Joulukaktukseni alkoi juuri kukkia
...eikä minulla ole sydäntä kertoa sille, että nyt on vasta itsenäisyyspäivä.
Kommentit (10)
Se tietää että nyt juhlapäivä. Kehu ja kannusta fiksua kukkaa ☺️
Vierailija kirjoitti:
Juttele sille mukavia. Laula vaikka joululauluja.
En taida uskaltaa, minulla on niin kauhea lauluääni, että se pudottaisi vaivalla tehdyt kukkansa järkytyksestä.
Ihanaa, kerrankin positiivinen ketju. Kerro kukalle terkkuja tädiltä!
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, kerrankin positiivinen ketju. Kerro kukalle terkkuja tädiltä!
Kerroin, ja se näytti ilahtuneelta. Se on vielä aika pieni poikanen, mutta on kukkinut urheasti jo yhtenä jouluna ja pääsiäisenä. Tänä jouluna vain meni ajoitus pieleen. Saa nähdä miten ensi pääsiäisen kanssa käy.
Minun joulukaktukseni alkoi kukkia jo marraskuussa. Marraskuunkaktus sentään kukki ihan oikeaan aikaan.
Meillä kukinta on jo ohi, mutta meidän yksilö taitaakin olla marraskuunkaktus. Ymmärtääkseni joulukaktukset ovat paljon harvinaisempia kuin marraskuunkaktukset?
Pisteet kerrankin ihanasta aloituksesta av-palstalla! <3
Mulla joulukaktus ei vielä ole kukkinut. Sain pari pientä oksaa noin viisi vuotta sitten työkaverilta ja nyt se alkaa olla jo aika kookas, mutta ei siis vielä kuki.
Muistelen, että jo edesmennyt äitini vei hänellä olleen joulukaktuksen aina viileään ja pimeään kellariin pariksi viikoksi, jonka jälkeen hän toi sen sitten pari viikkoa ennen Joulua takaisin huoneen lämpöön, kasteli ja lannoitti seuraavana päivänä. Ilmeisesti se sitten jotenkin laukaisi halun kukkia, koska joka vuosi hän sai sen kukkimaan. Minä en ole vielä yrittänyt tuota, mutta voisihan sitä yrittää. Olettekos te muut tehneet jotain temppuja saadaksenne sen kukkimaan?
Mukavaa, että muidenkin kaktukset sekoilee. Mun kaktus on aina kukkinut pääsiäisenä, mutta nyt se tuli kaapista ja pykäs 4 kukkaa:)
Vierailija kirjoitti:
Mulla joulukaktus ei vielä ole kukkinut. Sain pari pientä oksaa noin viisi vuotta sitten työkaverilta ja nyt se alkaa olla jo aika kookas, mutta ei siis vielä kuki.
Muistelen, että jo edesmennyt äitini vei hänellä olleen joulukaktuksen aina viileään ja pimeään kellariin pariksi viikoksi, jonka jälkeen hän toi sen sitten pari viikkoa ennen Joulua takaisin huoneen lämpöön, kasteli ja lannoitti seuraavana päivänä. Ilmeisesti se sitten jotenkin laukaisi halun kukkia, koska joka vuosi hän sai sen kukkimaan. Minä en ole vielä yrittänyt tuota, mutta voisihan sitä yrittää. Olettekos te muut tehneet jotain temppuja saadaksenne sen kukkimaan?
Minä en ole kokeillut mitään temppuja joulukaktukselleni, ja varmaan kastelenkin sitä hieman liian innokkaasti, mutta hyvin se tuntuu viihtyvän kun kukkii jouluna ja pääsiäisenä. Olen istuttanut samaan ruukkuun äitini valkoisesta ja punaisesta kaktuksesta otettuja pistokkaita, ja valkoiset oksat kukkivat hieman punaisia aiemmin. Elätänkin vielä toivoa, että punaiset kukkisivat joulun aikoihin, kun niissä on vasta ihan pieniä nuppuja.
-ap
Juttele sille mukavia. Laula vaikka joululauluja.