Saara Aallon itsenäisyyspäiväesitykset
Katsoin äsken Youtubesta. En tajua miten se sen esitys liittyi laulujen sanomaan. Hetki lyö on hauras ja kipeä jäähyväislaulu ja tää hyppii kuin alakoulun discossa. Odota-kappaleessa laulaa lähtevän rakkaan perään ja päräyttää valtaisan hymyn juuri kun laulaa, että ”odota, älä mene”.
En tajua näitä tulkintoja. Yhtään.
Kommentit (25)
Olen katsonut Saaran esitykset useampaan kertaan, koska suorana katseltuna vaatetus ja heiluminen vei huomion laululta.
Silmät kiinni kuunneltuna molemmat vedot ovat minulle parasta Saaraa, laulullisesti selvästi saanut lisää oppia tulkintaan ja nyt meni nappiin.
Mutta esiintyminen oli edelleen luokattoman huonoa. Juuri biisien teemat vs vaatetus ja ilmeet/liikkuminen ei kohdanneet missään kohtaa.
Toivottavasti X-factorin koreografi todella suunnittelee viisuesitykset, eikä juttu ollut Saaralta tuttua muunneltua totuutta.
Vierailija kirjoitti:
Olen katsonut Saaran esitykset useampaan kertaan, koska suorana katseltuna vaatetus ja heiluminen vei huomion laululta.
Silmät kiinni kuunneltuna molemmat vedot ovat minulle parasta Saaraa, laulullisesti selvästi saanut lisää oppia tulkintaan ja nyt meni nappiin.
Mutta esiintyminen oli edelleen luokattoman huonoa. Juuri biisien teemat vs vaatetus ja ilmeet/liikkuminen ei kohdanneet missään kohtaa.
Toivottavasti X-factorin koreografi todella suunnittelee viisuesitykset, eikä juttu ollut Saaralta tuttua muunneltua totuutta.
Kyllä. Olen huomannut saman: jos vain kuuntelee, pääsee kärryille siitä mihin hän pyrkii. Jos katsoo niin se ajatus ei kantaudu, koska se esitys ei ole tasapainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Jälkimmäisen alku meni lisäksi nuotin vierestä
Saaralla on mennyt keikoilla nykyään nuotin vierestä. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No biisit, joita Saaran olisi pitänyt laulaa?
Aikakoneelta vaikka Neiti Groove. Sanatkin olis sopineet: "Käyttäytyy / oudosti tuo nainen / näyttäytyy / vain kauneimmillaan / juhlimaan / muita kutsuu illoin / ....
Kirkalta Hengaillaan olisi tainnut olla vähän turhan tuore kappale, mutta se olisi ollut iloinen. Ja euroviisukin vielä.
Hetki lyö on 60-luvulta. Jos ja kun oli tarkoitus tehdä aikamatka, niin 60-luvulta niitä iloisia kipaleita kyllä löytyy. Esim Tipitiissä olis saanut olla just niin pirteä kuin ikinä haluaa.
90-luvulta tosiaan vaikka toi neiti Groove.
Tipitii kertoo keväästä
Mistä sinä tedät minun musiikkimakuni?? Minua häiritsi se miten artistin olemus, ilmeet, eleet ja koko liikehdintä olivat ristiriidassa sen kanssa, MITÄ hän lauloi.
Eli joko olisi pitänyt tulkinta ne surulliset laulut niin että se surullisuus välittyy tai sitten valita iloisia ja pirteitä lauluja joihin tuo esiintymistyyli olisi sopinut.