91-vuotiasta uhkaa häätö omistusasunnostaan joulun alla
Vanhuksen asunnon ympärillä on käynnissä poikkeuksellinen riita Tampereella. Liisa Tiukkaa ollaan häätämässä kahden epäonnistuneen siivouksen takia.
https://yle.fi/uutiset/3-9968364
Taloyhtiön asianajaja, varatuomari Mikko Ravi myöntää, että häätöhakemus on tehty kahden siivouksen takia.
Eikö Tampereen Kaupunki tai sossu saa sinne siivoojaa, jos hommat on kustu? Mikä teitä vaivaa? Siis joku siivooja on mokannut vahingossa tai tahallaan ja mummolle annetaan häätö? Kuulostaa erittäin merkilliseltä sopimukselta.
Kommentit (508)
Vierailija kirjoitti:
Vainajista ei pitäisi puhua pahaa, mutta perheetön tätini oli samanlainen ja koko suku oli varpaillaan hänen kanssaan. Minulle soitteli useita kertoja päivässä ja vaikka kuinka yritti olla hänen mielensä mukaan niin aina puhelut päättyivät riitaan. Täti hermostui ihan mistä vaan.
Kerran soitti ja kysyi, mitä olen tekemässä. Sanoin olevani leipomispuuhissa ja siihen hän totesi, että eikö sullakaan parempaa tekemistä ole.
Näitä sit pitäisi ymmärtää ihan loppuun asti?
Voi luoja varjele.
Joulun vietto omassa kodissa se kynnyskysymys monille tuossa lööppikeississäkin. Ei mitään väliä muiden joulunvietosta. Ei kutisevista perheistä joulunpyhinä. Jne.
Pää-asia oli, että YKSI ASUKAS saa sen joulun olla kotona. En ymmärrä, en yksikertaisesti ymmärrä.
Tuohon edesmenneeseen sukulaiseesi.
Itse en enää pidättele mitään sisällä. Yksikään styranni sukulainen ei saa minua hiljaiseksi. Päinvastoin. Sitä tulee se raja vastaan joskus ja sen jälkeen ei ole paluuta, vaikka olisi kuinka ehtoopuoli lähellä...jos ei löydy alkeellisimpia käytöstapoja ja kunnioitusta tännepäin, niin ihan samalla mitalla saa takaisin. Ihan sama kuka sukulainen on kyseessä.
Kuinka kauan pitäisi joustaa ja niellä kaikki paska, mitä eteen tulee?
Työelämässä ihan sama. Voin kertoa että loppu justiinsa vittuilut kun kerran räjähti takaisin. Niin kauan kun nielet kaiken, saat paskaa niskaasi. Olet se ehtymätön kaatopaikka, jonne kaiken voi kaataa. Ei kukaan sellaistakaan loputtomiin kestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vainajista ei pitäisi puhua pahaa, mutta perheetön tätini oli samanlainen ja koko suku oli varpaillaan hänen kanssaan. Minulle soitteli useita kertoja päivässä ja vaikka kuinka yritti olla hänen mielensä mukaan niin aina puhelut päättyivät riitaan. Täti hermostui ihan mistä vaan.
Kerran soitti ja kysyi, mitä olen tekemässä. Sanoin olevani leipomispuuhissa ja siihen hän totesi, että eikö sullakaan parempaa tekemistä ole.Näitä sit pitäisi ymmärtää ihan loppuun asti?
Voi luoja varjele.
Joulun vietto omassa kodissa se kynnyskysymys monille tuossa lööppikeississäkin. Ei mitään väliä muiden joulunvietosta. Ei kutisevista perheistä joulunpyhinä. Jne.
Pää-asia oli, että YKSI ASUKAS saa sen joulun olla kotona. En ymmärrä, en yksikertaisesti ymmärrä.
Tuohon edesmenneeseen sukulaiseesi.
Itse en enää pidättele mitään sisällä. Yksikään styranni sukulainen ei saa minua hiljaiseksi. Päinvastoin. Sitä tulee se raja vastaan joskus ja sen jälkeen ei ole paluuta, vaikka olisi kuinka ehtoopuoli lähellä...jos ei löydy alkeellisimpia käytöstapoja ja kunnioitusta tännepäin, niin ihan samalla mitalla saa takaisin. Ihan sama kuka sukulainen on kyseessä.
Kuinka kauan pitäisi joustaa ja niellä kaikki paska, mitä eteen tulee?
Työelämässä ihan sama. Voin kertoa että loppu justiinsa vittuilut kun kerran räjähti takaisin. Niin kauan kun nielet kaiken, saat paskaa niskaasi. Olet se ehtymätön kaatopaikka, jonne kaiken voi kaataa. Ei kukaan sellaistakaan loputtomiin kestä.
Dementoituneelle (en tarkoita tätä ceissiä) vanhukselle on ihan turha räjähtää, 2 minuutin kuluttua asia on unohtunut.
Olen tavannut paljon vanhuksia ja lähes kaikki haluaisivat vain olla ja kuolla kotonaan, vaikka se kuolo sitten valvonnan puutteen takia vähän aikaiemmin koittaisi.
Omaisillehan tämä on vaikea pala, kun haluaisi sen mummon palvelu- tai hoitoasumiseen ihan siksi, ettei tarvitsisi huolehtia.
Selväähän on ainakin se, että jos vanhus aiheuttaa vaaraa elämistavoillaan naapureille, niin silloin on vain vietävä hoitopaikkaan vaikka väkisin.
Eivät nämä ole helppoja ja yksiselitteisiä asioita. Kaikilla on oma näkemys mummon hoidosta, mummolla, mahdollisilla omaisilla, yhteiskunnalla.
Mielestäni mummon toive on ratkaiseva silloin, kun se on toteutettavissa.
Ei pidä elää kuin sika vatukossa
Kaksiossa asunut mies, joka vaikutti elävänsä aivan kunniallista elämää, sai häädön asunnostaan, joka paljastui kaatopaikaksi.
Mies lähti aamuisin kravatti kaulassa ja puku päällä myymälän tiskin taakse, eikä hänen elämäntavoistaan voinut ulospäin ajatella, että elämänhallinta olisi jotenkin pielessä.
Kun asunnosta alkoi tulla hajua porraskäytävään ja muihin asuntoihin, meni huoltomies asuntoon. Se paljastui kaatopaikaksi, jossa oli enää pieni käytävä jätevuorien keskelle.
Asunnosta vietiin kuutiokaupalla jätettä kaatopaikalle. Asukas sai häädön.
-
Kyllä ne muutkin siivottomat tapaukset saavat häädön. Ihan sama vaikka olis kuinka jälkeenpäin siivoiltu....varsinkin jos on sopimusrikkomuksesta kyse.
Mitähän rouva Tiukalle kuuluu. Veikö rosvot omaisuuden?
Tämä on niin vanha aloitus, että rouvan asiat ovat varmaan jo järjestyneet
Onkohan Liisa Tiukka vielä hengissä?
Kerran soitti ja kysyi, mitä olen tekemässä. Sanoin olevani leipomispuuhissa ja siihen hän totesi, että eikö sullakaan parempaa tekemistä ole.