Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako mennä yliopistoon?

Menisiköopiskelemaan
09.12.2017 |

Menisikö tilanteessani yliopistoon?
Olen 22 vuotias ja tarjolla olisi useita mielenkiintoisia työpaikkoja joista ansaitsisi 40k-70k/vuosi.
Kuitenkin kaverit ovat koulussa ja haluaisin kokea nuoruudesta sen vaiheen.
Valmistuttuani tuskin tienaisin enempää, pahimmassa tapauksessa alle tuon 40k.

Menisitkö yliopistoon viideksi vuodeksi vain halemaan kokemuksia ja oppimaan asioita?

Ala mistä töitä tarjolla paljon on myynnin alan tietty sektori, vaikka olen nuori on minulla kokemusta jonkin verran.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tienaat noin paljon pelkällä lukiokoulutuksella? Varmaan KTM tai tuotantolalouden DI kannattaa.

En ole käynyt lukiota. Ei yliopistoon tarvi käydä lukiota. Ja tienaan tämän verran, koska myynnillä tienaa.

Minulle on ollut aikuistuttua shokki kuinka paljo töitä on tarjolla ja kuinka hyvällä palkalla.

Täältä palstalta saa ihan eri kuvan. Nyt eletään todella kovaa nousukautta ja kaikki on rahoissaan.

Olet täysin kouluttamaton. Unohda koko juttu. Jos ei ole käynyt lukiota, ihmistä ei edes lasketa. Yliopistoon et voi päästä. Elä sitä helppoa elämääsi ja jätä opiskelut muille. Ei tuollaisten pudokkaiden kanssa kannata.

Olen käynyt ammattikoulun. Tienaan 4000€/kk ja olen saanut kolmen vuoden työurani aikana kasattua 100k osakesalkun.

Hain keväällä yliopistoon isoon kaupunkiin halutulle alalle. Olin varasija 22. Luin viitenä iltana töiden jälkeen.

Mikä tämänkommenttinoli että ihmistä ei lasketa jos ei ole käynyt lukiota? Siis ei pääse yliopistoon vai en ole ihminen ollenkaan?

Miksi amiksille on aina niin tärkeää kuinka paljon tienaa ja kuinka paljon on saanut kerättyä rahaa?

Koska se on työn tarkoitus. En ajatellut tehdä töitä koko elämääni vaan elää 50 vuotiaasta eteenpäin osingoilla. Siihen tarvitsee pääomaa paljon.

Tämmöinen elämä kuulostaa aika surulliselta

Vierailija
22/22 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhutaan hyvin nuorena töistä pois jäämisellä niin voisi kuvitella että se olisi suunnitelmissa 30-35 vuotiaana.

50 vuotiaana jäät käytännössä vain varhaiseläkkeelle, monikin jää silloin töistä pois. Ei se tosiaankaan ole enäää nuorena, saati hyvin nuorena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme