Onko muita maita joissa kansa ei juhli itse, vaan katsoo telkasta kun eliitti juhlii?
Kommentit (31)
Juhlimatta jättäminen on ihan vapaaehtoista. Samoin linnanjuhlien katsominen telkkarista.
Koska maksan yleveroa niin sen takia otan rahasta kaiken irti ja katson 24/7 Yleä.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä ihan suomalainen ilmiö?
Et osaa järjestää mitään edes itsellesi?
Vai pitääkö valtion tehdä kaiken puolestasi...
Mikä vitun eliitti? Bloggaaja, näyttelijät, laulajat, yrittäjät, veteraanit?
that's why kirjoitti:
Koska maksan yleveroa niin sen takia otan rahasta kaiken irti ja katson 24/7 Yleä.
Just se että minä maksan eikä minulle makseta einaa ettei minulla ole mitään velvollisuutta avata yle.com nettiä, ostaa ja kuunnella radiota tai edes korjata digiton putkitelkkari katsomiskuntoon (oli viimeksi päällä 1998). Joo maksan täysin tyhjästä.
Ihmettelen, kuinka kehtaavat mässätä kansan rahoja.
En seurannut marxilais-leninimaistä, teennäistä ja jäykkää eliitin "juhlintaa". Ei ole koskaan kiinnostanut, eikä tule koskaan kiinnostamaankaan.
Voisko joku pistää tabun joskus rikki tuolla juhlissa ja alkaa ihan kunnolla bailaamaan ja käyttäytymään sopimattomasti. Vähän vilauttaisi rintaa ja heiluttelisi mulkkua kameralle kieli pitkällä lipoen. Tulis niin toisenlainen fiilis ja pitäähän siellä kännissäkin olla. Rasittavaa ja voin jo kuvitella sen hajun siellä. Sellainen puutalon wanha ja tunkkainen. Pthyi!
Ruotsissakin on Nobel-illalliset vähän samantyylinen tapahtuma, tosin niissä ei tanssita ja juovuta juurikaan. USA:ssa on toki Oscar-gaala jne.
Ennen näki myös kansan syvien rivien juhlintaa ohjelmassa Lauantaitanssit. Ja se taisi tulla joka lauantai televisiosta.
Jokainen ymmärtää, että vaikka olisi varaakin koko kansan juhlia, niin vaikea olisi sitä 5 miljoonan ihmisen juhlapaikkaa järjestää. Paikaillisia juhlia oli tarjolla, jos ei huvittanut ihan itse juhlia kotonaan televisiota katsellen tai vaikka muuta tehden.