Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Help! Onks vinkkei menkkakipuihin?

Vierailija
06.12.2017 |

help! mul toissapäivän alkoi taas menkat ja en yhtään tiä miten pitäi toimii, kun verta tulee niin paljoo, että ei riitä suoja eik tampooni. mitä mu pitäis tehhä + kivut on hirveän kovat. ei auta kylmä/kuuma vesipullo, särkylääkkeet, nukkuminen, lepääminen, kuuma suihku, sauna... tarviin apuu!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin naisena voin sanoa, et kyl se masturboiminen auttaa aina vaikka kuinka tuntuis ällöttävältä menkkojen aikaan

Vierailija
2/16 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi e-pillerit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orgasmi, lämpö tehohoitona tietylle alueelle ja kevyt liikunta.

Jos ei muu auta niin pää vaan täyteen nii ei huolet paina (;

Vierailija
4/16 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitpä jos hakeutuisit gynekologille, tuollainen ei ole normaalia.

Vierailija
5/16 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin naisena voin sanoa, et kyl se masturboiminen auttaa aina vaikka kuinka tuntuis ällöttävältä menkkojen aikaan

Tämä saattaa olla. Minulla on tosi harvoin minkäänlaisia kipuja ja masturboin aika ahkerasti.

Vierailija
6/16 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burana, mutta se pitäisi oikeastaan ottaa jo ennen kuin kivut alkaa. Ibuprofeenissa on jotain ainetta, joka estää kohdun kipua kuukautisten aikana.

Vierailija
7/16 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääriydy lämpimään. Lämpö auttaa alaselän ja -vatsan kipuihin. Lämmitä vaikka sauna ja rentoudu löylyssä,  se helpottaa kipuja ja kramppeja. Myös konjakkipaukku auttaa (tai mikä vaan viinaryyppy). Ei tarvitse koko pulloa juoda, jo pieni huikka saa veren kiertämään (ei alaikäisille).

Vierailija
8/16 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotikonstit kirjoitti:

Kääriydy lämpimään. Lämpö auttaa alaselän ja -vatsan kipuihin. Lämmitä vaikka sauna ja rentoudu löylyssä,  se helpottaa kipuja ja kramppeja. Myös konjakkipaukku auttaa (tai mikä vaan viinaryyppy). Ei tarvitse koko pulloa juoda, jo pieni huikka saa veren kiertämään (ei alaikäisille).

Ap sanoi, ettei sauna auta. Ja eipä kaikilla ole omaa saunaa, jonka lämmittää. Eikä sinne muutenkaan viitsi mennä vuotamaan.

Vierailija
9/16 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burana ja vatsalihasliikkeet, sellaiset, joissa lantio ei nouse vyötäröä ylemmäs.

Vierailija
10/16 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

help! mul toissapäivän alkoi taas menkat ja en yhtään tiä miten pitäi toimii, kun verta tulee niin paljoo, että ei riitä suoja eik tampooni. mitä mu pitäis tehhä + kivut on hirveän kovat. ei auta kylmä/kuuma vesipullo, särkylääkkeet, nukkuminen, lepääminen, kuuma suihku, sauna... tarviin apuu!

Käy lääkärissä ja reseptillä ainakin kunnon särkylääkkeet. Joillakin kivut on vaan niin kovat, kuten itselläni myös, ettei kotikonstit ja burana vaan auta. Kaameeta kärsimysta muuten. Mulla panacod (+ ketorin) vie kivut. Mulla jonkun verran auttaa myös kun ennen kuukautisia pitää erityisesti huolta itsesta, liikkuu ja venyttelee/joogaa (erit. lantion seutu venyttelyt, reidet, selkä). Oletko käynyt gyne-tutkimuksessa viimeaikoina? Kannattaa poissulkea selkeät syyt/sairaudet mistä voisi johtua. Mulla ei ole löytynyt mitään selvää syytä, eikä monella ilmeisesti löydykään. (esim. endometioosi). Mutta ensihätään ainakin särkylääkkeet, ettei tarvi kärsiä! Toisilla auttaa ilmeisesti hormonaalinen ehkäisy jota voi miettiä myös (gynen kanssa). Itse olen ajatellut testata myös akupunktiota.

Vierailija
11/16 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos!

Vierailija
12/16 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Burana ja vatsalihasliikkeet, sellaiset, joissa lantio ei nouse vyötäröä ylemmäs.

Siis paras liike kipuun on päinvastoin sellainen "mäkihyppymäki"-asento, jossa olet selälläsi jalat koukussa ja jalkapohjat kiinni lattiassa, otat nilkoista kiinni ja nostat selän irti lattiasta. Tai käsillä voi vielä nostaa lantiota ylemmäs. Mulla loppuu aina kipu tässä asennossa. 

Vierailija
13/16 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei burana 800 auta, niin lääkäriin.

Vierailija
14/16 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain joskus neuvon hieroa "äsären sivuosaaa" tällä yhteys siis tiettyihin pisteisiin. Itselläni on auttanut. Englanniksi löytyy lisää artikkeleita näistä akupunktiopisteistä vai millä nimellä niitä sitten kutsutaankaan.

Vierailija
15/16 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen pari kertaa masturboinut kipuun ja katunut katkerasti, koska se on aiheuttanut vielä pahemmat krampit. Aivan helvetilliset kivut suorastaan. 

Vierailija
16/16 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en nyt oikein tiedä, mitä noist tehhä, kun niit vinkkei on tullut nii paljoo! kiitos jokaiselle! parempaan suuntaan jo!😊