Itsenäisyyspäivän kunniaksi lopetan tältä vuodenta jouluostokset. Olen nimittäin käyttänyt yli 200 euroa ulkomaalaisissa nettikaupoissa.
Kolmeen vuoteen en ole käyttänyt penniäkään jouluostoksiin suomalaisissa kaupoissa. Kaikki tulee Kiinasta. Miksi pitäisi suosia suomalaista kun kerran samat tavarat saa puoleen hintaan muualta? Eikä sekään ole harvinaista että "kotimainen" tuote löytyy kuvien perusteella täysin samanlaisena Kiinasta tilattavana, joskus murto-osaan hinnasta.
Kommentit (7)
Kiinan tavaroista ei päde EU-lainsäädäntö esimerkiksi myrkkyjen osalta, joten nauti hermomyrkkyjä sisältävistä tuotteistasi! Älä ihmettele, jos et saa itse lapsia tai jos lapsenlapsia ei tule, johtuu myrkyistä vain. Kannatti säästää!!!!
saman tien voit muttaa kiinaan, niin tulee vielä halvemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kiinan tavaroista ei päde EU-lainsäädäntö esimerkiksi myrkkyjen osalta, joten nauti hermomyrkkyjä sisältävistä tuotteistasi! Älä ihmettele, jos et saa itse lapsia tai jos lapsenlapsia ei tule, johtuu myrkyistä vain. Kannatti säästää!!!!
Vaatteet ja tekstiilit ostan edelleen Suomesta mutta tavarat mitä en säännöllisesti kosketa, hankin suoraan Kiinasta. Esimerkiksi yleensä tietokoneen komponentit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatteet ja tekstiilit ostan edelleen Suomesta mutta tavarat mitä en säännöllisesti kosketa, hankin suoraan Kiinasta. Esimerkiksi yleensä tietokoneen komponentit.
Mutta komponeistakin irtoaa pienhiukkasia jotka menevät tuuletuksen mukana hengitysilmaan
Harrastan itse aivan samaa. "Solidaarisuusverot" ja "makeisverot" ym. olivat viimeinen pisara. Tilaan kaiken mahdollisen ulkomailta. Suosittelen muille ryöstöverotetuille samaa. Muun muassa amazon (eu) toimittaa yli 29-39 euron tilaukset ilmaiseksi. Huvittavinta on, että toimittavat vielä siihen hintaan ihan kotiovelle kannettuna (vrt. Posti).
Jep, monet haukkuvat kiinakauppojen huonoa laatua, mutta eivät raukat tajua että se marketista ostettu tuote on tilattu sinne kiinasta, tismalleen sama tavara, kymmenkertaisella hinnalla...