Tupakointi työtiloissa
En pidä itseäni järkyttävänä röökinatsina, mutta työpaikallani on ilmennyt seuraava ongelma, joka alkaa raivostuttaa.
Oman työtilani vieressä on vessa, jonne ihmiset menevät tupakoimaan. Tupakan haju kulkeutuu jostain omaan työtilaani ja olen käytännössä koko päivän tupakan hajussa. Röökiä vetävät kaikki esimiehestäni lähtien. Olen huomauttanut asiasta useasti, käyn joka välissä vetämässä ikkunat auki, mutta ymmärryksen sijaan kokemaani haittaa vähätellään ja minulle on sanottu jopa että marisen turhasta. Ratkaisu ongelmaan esimieheltäni oli ostaa hajunpoistospray!
Kaiken kukkuraksi olen raskaana (työpaikalla tätä ei vielä tiedetä), joten pelottaa jatkuva passiivinen altistus sikiölle. Haju on todella niin voimakas, että iltaisin hiukset haisevat tupakalle. Miten toimisitte tilanteessa? Kaikki, toimitusjohtajaa myöten tietävät röökivessasta, mutta kukaan ei puutu asiaan. Työpistettäni ei voi vaihtaa.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Eihän missään työpaikassa enää nykyään saa polttaa, joten en oikein usko että jossain poltettais sisällä!
Ikävä kyllä edelleen on paikkoja, joissa ei noudateta tupakkakieltoa. Jotkut eivät esimerkiksi ymmärrä ilman rautalangasta vääntämistä, ettei sisätiloissa saa käyttää myöskään sähkötupakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän missään työpaikassa enää nykyään saa polttaa, joten en oikein usko että jossain poltettais sisällä!
Ikävä kyllä edelleen on paikkoja, joissa ei noudateta tupakkakieltoa. Jotkut eivät esimerkiksi ymmärrä ilman rautalangasta vääntämistä, ettei sisätiloissa saa käyttää myöskään sähkötupakkaa.
Ei ymmärrä, koska kielto on järjetön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa tupakkakielto ylipäänsä, vai sähkötupakan kieltämien?
Nykyään ei tosiaan juuri missään saisi polttaa. Noudatan näitä natsimaisia sääntöjä mutta kapinoin myös.
Esimies katsoo aina vittuuntuneena kun pistän ulkona palamaan. Ei voi kieltää kun tauoilla saan polttaa jos haluan. Kiusa se on pienikin kiusa niin poltan mahdollisimman usein sen nähden. Varsinkin kun tiedän että tyypin tuppakkalakko ei aina pidä.
Potkuilla uhkailu on mulle turhaa kun se on enemmän haave kuin peloite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on järjetöntä polttaa sähkötupakka sisällä. Mitäs siihen sanot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on järjetöntä polttaa sähkötupakka sisällä. Mitäs siihen sanot?
Sanon, että olet köyhä ja asut vuokralla, kun ei ole varaa uusia maaleja omiin seiniin säännöllisesti eikä polttaa.
Itse olen ratkaissut asian niin, että poltan sähkötupakkaa omassa työhuoneessani. Sen ei pitäisi olla kenellekään ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ratkaissut asian niin, että poltan sähkötupakkaa omassa työhuoneessani. Sen ei pitäisi olla kenellekään ongelma.
Laina kannalta se on ongelma. Jos työhuoneessasi käy päivän aikana yksikin ulkopuolinen, tai savu kulkeutuu huoneesi ulkopuolelle, rikot räikeästi tupakkalakia.
Oon ollu useemmassa työpaikassa ja 10-20v sitten oli ok polttaa ulkona, mut viimeisen 10v aikana melkein jokaisessa työpaikassa on ehdoton tupakointikielto työaikana ja jos sitä ei noudata -> huomautus -> varoitus -> irtisanominen.
Jos jostain löytyy vielä työpaikka jossa saa polttaa niin tupakkapaikka on tosi kaukana, ei sinne viitsi kävellä kun ei edes ehdi tauon aikana.
Eli vaikka itse poltan, niin harvoin tulee tuon takia töissä poltettua.