Vielä kysymys itsenäisyyspäivän juhlinnasta
Mahtoiko missään päin Suomea olla tavallisille ihmisille mitään juhlia vai juhliko - jälleen kerran - vain herraporras Linnassa?
Oliko missään kunnassa tai kaupungissa esim maksuttomia pullakahveja, glögiä ja pipareita tai makkaranpaistoa toreilla?? Tanssia ja musiikkia, mukavaa yhdessäoloa?
Jotenkin outoa kun muissa maissa itsenäisyyspäivä on kansanjuhla mutta ei meillä?
Kommentit (8)
No, kyllä jokainen itse osaa glögit ja piparit nauttia. Mieti mitä tollaisen järkkäys maksaa kun pitää työntekijöille maksaa tuplapalkat. Toki olisit itsekin voinut jonkun yhdistyksen kautta järjestää tuon. Ei jenkeissäkään mikään valtio juhli vaan ihmiset ihan itse.
Vapaaehtoiset voi ensi itsenäisyyspäivänä järkäta torikestit kunnan väelle. Nyt kun alat hommata sponsorit niin onnistuu
Rahvas saa katsoa telkusta, kun eliitti juhlii. Siinä on veronmaksajille tarpeeksi juhlimista. Taviskansaa ei pidä hemmotella liikaa, muuten ne laiskistuu ja ylpistyy.
Tampereen keskustorilla Isac Elliot, Waltteri Torikka, Petra Karjalainen mm. Hieno juhlavalaistus, suomi 100 ilmapalloja kansalle ja upea ilotulitus lopuksi.
Vierailija kirjoitti:
No, kyllä jokainen itse osaa glögit ja piparit nauttia. Mieti mitä tollaisen järkkäys maksaa kun pitää työntekijöille maksaa tuplapalkat. Toki olisit itsekin voinut jonkun yhdistyksen kautta järjestää tuon. Ei jenkeissäkään mikään valtio juhli vaan ihmiset ihan itse.
Toki.
Mutta nyt oli kyse siitä että jos Linnan juhlia vietettiin (veronmaksajien rahoilla) erityisen hienosti miksei niistä verorahoista liiennyt yhtään meille kansalaisille? Kahvi ja pulla olisi maksanut max 2€ per nuppi ja varmasti olisin voinut olla mukana vapaaehtoisena jossain kunnantalolla leipomassa niitä.
Finnairkin olisi voinut tehdä todella upean pienen "mainostempun" ja jakaa sinivalkoisia Fazerin suklaakonvehteja lennoillaan kuluneen viikon. Ei ollut, lensin nimittäin 2x kuluneen viikon aikana. Kulu: alle 10cnt/hlö - n 15€ per km lentokone Euroopan lennolla! Pienellä huomaavaisuudella (muuten kehnoon palveluun) olisi saanut ison mainosarvon.
Suomi täytti 100v vain kerran, ensivuoden juhla ei enää ole sama asia.
AP
Juu olisi ollut hienoa jos olisi ollut normi ihmisillekin jotkut juhlat.