Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

määrittele termi " kotiäiti"

Vierailija
11.04.2006 |

Mikä on kotiäiti? Onko äitiyslomalla oleva kotiäiti vai vakityöstä hoitovapaalla oleva äiti ? Vai yli 3-vuotiaita kotona hoitava kotiäiti? Voiko työtön olla kotiäiti?

Tuli vaan mieleen, kun täällä puhutaan niin kovasti kotiäideistä...

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitovapaalla oleva ei ole kotiäiti.

Vierailija
2/23 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippumatta lapsen iästä tai mahdollisista etuuksista.

*Poikkeuksena tietenkin on olemassa äitejä, jotka tekevät työtä myös kotona joko palkollisena tai yrittäjänä. He eivät ole kotiäitejä.*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua kutsuttiin aikanaa kotiäidiksi. Olin kotihoidontuella, kunnes kuopus täytti 2,5 v. Päiväkotiin lapset menivät olleessaan 2,5 ja 4 v.

Olinko kotiäiti?

Kun esikoinen oli 2 kk aloitin monimuoto-opiskelijana auskultoinnin, joka kesti liki kaksi vuotta. Olin toisella paikkakunnalla muutaman päivän kuukaudessa ja tein kotoana tehtäviä.

Ennen muodollisen opettajan pätevyyden saamista aloitin etäopettajan työt, joita tein 5-15 h viikossa koko tämän ajan, kun kuopus aloitti päiväkodin.

Opiskelin ja tein töitä päiväuniaikaan, joskus isovanhemmat auttoivat. Ja sain kotihoidontukea. Mutta olinko varsinainen kotiäiti?

Vierailija
4/23 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä on ihan selvä ja yksinkertainen asia.

Kotiäiti on naisihminen, jolla on lapsia, ja joka ei käy töissä kodin ulkopuolella. Koti-isä taas on mies, jolla on lapsia, ja joka ei käy töissä kodin ulkopuolella.

Minusta äitiyslomalla oleva tai vakityöstä hoitovapaalla oleva on kotiäiti sen ajan, kun hän ei ole töissä vaan on kotona lasten kanssa. Työtön nimenomaan voi olla kotiäiti. Ja kääntäen kotiäiti ei voi olla työllinen.

Vierailija
5/23 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen joka hoitaa lapsiaansa kotona, oli lapset minkä ikäiseä tahansa ja ihan yksi lysti saako jotain tukia vai ei.

Vierailija
6/23 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäiti on äiti, joka on kotona lapsiaan hoitamassa. Voi siis olla äitiyslomalla tai kotihoidontuella ja sellainen, joka jää kotiin hoitamaan yli 3-vuotiaita lapsia ilman mitään yhteiskunnan tukia. Työttömänä työnhakijana oleva ei ole kotiäiti, vaan työtön. Näinhän se virallisiin papereihinkin laitetaan. Työtön työnhakija on näissä papereissa työtön, ei kotiäiti!!!!!

Vierailija
7/23 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sen päätteeksi olen hoitovapaalla, kunnes lapsi täyttää vuoden ja sen ajan olen tavallaan kotiäiti.

Minusta kotiäiti on sellainen, joka valitsee olla kotona eikä töissä, äitiysloma ei ole mikään valintakysymys, se on automaatio.

Itse en koe kotiäidin identiteettiä, enkä hirveästi arvosta sellaista tältä palstalta tuttua kotiäitisnobbailua eikä minuun uppoa se juttu, että lapsen on paras olla kotona kolmevuotiaaksi yms. Itse olen mennyt hoitoon 2 kk iässä ja minusta on luonnollista, että äidit käyvät töissä ihan niinkuin isätkin, tasapuolisesti ja tasa-arvoisesti.

Vierailija
8/23 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta sen päätteeksi olen hoitovapaalla, kunnes lapsi täyttää vuoden ja sen ajan olen tavallaan kotiäiti.

Minusta kotiäiti on sellainen, joka valitsee olla kotona eikä töissä, äitiysloma ei ole mikään valintakysymys, se on automaatio.

Itse en koe kotiäidin identiteettiä, enkä hirveästi arvosta sellaista tältä palstalta tuttua kotiäitisnobbailua eikä minuun uppoa se juttu, että lapsen on paras olla kotona kolmevuotiaaksi yms. Itse olen mennyt hoitoon 2 kk iässä ja minusta on luonnollista, että äidit käyvät töissä ihan niinkuin isätkin, tasapuolisesti ja tasa-arvoisesti.

Vierailija
9/23 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, tähän ilmiöön en ole missään muualla törmännyt. Mutta kukas sen hännän nostaa, ellei kissa itse?

Vierailija
10/23 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin tuntuu ilkeiltä ne ihmiset jotka täällä ei anna muiden käyttää kotiäiti nimitystä kun niiden joiden lapset on yli 3v ja ovat kotona ilman penninpyörylää!!!

he kun vahtivat täällä kovin ettei titteliä vaan kukaan käytä väärin!!!

Vierailija
11/23 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiäitien viesteistä.... tarkoitan sellaista vain kotiäiti on oikea äiti-juttua ja reimatekkejä ja muuta yhtä tyhjänpäiväistä jurputusta

Vierailija
12/23 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin olevani kotiäiti, mutta lapseni on alle 3-v., eli enkö sitten olekaan?

Vierailija
13/23 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallisia papereita täytettäessä siinä on yleensä se ammattikohta. Jokainen, joka siihen laittaa " kotiäiti!" on kotiäiti ja muut ovat sitten sitä, mitä siihen rustaillaan!!!! Ei tartte olla Einstein ymmärtääkseen tämän.

Vierailija
14/23 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen siis työtä, johon menee vaihteleva määrä tunteja viikossa, joskus alta tunti, joskus montakin tuntia.

LApsia on kaksi ja heidät kyllä hoidan kotona.

Vierailija
15/23 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona päivät lasten kanssa, mutta teen täältä kotoa käsin vähän etätöitä?

Vierailija
16/23 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: Se joka tekee kotoa käsin töitä vähän nytkin ollessaan äitiyslomalla.

Vierailija
17/23 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kotona päivät lasten kanssa, mutta teen täältä kotoa käsin vähän etätöitä?

Vierailija
18/23 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka 4:ttä vuotta kotona kun toinen lapsi tuli niin perään, etten käynyt töissä välillä. Työpaikka se siellä odottaa.

Vierailija
19/23 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kotiäiti on äiti, joka on kotona lapsiaan hoitamassa. Voi siis olla äitiyslomalla tai kotihoidontuella ja sellainen, joka jää kotiin hoitamaan yli 3-vuotiaita lapsia ilman mitään yhteiskunnan tukia. Työttömänä työnhakijana oleva ei ole kotiäiti, vaan työtön. Näinhän se virallisiin papereihinkin laitetaan. Työtön työnhakija on näissä papereissa työtön, ei kotiäiti!!!!!

Vierailija
20/23 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se niin vaikea sanoa olevansa työtön? Jos sä olet työttömänä työnhakijana, niin sä olet työtön. Jos olet näin siksi, että saat lapset hoidettua kotona ja samalla työttömyyskorvausta, niin olet lisäksi sosiaalipummi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä