Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häiriintynyt työkaveri

Vierailija
09.12.2017 |

Satuilee työpaikalla mm. olevansa kanssani suhteessa. Jutut uppoavat työkavereihin kuin kuuma veitsi voihin, ilmeisesti koska kertojana on ns. toinen osapuoli. Ihminenhän on selkeästi henkisesti sairas, ihmettelen miksi kukaan ei ymmärrä kyseenalaistaa näitä satuja? Työnantajan puhuttelussa hän kielsi kaiken ja homma jatkuu.. mitä voin tehdä? En usko, että kukaan suostuu todistamaan näitä juttuja myöskään ettei itse joudu vaikeuksiin. Olen itse melko uusi työntekijä, joten omiin korviini näitä tulee vain yhden henkilön kautta joka ei myöskään taida ihan uskoa, ettei asiassa ole mitään perää. Kunnianloukkauksen kriteerit tässä ainakin täyttyy.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/35 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sulla ole ollut jotain sutinaa sen kanssa.Ei yleensä noi jutut tyhjästä synny.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä voidaan laskea työpaikkakiusaamiseksi. Työnantajan velvollisuus varmistaa, että se loppuu.

Vierailija
4/35 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja piti henkilölle puhuttelun, mutta koska hän kielsi tehneensä mitään, ja työnantaja uskoi häntä, minua myös kiellettiin puhumasta tästä asiasta ulkopuolisille. Mielestäni väärin, sillä en voi puolustaa edes itseäni nyt, ja sama touhu jatkuu. Ihan sairas tilanne jotenkin!

Vierailija
5/35 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö muut nyt tiedä, että tämä henkilö näitä juttuja levittelee. Pyydät keskustelemaan kaikkien edessä. 

Vierailija
6/35 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee heti selväksi kaikille, että on puhunut pötyä. Mitähän muuta hän on valehdellut? Mikä ala kyseessä?

Vierailija
7/35 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, siis kyseinen henkilö levittelee näitä juttuja ja mun vastine sille että hölynpölyä, kuitataan lähinnä vinoilla hymyillä. Olen naimisissa, joten tässähän on tosi maukas juttu kyseessä. Haluan juorumyllyn poikki sillä tilanne on ahdistava minulle ja olen syytön!

Ap

Vierailija
8/35 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi esimies ei haastattele muita työkavereita?

Vierailija
9/35 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi esimies ei haastattele muita työkavereita?

Koska uskoo tätä kyseistä henkilöä. Että minä kuvittelen koko asian. En ole varma, lähtisikö kukaan kertomaan pomolle mitä on kuullut jos pyytäisin.

En viitsi sen tarkemmin alaa paljastaa, monen sadan henkilön tehdas kyseessä, juorut leviävät kuin kulovalkea.

Vierailija
10/35 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat esimiehelle, että asialle on tultava stoppi ennen kuin sinulta menee työkyky kun mietit noita asioita. Se on esimiehen velvollisuus selvittää asia, etenkin jos puhuttelusta huolimatta jutut jatkuu. Jos esimies ei suostu puuttumaan siihen, että (keksittyjä) henkilökohtaisia asioita ruoditaan työpaikalla, niin ylempään esimieheen tai työsuojeluun, tai jopa liittoon yhteyttä. Ei kenenkään tarvitse sietää tuollaista työn normaalin kuormituksen lisänä vain siksi, että joku urpo saa siitä päivittäistä viihdettä.  Ja työkavereille voit ihan suoraan sanoa, että olet naimisissa ja nämä puheet loukkaavat sinua, etkä halua keskustella asiasta, joka on mielestäsi täysin naurettava. Saatat menettää kavereina nämä vinosti hymyilijät, mutta onko muka iso menetys?

Vierailija
11/35 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin itse työsuojeluyhdyshenkilöön yhteydessä ja keskustelisin hänen kanssaan siitä miten olisi paras edetä asiassa. Asiat voivat edetä hitaasti, mutta jostain on aloitettava ja kun oma pomosi ei ole ottanut sinua tarpeeksi tosissaan niin ehkä tuo on seuraava ja sopiva taho.

Vierailija
12/35 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät hänen kertovan asiasta?

Vierailija
13/35 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsuojelu siis.. kyseiselle pomolle minun on aivan turha lähteä samasta asiasta puhumaan. Olen miettinyt rikosilmoituksen tekemistäkin. Tärkeintä minulle olisi kuitenkin oman maineeni puhdistaminen, en vaan tiedä miten sen saa enää tehtyä. Olen niin ahdistunut, että töihin lähtö ahdistaa tosi kovaa.

Vierailija
14/35 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asia kiusaa sinua niin paljon jos kerran olet syytön, eikä jutussa ole mitään perää? Onko sinun työpaikallasi työntekijöiden väliset suhteet kiellettyjä ja peruste irtisanomiselle? Jos ei, en olisi huolissani, vaan antaisin olla. Jos kyseessä on pelkkä perusteeton provokaatio se kyllä kuivuu itsekseen kokoon.

Vierailija
15/35 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät hänen kertovan asiasta?

Koska yksi työkaveri vihjaili asiasta.

Vierailija
16/35 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi asia kiusaa sinua niin paljon jos kerran olet syytön, eikä jutussa ole mitään perää? Onko sinun työpaikallasi työntekijöiden väliset suhteet kiellettyjä ja peruste irtisanomiselle? Jos ei, en olisi huolissani, vaan antaisin olla. Jos kyseessä on pelkkä perusteeton provokaatio se kyllä kuivuu itsekseen kokoon.

Muiden asenne ja halveksunta. Toinen osapuoli on aika erikoinen tapaus (ei hyvässä mielessä).

Vierailija
17/35 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärähtänyt on ja manipuloi pomoa ja muita. Työsuojeluun. Pyydä aviomiestäsi käymään työpaikalla.

Vierailija
18/35 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo työsuojeluyhdyshenkilö osaa varmasti katsoa asiaa ulkopuolisen silmin. Rikosilmoitus ei ehkä ole ihan sopiva vielä tässä vaiheessa, kun tuota "työkaveria" ei ole vielä tarpeeksi puhuteltu ja varoitettu käytöksestään. Ne portaat on käytävä ensin ja siirryttävä sen jälkeen järeämpiin keinoihin. Voi tuntua turhauttavalta, mutta työelämän asiat ovat herkkiä ja sielläkin tulee edetä sovittujen sääntöjen mukaan, ettei tule itse "hyökänneeksi" liian nopeasti. Mietin nyt kaikkea kiusaamista. Ensin esimies, seuraavaksi esimiehen esimies tai työhyvinvointiin kantaa ottavat työsuojelu ja työterveydenhuolto. 

Vierailija
19/35 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta yksi häiriintynyt levitti huhua, et olen lesbo kun näki minut kahvilla ystävättäreni kanssa. Muut naureskellen kysyivät, pidänkö pitkistä ja blondeista ihmisistä. Kesti aikansa ennenku tajusin, miksi kyselivät. Hirvittävää.

Vierailija
20/35 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on uskoakseni ihan pitävät "todisteet" sille, etten ole kyseisen henkilön kanssa minkäänlaisessa kanssakäymisessä ollut. Totuudessa kun pysyy, on vain yksi naru pideltävänä, kun keksii satuja, jossain vaiheessa yleensä niihin kompastuu. Ihmettelen, ettei kukaan kyseenalaista mitään sillä meillä on melko massiivinen ikäerokin kaiken lisäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme