Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia caya-pessaarin käytöstä?

Vierailija
06.12.2017 |

Tilasin tuon ja eilen illalla kokeilin sen paikalleen laittoa ensimmäisen kerran. Saahan sen sinne melko syvälle ja paikalleen tungettua joo, mutta eikö tuo sitten tunnu yhdynnässä miehelle? Ja pysyykö se todella siellä sitten tositoimissa?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
2/18 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysy!

Vierailija
4/18 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pysyi paikallaan.

Vierailija
5/18 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei Caya-pessaari sopinut, valitettavasti :( Aion vielä kokeilla Femcapia, jos toimisi.

Ongelma oli, että Caya ei pysy paikallaan, vaikka on oikein laitettu. Mistä johtuu, en osaa sanoa. Anatomia, löysät paikat?? Luin englanninkielisiltä sivustoilta käyttäjien kokemuksia, ja siellä oli samanlaisia kokemuksia sopimattomuudesta.

Kohdunnupukan peittää kyllä täysin, sieltä suunnalta pysyy paikallaan. Mutta sitten valuu toisesta reunasta alemmas melkein heti, tai viimeistään yhdynnän aikana/jälkeen. Cayahan pitää työntää emättimen seinää venyttäen häpyluun taa paikalleen, ja siellä pitäisi napakasti pysyä. Minulta se sieltä valuu pikkuhiljaa pois. En luota ehkäisytehoon, jos ei ole täydellisesti paikoillaan. Sitäpaitsi Caya on kooltaan hyvin iso, ja jos se yhtään valuu alemmas edes toisesta reunasta, niin se on "vastassa" yhdynnässä, eli tuntuu molemmille.. Varmasti erinomainen ehkäisykeino sille, kelle sopii! Harmi, ettei näitä voi sovittaa... Ostohinta oli kuitenkin kallis n.50e+pk sekä geeli reilun kympin.

Vierailija
6/18 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei Caya-pessaari sopinut, valitettavasti :( Aion vielä kokeilla Femcapia, jos toimisi.

Ongelma oli, että Caya ei pysy paikallaan, vaikka on oikein laitettu. Mistä johtuu, en osaa sanoa. Anatomia, löysät paikat?? Luin englanninkielisiltä sivustoilta käyttäjien kokemuksia, ja siellä oli samanlaisia kokemuksia sopimattomuudesta.

Kohdunnupukan peittää kyllä täysin, sieltä suunnalta pysyy paikallaan. Mutta sitten valuu toisesta reunasta alemmas melkein heti, tai viimeistään yhdynnän aikana/jälkeen. Cayahan pitää työntää emättimen seinää venyttäen häpyluun taa paikalleen, ja siellä pitäisi napakasti pysyä. Minulta se sieltä valuu pikkuhiljaa pois. En luota ehkäisytehoon, jos ei ole täydellisesti paikoillaan. Sitäpaitsi Caya on kooltaan hyvin iso, ja jos se yhtään valuu alemmas edes toisesta reunasta, niin se on "vastassa" yhdynnässä, eli tuntuu molemmille.. Varmasti erinomainen ehkäisykeino sille, kelle sopii! Harmi, ettei näitä voi sovittaa... Ostohinta oli kuitenkin kallis n.50e+pk sekä geeli reilun kympin.

Olisiko sinulla väärän kokoinen pessaari? Tai sitten vaan et osaa laittaa sitä oikein paikoilleen? Caya näyttää kuvissa kummallisen näköiseltä. Ihan hyvä sentään, että pessaareita saa taas Suomestakin. 

Oma pessaarini aikoinaan oli ihan pyöreä ja kimmoisa. Se pysyi napakasti paikoillaan. Gynekologi mittasi, mikä koko sopii minulle ja kirjoitti resptin. Sitten kävin ostamassa apteekista sopivan

Vierailija
7/18 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattanee vähän tutustua asiaan, ennenkuin "neuvoja" jakelee, asiasta josta ei selvästi mitään tiedä...

Tässä taidettiin etsiä käyttäjäkokemuksia Cayan käyttäjistä. Se että sinulla on joskus ollut mittauttamista vaativa "tavallinen" pessaari ja se, että sinun mielestäsi Caya näyttää oudolta, ei tähän keskusteluun apuja tuo :D

Nyt puhutaan siis Caya-pessaarista, jonka kuuluu näyttää juuri siltä kuin näyttää, ja jota EI mitata käyttäjän mukaan.

Vierailija
8/18 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyttänyt caya pessaaria ja geeliä kuukauden. Ja pakko lopettaa koska geeli aiheuttaa kirvelyä ja haavoja. Ja pessaari tuntuu sekä miehellä että minulla käytännössä estää miestä pääsemästä syvemmälle, estää nautinnon ym. En suosittele ostettavaks tätä...

Vierailija
9/18 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kyseinen Caya on toiminut ihan ongelmitta nyt puolisen vuotta. Ei muuta ehkäisyä enkä ole raskaanakaan, vieläkään.

Vierailija
10/18 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
11/18 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/18 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
13/18 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ups

Vierailija
14/18 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle gyne tuputti kierukkaa kun sanoin että mulla on käytössä Caya. Sanoi että pessaari on kuulemma epäluotettava... No en ole vuoden käytön jälkeen raskaaksi tullut eikä kertaakaan ole luistanut pois paikoiltaan.

Vierailija
15/18 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehiltä tullut millaista kommenttia cayasta? Miltä tuntuu?

Vierailija
16/18 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto vanhalle ketjulle! Kokemuksia lisää?

Vierailija
17/18 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii! Noin vuoden olen käyttänyt.

Rohkeasti vain kokeilemaan.

Vierailija
18/18 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ollut Caya nyt käytössä puoli vuotta ja en vaihtaisi sitä enää mihinkään. Pessaarin laitto vaatii kieltämättä hieman harjoitusta, mutta muutamassa käyttökerrassa sen alkaa jo hahmottamaan. Itsellä pysynyt hyvin paikallaan, eikä ehkäisygeelistä ole tullut mitään oireita. Yhdynnässä myöskään kumpikaan ei ole tuntenut sitä ollenkaan. Suosittelen kuitenkin ainakin käytön alussa tarkistamaan yhdynnän jälkeen että pessaari on pysynyt paikallaan ja peittää edelleen kohdun suun.  

Vuosien minipilleri ja ehkäisyrenkaiden käytön jälkeen toivon, että olisin ottanut tämän käyttöön aikoja sitten. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi