Vihkiminen ja sormukset
Mikä on se yleisin " tapa" ? Molemmille sormukset vai vaan naiselle? Pitäskö sormuksessa olla timantteja tms?
Kommentit (14)
mäkin ajattelin, ett vois ehkä olla sormus vaan mulle...
mä en oikeen välitä sormuksista enkä etenkään mistään timanteista, mut oishan se kiva, et siin sormuksessa ois jotain...
tosin koko naimisiinmenoasiakin viel aika alkutekijöissä, miehen mielestä niin kallista. meil kyl tosin tulis vaan maistraattivihkiminen kun mies ei kuulu kirkkoon, enkä mä ois välttämättä ees halukas mitään juhlia järjestämään ja vihkiminenhän ei maksa mitään, jos virka-aikana...
Mielipide asia kuinka sitten te haluatte tehdä.
Meillä sormus vain minulle, mutta siskon häissä oli molemmille kun heillä ei ollut kihla sormuksia ollenkaan.
Eikä varmaan missään ole määriteltu mitä sormuksessa pitää olla vaan sellanen oman näköinen ja kannaattaa ajatella pitääkö koko ajan eli iso kivi voi olla hankala paksu voi hiostaa jne...
Joku Kalevala-korun vihkisormus (niitäkin on) tai sitten sellainen sormus, mihin kaiverretaan ulkopintaan jotain koristeluja, kuten joku lempikukkasi tms? Yritän etsiä sinulle pari minusta upean näköistä mallia.
-2-
Kihlat molemmille ja vihkisormus naiselle vain.
Monissa muissa maissa vain nainen saa kihlasormuksen ja sitten sekä mies että nainen vihkisormukset. Mutta miehelle siis aina vain yksi sormus (perinteisesti).
Sellaiset mitä voi käyttää vielä naimisiinmenon jälkeenkin. Mutta käyttäkää niitä ekaa kertaa vasta silloin kun menette maistraattiin.
Sitten pakkaatte isoon koriin eväät: viiniä (vaikka edullista), viinirypäleitä, patonkia ym. ym ja menette picnikille vihkimisen jälkeen.
Ja olette ihan kahdestaan! Edullista! Romanttista!
korut/haku linkin takaa. Sinne hakusanaksi kihla tai vihkisormukset siihen tuoteperheeseen.
Minulla on timanttisormus vaikken sellaista alunperin halunnutkaan. Mutta sitten löytyi sormus jossa on kolme pientä timanttia ja ne on upotettu syvälle sormukseen, eivät ole lainkaan koholla. Ihastuin siihen heti ja tyytyväinen olen ollut. Maksoikin vain 200¿.
Sehän vois sopia ap:llekin, jos et tykkää mistään timanteista tai muista vastaavista?
Meillä oli sekä kihla- että vihkisormukset molemmille. Mies jätti ohuen kihlasormuksen pois käytöstä, kun sai paksumman ja hienomman vihkisormuksen. Eiköhän tuo sormusasiakin ole sellainen, että jokainen pari tekee kuten parhaaksi tykkää? :) Liekö tuolla mitään väliä, montako sormusta ostetaan? ;) Minä en esim. enää käytä kihlasormusta ollenkaan, kun musta se ei sovi yhteen sen kaupunkisormuksen kanssa, jonka tykkäsin vihkisormukseksi ottaa! :)
nykyisin voi sormukset tulla kummallekkin
Minusta vihkisormus täytyy olla sellainen, että ei turhia kohoumia tai ulokkeita... koska ovat hankalia arjessa... tarttuvat helposti jokapaikkaa varsinkin neulepaitoihin :-)
Nyt käytän ainoastaan leveätä kultaista sormusta, käsien ihottuma paheni ja joudun rasvaamaan kädet monta kertaa päivässä ja kyllästyin ottamaan sormukset aina pois. Timantit ei tykkää rasvasta.
Muutenkin olen nykyään sitä mieltä että (sormus)maku voi muuttua ja se mikä oli kaunista 10 v sitten ei välttämättä ole kaunista nyt, siis tarkoitan että mun henk. koht maku on muuttunut.
Kun kiertelin kaupoissa, niin kaikissa alettiin ensimmäisenä esitellä timanttisormuksia ja mulla oli mennä hermot! Kun missään nimessä en sellaista halunnut. Mutta kun kuulemma vihkisormuksen on oltava timanttisormus (näin väittivät joka paikassa). Pidin pääni ja löysin ihan kivan sormuksen ilman timantteja. Tuossa on sellainen valkokultainen leikkaus keskellä...
Miehen kihlasormukseen kyllä muistaaakseni kaiverrutettiin vihkipäiväkin. Minäkään en järin korujen perään ole, halusin ihan perinteiset sileät kultaiset sormukset. Ja vieläkin musta nuo on parhaat, mitä voin kuvitella! Eikä menny tonneja sormuksiin :)
Itselleni ei tule sormukseen timantteja vaan sinisafiireja (sininen lempivärini).