia estääkseen valehdella?

Vierailija
10.12.2017 |

Jos tiedän että olen oikeassa ja tiedän että voin estää pahoja tekoja ja väkivaltaa valehtelemalla niin saanko valehdella? Kuinka suuri pitää olla epäitsekäs hyöty kaiken kaikkiaan jotta sen perusteella voi toimia muulloin arvelluttavaksi katsottavalla tavalla?

Se mulle on selvää ennestään että itsekkäistä syistä valehteleminen on pelkkää valehtelua ilman mitään lieventäviä asianhaaroja. Mutta entä jos valehtelen epäitsekkäästi eli suojelen sen avulla muita ihmisiä? Kuinka paljon pahaa pitää pienen valheen torjua jotta valehtelu ei olisi väärin?

Mä en nyt siis tarkoita sellaista tilannetta että jos joku kysyy että onko hänen päällään oleva vaate tyylikäs vai ei.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö olla reagoimatta siksi, että saa niskaansa syytöksiä mielipiteen vaientamisesta? Minusta aina pitää toimia tavalla, jossa tietää olleensa oikeassa ja edistäneensä hyviä asioita. Muuten joutuu tilille asiasta siinä vaiheessa kun on tilinteon aika ja sitä odotellessa nukkuu huonosti.

Vierailija
22/25 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmiston omista riveistä tuli valitusta siitä, että ei pitäisi valehdella kun yrittää ajaa oikeaa asiaa. Se vie uskottavuutta, sanottiin. Oikeassa ovat siinä, että jos tyyppi on valmis valehtelemaan yhden "hyvän asian" puolesta niin mihin se vetää rajan?

Onneksi alpakkajutuista yksi rehellinen huusi pelin poikki ja paljasti blogissaan tilanteen taustat eli siihen liittyneen suunnittelun. Minun mielestäni vasemmisto ei sananvapautta tukahduttaessaan ole mitenkään hyvän asian puolesta liikkeellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vauva.fi/comment/31972899#comment-31972899

Raiskaajan saa laittaa kiven sisään valehtelemalla. Muuten se raiskaa uudelleen ja uudelleen.. Nämä iljetykset eivät yleensä koskaan joudu tilille teoistaan kun todisteita ei löydy. Eli tarkoitus pyhittää keinot.

Toivottavasti muuttavat lakia tuollaiseksi myös Suomessa, jotta puhdistus päästään aloittamaan myös täällä. Raiskaajat kuuluvat kiven sisään, keinoista viis.

Vierailija
24/25 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta valehteleminen ei ole OK. Jos lähtee edes hyvän asian nimissä valehtelemaan niin menettää helposti uskottavuutensa. Silloin ei voi jatkossa ajaa samaa asiaa tottakaan puhumalla kun tuo valheesta kiinni jääminen voidaan aina nostaa esille.

Härskitkin valheet menevät läpi kun niitä toistelee tarpeeksi monta kertaa. Kiinnijäämisellä ei ole merkitystä, riittää että sanoo SORI SIITÄ ja jatkaa kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Hyvän asian puolesta valehteleminen toimii! Ollut siellä, tehnyt sitä, mulla on Che Guevara - T-paita.

Vierailija
25/25 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan kun näistä vouhotettiin meni aktiivimalli lävitse...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi