Klo on 7.45, olen jo tehnyt koko päivän työt
Tulin seitsemältä ja nyt on kaikkiin sähköposteihin vastattu ja työlistalla olleet asiat hoidettu. Klo 16 loppuu työt. Tietysti puhelin varmaan soi päivällä, niihin pitää vastata ja mahdollisesti tulee niiden myötä jotain tekemistä. Muutoin ei mitään hommaa, minä istun, palkka juoksee!
Onneksi on toisenlaisiakin päiviä, mutta näitä tällaisia on varmaan 5-7 pv kuussa.
Kommentit (20)
Klo 7:50 eikä vielä mitään tehtynä. Töihin tultu jo kököttämäään klo 06:00.
Motivaatio-ongelma?
sä olet kuin Seinfeld-sarjan George.
Rakennuta pöytäs alle nukkumapaikka, meet sinne nukkumaan.
Etkö kuole tylsyyteen tuollaisessa työssä?
Eikös se ollut joku kunnan pikkuvirkamies, joka eläkkeelle jäätyään paljasti, ettei hänellä ollut mitään työtehtäviä vuosiin, mutta kukaan ei ollut huomannut?
Ap, mulla sama. Onnittelut meille kummallekin. Nyt puhelin taskuun ja vakava ilme naamalle.
Vierailija kirjoitti:
Tulin seitsemältä ja nyt on kaikkiin sähköposteihin vastattu ja työlistalla olleet asiat hoidettu. Klo 16 loppuu työt. Tietysti puhelin varmaan soi päivällä, niihin pitää vastata ja mahdollisesti tulee niiden myötä jotain tekemistä. Muutoin ei mitään hommaa, minä istun, palkka juoksee!
Onneksi on toisenlaisiakin päiviä, mutta näitä tällaisia on varmaan 5-7 pv kuussa.
Tuollaista on meillä kokoajan. Satunnaisesti, ehkä 1-2 päivää per 3 kuukautta, hommaa riittää koko päiväksi. Päivystää toki pitää aina jonkun klo 8-16. Siis puhelimen takia, joka soi kaikenkaikkiaan 3-7 kertaa per päivä. Harvoin sieltäkään tulee mitään tekemistä.
Reilun 3000€:n palkka juoksee vaikka en tee mitään. Avokonttorissa ei kehtaa jatkuvasti netissäkään notkua. Tylsää on ja päivät piiiiiitkät kun ei ole mitään tekemistä.
Saisinpa tuollaisen työn. Hoitajana juoksen lähes kaikki vuorot, aina en ehdi edes syödä tai käydä wc:ssa ja ylitöiksi menee usein.
Ikävintä on, että joudun jatkuvasti päästämään silmien ohitse asioita joihin pitäisi puuttua, mutta en ehdi. Henkeä uhkaavat hoidetaan rutiinien lisäksi (joita riittää), mutta toimintakykyyn laskevasti vaikuttaviin, infektioriskiä lisääviin ym joudun vaan ohittamaan kiireen vuoksi.
Nämä rutiinit ovat näkyvää, niiden tekemättä jättäminen aiheuttaa palautteen pomoilta ja omaisilta. Kumpaakaan ryhmää ei tunnu kiinnostavan yksittäisen hoitajan vikinä vakavammista puutteista joita sivuutetaan joka vuorossa. Osa näistä vaatisi sen hetken lukea potilaan tietoja koneelta, katsoa lääkelistaa ym. Sitä "toimistossa ne vaan istuu" aikaa.
Lisää vaan tulee niitä rutiineja, tavara purkuja ja testauksia. Koetaan ehkä ettei vaan viitsitä tehdä, vaikka rehellisesti en ehdi. Jatkan siis sivuuttamista ja etsin muun alan töitä samalla.
Muutosta ei tule ennen kuin uskotaan, että kiire on todellinen. Niin kauan potilas kärsii. Tuntuu uskomattomalta lukea, että jossain työmäärä on tehty tunnissa.
Aika paljon samanlaisia päiviä toimistolla, mutta matkustan paljon työreissuja ja siellä päivät onkin kiireisiä ja pitkiäkin lähinnä epäsäännöllisen työajan takia.
Toimistolla päivän aikana tulee mailitse ja muuten pikkuhommia, mutta kahvittelemaan ehtii runsain mitoin. Kahvipaikkoja isolla osastolla on muutama, joten voi vähän kierrellä :)
Asiantuntijatyö, palkka n. 5500€/kk
Minäkin. Mulla työaika oli klo. 00.00 - 08.00. Kohta pitäisi vielä kaupassa käydä ja sit kotiin unille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaista on meillä kokoajan. Satunnaisesti, ehkä 1-2 päivää per 3 kuukautta, hommaa riittää koko päiväksi. Päivystää toki pitää aina jonkun klo 8-16. Siis puhelimen takia, joka soi kaikenkaikkiaan 3-7 kertaa per päivä. Harvoin sieltäkään tulee mitään tekemistä.
Reilun 3000€:n palkka juoksee vaikka en tee mitään. Avokonttorissa ei kehtaa jatkuvasti netissäkään notkua. Tylsää on ja päivät piiiiiitkät kun ei ole mitään tekemistä.
onneksi on etätyö....avokonttorissa täytyy teeskennellä tekevänsä jotakin. Helvetin tylsää. Tosin mulla on hommaa kyllä syyskuulta kesäkuulle välillä niin, että iltahommiksi menee ja tunnit paukkuu, mutta sitten voi olla ihan kuolleita päiviä, kuten tässä joulun alla ja kesällä ihan kuollutta kesäkuusta syyskuun alkuun. Voin sentään kesällä liukua. Talvella en viitsi, kun kesä on pitkä ja tylsä, tarvitsen ne kertyneet tunnit silloin.
Ylipäänsä se mun tylsyys johtuu siitä, että ne jotka tuottaa mulle töitä, on lomalla.
Onneksi oma työ ei jatkuvasti ole tällaista, vaan tylsiä päiviä on muutama kuukaudessa. En jaksaisi jos koko ajan olisi tylsää, tämäkin päivä tuntuu pitkältä kun aika matelee. Palkka on bruttona 2700€/kk.
Ap
Joo, tuollaista mulla on yleensä joka päivä. Ehkä tunnin-kaksi töitä parhaimmillaan.. Palkka juoksee, minä en.
Mullakin on monesti tuollaista ja se töiden vähyys aiheuttaa jopa stressiä välillä! Kyllä sitten joskus on toki sellaisia päiviä, että tunnit ei meinaa riittää ja pitää juosta pää kolmantena jalkana, mutta niitä on ehkä parisen kymmentä vuodessa, lopun aikaa on enemmän tai vähemmän hiljaista. Osaksi johtuu siitä, että teen kaiken huolella mutta nopeasti, kun kollegalta voi valehtelematta mennä tunti englanninkielisen sähköpostin lähettämiseen, minulta samaan menee maksimissaan kymmenen minuuttia ja ehdin oikolukea viestin monta kertaa siinä.
Ei mulla stressaa lainkaan tämä työn vähyys.
Ap
Mulla oli tollanen duuni myös. Etenkin päivystysvuorot (12h) oli pitkiä kun itse hommat tuli tehtyä 1,5h aikana. Aluksi olin aktiivinen johtoportaaseen päin, mutta työn luonteesta johtuen lisää tehtäviä ei vaan voinut antaa. Kävin sitten luovan kirjoittamisen nettikurssin avoimessa yliopistossa ja rupesin kirjoittamaan työpaikalla, käyttäen pohjana asiakirjamallia jossa oli firman logo jos joku isompi pamppu olisi sattunut paikalle. Sain puolentoista vuoden aikana kirjoitetuksi käsikirjoituksen, jonka lähetin muutamalle kustantajalle joista yllätyksekseni yksi iso talo hyväksyi. Kun kirjani tuli ulos, kertoi työpaikkani toimitusjohtaja pilke silmäkulmassa että olisin esipuheessani voinut kiittää firmaakin. Vähän myöhemmin yritys myytiin ulkomaille ja YT:n kautta lähes koko Suomen toimipiste lakkautettiin. Kirjoitin toisen teokseni anteliaan lähtöpaketin voimin, ja sillä kertaa kiitin toimitusjohtajaa ihan nimeltä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tollanen duuni myös. Etenkin päivystysvuorot (12h) oli pitkiä kun itse hommat tuli tehtyä 1,5h aikana. Aluksi olin aktiivinen johtoportaaseen päin, mutta työn luonteesta johtuen lisää tehtäviä ei vaan voinut antaa. Kävin sitten luovan kirjoittamisen nettikurssin avoimessa yliopistossa ja rupesin kirjoittamaan työpaikalla, käyttäen pohjana asiakirjamallia jossa oli firman logo jos joku isompi pamppu olisi sattunut paikalle. Sain puolentoista vuoden aikana kirjoitetuksi käsikirjoituksen, jonka lähetin muutamalle kustantajalle joista yllätyksekseni yksi iso talo hyväksyi. Kun kirjani tuli ulos, kertoi työpaikkani toimitusjohtaja pilke silmäkulmassa että olisin esipuheessani voinut kiittää firmaakin. Vähän myöhemmin yritys myytiin ulkomaille ja YT:n kautta lähes koko Suomen toimipiste lakkautettiin. Kirjoitin toisen teokseni anteliaan lähtöpaketin voimin, ja sillä kertaa kiitin toimitusjohtajaa ihan nimeltä.
Ei hitto 😂 Nyt rupes kiinnostamaan että mikä tää kirja on..?
Huh, olipas pitkä päivä vaikka tuli yllättäen asiakastapaaminen. Käytin tilaisuuden hyväksi ja kahviteltiin pitkään ja juteltiin perusteellisesti asiat läpi ja vähän ylimääräistäkin.
Ap
Ja kerroit meille tämän koska?