Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten rairuoho onnistuu??

11.04.2006 |

Siis uusavuton täällä taas... voi sitten näin yksinkertainenkin asia epäonnistua.

Mitä niksejä on rairuohon kasvattamisessa?

En muista miten sen ennen olen saanut kasvamaan. Muistaakseni tavalla millä hyvänsä, mutta ei olla vissiin viime vuosina laitettu kun lapset jo niin isoja.

Kokeiltiin ensin talouspaperin päällä, no se ei varmaan ollut tarpeeksi kosteaa, tai sitten siemenet oli vanhoja.

Nyt on uudet siemenet ja ihan mullan päälle ripoteltu (poika laittoi, ehkä vähän turhankin reilusti).

Olisiko ne siemenet pitänyt vielä peittää jollain? Su-iltana laitettu, olisiko niiden pitänyt jo jotenkin itää/jotain tapahtua?

Ja ehtiiköhän ne enää ylipäänsä pääsiäiseksi vihertämään :(

Antakaapa niksit millä nyt saisi niistä pian rehevät!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kelmu päälle ja tee siihen muutama pikku reikä. Anna kelmun olla niin kauan, että alkaa itää. Pidä lämpimässä ja valoisassa paikassa. Ja muista kastella! En tiedä miten kovasti ehtii pääsiäiseksi kasvaa, mutta jospa kuitenkin vihertäs..

Vierailija
2/2 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ensin kostuttanut mullan, ripotellut siemenet pinnalle ja peittänyt komeuden kelmulla. Siementen itämisestä on näkynyt selvät merkit vuorokaudessa. Kun ovat kunnolla itäneet, olen poistanut kelmun. Jos nyt pistät vielä uuden satsin kasvamaan, niin saanet pääsiäispyhiksi viherikön :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla