Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos teillä todettu raskausajan DM, mitä oireita ollut ennen Dg:a?

Vierailija
12.07.2008 |

Mulla rv 30+1 menossa ja epäilen että sokerit on koholla (ja paljon)... viime päivinä ollut tajuton jano ja pissahätä, muutenkin epämääräinen outo olo. Tänään ostoskeskuksessa piti saada pikaisesti juotavaa kun jano oli niin kauhea ja olo heikko.

Onneksi on neuvola ke (ja siitä lähtien 2 viikon välein). Vai pitäisikö ottaa yhteys jo maanantaina, miten kiireellisestä asiasta on kysymys jos tämä oikeasti on diabetes?

Mitä tutkitaan tässä vaiheessa?Jos teillä on diabetes todettu, oletteko pärjänneet ruokavaliolla vain onko jouduttu insuliinihoitoon? Ja miten seuranta hoidettu (esim. oma ja vauvan vointi)?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
12.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli kovasti huolestuttaa kannattaa kyllä sitten soitella pikemmin neuvolaan.Mulla on ollu kahdessa raskaudessa raskausajan diabetes, mutta mitään janontunne oireita ei ikinä ole olluy, ja vessaan nyt muutenkin tarttee ravata loppuraskaudessa parikin kertaa tunnissa, joten nuo eivät ihan selkeitä oireita kuitenkaan ole.

Mulla ei seurattu tuota diabetestä sen kummemmin, kuin muitakaan raskauksia. rv. 29 kävin sairaalassa vuorokausikäyrällä (sokerit mitattiin) muuten neuvolat ja ultrat olivat normaaleja käyntejä, niinkuin muissakin raskauksissa. Mitään extrakäyntejä ei ainakaan mulla ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi