Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä ihmisiä, jotka bilepolttavat, voisitteko hiukan selittää?

Vierailija
07.12.2017 |

Miten ihminen, joka väittää "ettei polta" sitten alkoholia ottaessaan kuitenkin polttaa? Ja voi polttaa ihan askin tai kaksi yhden illan aikana. Minulla on aiheesta kaksi kysymystä?

1. Miten teidän päänne ja keuhkonne kestävät sitä että yhtäkkiä vedätte valtavasti röökiä? Jos teillä ei ole sietokykyä, tulee samanlainen olo kuin ensi kertaa polttavalla eli kauhea olo. Jos taas teillä on sietokyky, olette mieletäni ihmisiä, joiden pitää laittaa rasti ruutuun "poltan", kun työterveys sitä kysyy

2. Mikä teidän mielestänne on alkoholin ja röökin yhteydessä niin ihanaa, että teidän on pakko polttaa? Onko se tarve niin suuri, ettette pysty kieltäytymään? Oletteko mielestänne riippuvaisia röökistä? Vahingollistahan se on harvoinkin käytettynä, kai tiedätte sen?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mammat ovat satavarmasti bilepottajia, joten vastatkaa.

Vierailija
2/58 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan vastauksia.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saatan polttaa joskus juodessa, eli harvoin. Yleensä yhden, korkeintaan kaksi. 

Joskus ei kiinnosta vaikka vuoteen polttaa yhtäkään.

En tiedä miksi se joskus kiinnostaa ja joskus ei. Syy miksi mielihalunsa toteuttaa helpommin humalassa taas on selvä.

Vierailija
4/58 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Loistavasti kestää pää ja keuhkot. Ei tunnu yhtään missään. Ei mulle tullut ensi kertaa polttamisesta lukioiässäkään mitenkään kauhea olo, ei yhtään minkäänlaista oloa oikeastaan. 

Ja mihinkään työterveyden kyselyihin en vastaan mitään, en käytä niiden palveluita ollenkaan. Terveysvalistajat pysykööt minusta kaukana.

2. Polttaminen kännissä vaan tuntuu hyvälle. Se hajukin on ihana. En välitä terveellisyydeestä muutenkaan vaan tarkoitus on elää lyhyesti mutta makeasti, joten ei kiinnosta onko epäterveellistä. En pidä itseäni riippuvaisena röökistä mitenkään, jos nyt kerran tai pari vuodessa poltan. 

Vierailija
5/58 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti tuo että eikö teille tule siitä röökistä kauhea olo, on kiinnostava.

Vierailija
6/58 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei kyllä ollut ensi kertaa polttaessa kauhea olo. Ihmiset varmaan ovat tässäkin asiassa kovin erilaisia.

Mutta ei mun kyllä siltikään tee mieli polttaa.

Vierailija
7/58 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naamasta sen näkee kuka röökipolttaa. Sentin kokoiset huokoset, joita yritetään monilla meikkikerroksilla peittää.

Vierailija
8/58 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nykyään (ollut jo pari vuotta) bilepolttaja, sitä ennen poltin selvin päinkin päivittäin - en mitään askia, vaan 1-5 tupakkaa päivässä.

Kännissä vaan monesti tekee mieli tupakkaa, se johtuu alkoholin vaikutuksesta aivoissa ja lisäksi se on suuresti sosiaalinen tapa. Muuten ei käy edes mielessä että vois polttaa.

Sietokykyä on, mutta kyllä se ensimmäinen rööki päähän menee kun on ollut vaikka viikon polttamatta. Humalatila varmaan heikentää sitä vaikutusta, siksi pystyy polttamaan enemmän.

Vierailija
9/58 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kaljahiprakassa on kiva polttaa yksi tai kaksi. Varmaan useammastakin syystä, 1) tupakka maistuu kivalta kaljan kanssa 2) kaljoittelureissulla usein on tupakointiseuraa ja se on kiva sosiaalinen tapahtuma 3) pieni nikotiinipöhnä hiprakan päälle toimii useimmiten 4) alempi kynnys sytyttää pienessä sievässä kuin selvinpäin.

T: 1-6 tupakkaa vuodessa

Vierailija
10/58 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röökin polttaminen on kivaa ja rööki hyvää. Humalassa katoaa estot, selvänä ajattelee keuhkojaan.

Vierailija
11/58 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bileröökaamisen taustalla syyt ovat varmaankin usein sosiaaliset. Juhlinnan lomassa se on tekemistä, mennä röökille, ja samalla voi röökipaikalla tutustua uusiin ihmisiin.

Vierailija
12/58 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut varmaan eivät polta kokoaikaisesti siksi, että se on epäterveellistä ja/tai rahanmenoa, mutta pitävät polttamisesta, joten sallivat itselleen bilepolttamisen.

Vierailija
13/58 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka maistuu hyvälle kaljan kanssa = karjanpaisti on hyvää.

MOT

Vierailija
14/58 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyse mausta tai riippuvuudesta. Ainakaan fyysisestä. Se on se sosiaalinen tilanne. Ja monesti tupakka on sellainen turvalelu. Jos tuntuu, että on tylsää tai yksinäistä tai haluaa kuulua porukkaan, niin tupakka tulee käsiin niissä tilanteissa.

Vierailija
15/58 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuplaten kauhea dagen efter teillä bilepolttajilla ainakin on.

Vierailija
16/58 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltan because i can. Ja ihan omalla vastuullani sen teen. Jos vaikka saankin keuhkiksen niin olenpahan maksanut varmasti tupakasta maksamilla veroillani sen hoidon.

Vierailija
17/58 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan polttanut tai edes maistanut tupakkaa selvänä. Kännissä silti poltan muutaman, en kuitenkaan lähelläkään askia.

Jotenkin se sosiaalinen tapa. Yökerhoissa on niin kova meteli, mutta tupakkakopissa pystyy puhumaan... en todellakaan edes kännipolttaisi, jos minulla ei olisi tuttuja jotka polttavat.

Ei mulle tuu siitä paha olo, mutta en kyllä siitä mitään iloakaan saa... ihan hyvä, että tupakointia rajoitetaan -toivottavasti loppuu kännipolttaminenkin.

Vierailija
18/58 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä te bilepolttajat "unohdatte" sen kortsun loppuillasta...

Vierailija
19/58 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi jotkut juovat alkoholia bilettäessään?

1. Eivätkö he ymmärrä, että koko pää ja kroppa kärsii ja se tuntuu vielä kamalana krapulana seuraavana päivänäkin kun yhtäkkiä juo itsensä humalaan? Jos taas heillä on sietokykyä, eikä pahaa oloa tule, niin pitäisikö jo vain itsekin myöntää, että on alkoholisti ja etsiä apua?

2. Mikä alkoholin käytössä on niin ihanaa? Eikö ole persoonallisuutta muuten? Ja ujous ei ole mikään selitys juomiselle. Ujous on aina viehättävämpää kuin kännisen ihmisen toilailujen katselu ja sammalluksen kuuntelu.

Vierailija
20/58 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: 40v polttanut kirjoitti:

Poltan because i can. Ja ihan omalla vastuullani sen teen. Jos vaikka saankin keuhkiksen niin olenpahan maksanut varmasti tupakasta maksamilla veroillani sen hoidon.

Ne on kuule satojatuhansia, jotka siihen menee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi