Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä miten jotkut voi tosissaan luulla että AMK-tutkinnon asiasisältö vastaa yliopiston kandia

Vierailija
09.12.2017 |

Koulutus yliopistossa on niin paljon korkeammalla tasolla kun AMK:ssa ettei jälkimmäinen millään voi pärjätä vertailussa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan alasta. En usko hetkeäkään, että ap on suorittanut molemmat ja olisi oikeasti vertailupohjaa asialle.

Vierailija
2/14 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan luulekaan. Julkisissa viroissa ne rinnastetaan muodollisina pätevyyksinä, samoin maisteri ja yamk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koomisinta on, että tuota luulevat vain amkkilaiset :D 

Vierailija
4/14 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ketään, joka luulisi tuollaista. Mutta toisaalta AMK-tutkinnon jälkeen voi suorittaa maisteritutkinnon (tietyin edellytyksin), joten siinä mielessä yliopiston kandi ja AMK-tutkinnon suorittanut ovat samalla viivalla.

Vierailija
5/14 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandi on sama kuin vanha 3 vuotinen teknikko.

Vierailija
6/14 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäisi olevan samalla viivalla  jatkoon haettaessa, ainakin täällä.

https://www.jyu.fi/it/opiskelijavalinta/maisterivalinta

Vierailija
7/14 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3v. perustutkinnon aikana amiskassa sain enemmän tietoa kuin kanditutkinnon aikana.

Vierailija
8/14 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomikin on siirtynyt fiksuun portaikkojärjestelmään, jossa amk tutkinto vastaa kandia. Niin se on muuallakin Euroopassa.

Amk:n ja yliopiston käyneenä voin sanoa ettei niissä paljon eroa ole ainakaan omalla alallani.

Samaa sontaa molemmat oli... 

Vierailija
9/14 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko noita edes suoraan verratakaan keskenään, kun toinen painottuu selvästi ammatillisiin käytäntöihin ja toinen painottuu selvästi tietelliseen näkökulmaan. AMKin teoria on enemmän monitieteellinen, eikä siinä tosiaan pureuduta niin syvälle. Sinänsä ihan sama. Itselläni on YAMK-tutkinto ja ymmärrän täysin ettei sinällään vastaa yliopiston maisteritutkintoa, mutta ei tässä sitä olekaan haettu. 

Minulle on pääasia että olen oman työni asiantuntija ja syväosaaja ja minulla on työpaikka ja mahdollisuuksia vaikka mihin. Ei teorialla tee mitään, jos sitä ei voi laittaa käytäntöön ja ottaa hyöty irti.

Vierailija
10/14 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyt kurssit ovat jopa sisällöltään samoja... ja tiettyjä kursseja voi sisällyttää Molempiin tutkintoihin.

Näistä halutaan vaan vääntämällä tehdä eriarvoisia.

Ja mulla suoritettuna Amk, kandi ja maisteri. Amk:ssa sai jopa tehdä enemmän töitä kuin kandiin, jossa pystyi tenttimään lähes kaiken.

Vierailija
11/14 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3v. perustutkinnon aikana amiskassa sain enemmän tietoa kuin kanditutkinnon aikana.

Ei varmasti muuten saa.

Vierailija
12/14 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikoulu on ammattikoulu, olivat puitteet mitkä hyvänsä.

Vierailija
13/14 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko noita edes suoraan verratakaan keskenään, kun toinen painottuu selvästi ammatillisiin käytäntöihin ja toinen painottuu selvästi tietelliseen näkökulmaan. AMKin teoria on enemmän monitieteellinen, eikä siinä tosiaan pureuduta niin syvälle. Sinänsä ihan sama. Itselläni on YAMK-tutkinto ja ymmärrän täysin ettei sinällään vastaa yliopiston maisteritutkintoa, mutta ei tässä sitä olekaan haettu. 

Minulle on pääasia että olen oman työni asiantuntija ja syväosaaja ja minulla on työpaikka ja mahdollisuuksia vaikka mihin. Ei teorialla tee mitään, jos sitä ei voi laittaa käytäntöön ja ottaa hyöty irti.

"ja ottaa hyöty irti."

ja ottaa hyötyä irti

Vierailija
14/14 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttäisi olevan samalla viivalla  jatkoon haettaessa, ainakin täällä.

https://www.jyu.fi/it/opiskelijavalinta/maisterivalinta

Eipä ole. Vaikka pääsisikin maisterivalinnasta läpi, ei amk -tutkinnolla saa hyväksiluettua kuin murto-osan kandia. Esimerkiksi sosiaalityössä sosionomi saa hyväkseen perusopinnot, maisteri koko kandin.